وزیر نیرو:

ایران برای وصول حقابه هیرمند مصمم است

وزیر نیرو گفت: دولت برای تامین منابع آب هیرمند گام‌های جدی تعریف کرده است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، حقابه ایران از رود هیرمند را تا حصول نهایی پیگیری خواهیم کرد و دولت طالبان هم به عملیاتی کردن معاهده هیرمند متعهد شده است.

ایران برای وصول حقابه هیرمند مصمم است

علی‌اکبر محرابیان روز سه شنبه در این خصوص، اظهار کرد: پیرو دستور ویژه رئیس جمهور به منظور تعیین تکلیف مساله آب شرق کشور، روز گذشته جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های ذیربط در این خصوص تشکیل شد.
وی ادامه داد: ابعاد مختلف حل مساله حقابه هیرمند در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و پس از ارائه گزارش هایی از سوی دستگاه‌های مختلف، تصمیماتی به منظور احقاق حق ایران اتخاذ شد.
وزیر نیرو افزود: مطابق گزارش‌های ارائه شده در این جلسه، دولت طالبان متعهد به عملیاتی کردن معاهده هیرمند و پرداخت حقابه ایران بر اساس این معاهده شده است.
محرابیان تاکید کرد: دولت برای تامین منابع آب هیرمند گام‌های جدی تعریف کرده است و بر اساس برنامه‌ریزی ها، حقابه ایران از رود هیرمند را وصول خواهیم کرد.
به گزارش پاون، اخیرا رئیس‌جمهور در دستوری ویژه وزرای امور خارجه و نیرو را مامور به پیگیری حقابه هیرمند کرد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    0

    شما فقط قلدریتون برا ملت ایرانه

  • ناشناس
    0

    بجاي اينكه به طالبان التماس كنيد يك شب بزنيد سدي كه بالاي رودخانه زده شده را بتركونيد.

  • ناشناس
    0

    در مرحله اول یک سوم اتباع خارجی ( ا....)رو دپورت کنید و تهدید کنید که تا ۴۸ ساعت دیگه حقابه ایران رو به میزان دو برابر تعهد واریز نکنند دو سوم بقیه رو از کشور بیرون می کنیم .
    یه خورده جنم و اقتدار داشته باشید

  • ناشناس
    0

    سلام از روزی که شما آمدید فقط حرف زدید کجاست نتیجه دفعه قبل رفتید افغانستان گفتید دیگه آبی به کود زره فرستاده نخواهد شد هنوز عرق پاتون خشک نشده بود طالبان آب رها کردن گودرزه تجربه نشون داده افغانی طالبان چیزی جز زبان زور نمی فهمند لازم چند روز مرزها تون بری روی شون ببندید تا از گرسنگی به پاتون ببفتند

  • ناشناس
    0

    حداقل اب شربی که خود افغانها در ایران نوش جان میکنند را از طالبان دریافت کنند غذا وخوراک بقیه موارد پیشکش

  • ناشناس
    0

    آقای امیر عبداللهیان اونوقت که می گفتند نزارید این طالبان سرکار بیاد سهل انکاری کردید الان با این افراطیهای عصر حجر چیکار می خواهید بکنید. اونها حتما میگن به ما نفت و بنزین مفت بدید ما هم آب می دیم عین ترکیه.

  • محمد
    0

    باید معاهده رو لغو کرد طالبان رو کسی دیگه شارژکرده پس باید محکم جلوشون ایستاد چند تا موشک کنار سد بزنید خودشون اب رو باز میکنن .

  • ناشناس
    0

    ایران اونقدر قدرت دارد که هم حق آبه خودشو بگیره هم هرات رو به آغوش ایران برگردونه.حق آبه به زودی گرفته میشه این تو بمیری فرق میکنه چون خطرمهاجرت نیم میلیون نفر وسطه پس شوخی بردارنیست.باید چی بخوان چی نخوان ما حق خودمون رو میگیریم.باکسی هم شوخی ندازیم.واگنه یک شبه سد کمال خان روهواست.کافیه یک سجیل مصرفش کنن.پس تادیرنشده رد کن بیادزود زود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها