وزیر اسبق اقتصاد در گفتگو با خبر فوری:

تسهیلات مسکن روستایی تورم‌زا نیست

وزیر اسبق اقتصاد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تسهیلات به مسکن روستایی با هدف صاحب خانه شدن مردم و مقاوم‌سازی خانه‌ها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها راه‌اندازی شده‌ است.

تسهیلات مسکن روستایی تورم‌زا نیست

داوود دانش‌جعفری در گفتگو با خبر فوری درباره طرح وام مسکن روستایی افزود: هر شخص فقط می‌تواند ۳۵درصد درآمد ماهیانه‌اش را به وام اختصاص دهد، در غیر این صورت خانوار از بقیه اقلام زندگی باز می‌ماند.

وی گفت: طرح وام مسکن روستایی مناسب‌تر از وام مسکن شهری است، زیرا در وام مسکن شهری سیستم مالی پیچیده است و امکان صاحب خانه شدن افراد در آن بسیار کم است.

دانش جعفری بیان داشت: تسهیلاتی که بانک مرکزی برای این وام تخصیص داده از محل پس‌اندازهایی است که در سیستم بانکی صورت می‌گیرد. یکی از این پس‌اندازها اختلاف سود بین افرادی است که سپرده‌گذاری انجام دادند و کسانی که منابع دریافت کردند.

وزیر اسبق اقتصاد تاکید کرد: دولت برای پرداخت تسهیلات خلق نقدینگی انجام نداده، بلکه از نقدینگی موجود تسهیلات وام را تامین کرده که این کار نه تنها باعث تورم نمی‌شود بلکه برای اقتصاد مفید است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    4

    حداقل یک شانه به موهاشون می زدن این چه وضعیه!!!

  • ناشناس
    0

    سلام در کشورهای دیگر که پیشرفته هستند برای مهاجران وافرادی که به علت گرانی خانه نمی‌توانند تهیه کنندسرپناه های یک متری می‌سازند که شب جای گرم وامنی داشته باشند.واینکه قیمت میوه درسال چندبارگران میشه ولی حقوق من که کارگرم یک باراضافه میکنند.ومعاون اول رییس جمهورفقط میگه مهارتورم.چه مهاری وقتی مردم قدرت خریدندارند؟؟؟؟؟؟؟؟واینکه حقوق من که مستمری از سازمان تامین اجتماعی میگیرم را چندروزباتاخیر به من میدهند

  • ناشناس
    0

    همه چی تورم زاست. من دیشب رفتم دستشویی دلار 51 تومن بود کارم رو که انجام دادم اومدم بیرون دیدم دلار شده 52 تومن آره بابا اقتصاد ایران به همه چیز ربط داره.

  • مهسا از مشهد مقدس
    1

    با سلام
    با توجه به موضوعاتی که در روستاها مطرحه و من در جریان هستم پیشنهاد میکنم دولت محترم به جای ارائه تسهیلات مسکن به روستاییان در بخش اشتغال روستاییان سرمایه‌گذاری کند.
    این وام‌های اندک ، نامعلوم و بی سرنوشت که امکان فساد و تخلفات بسیاری در آن وجود دارد نمی‌تواند پشتوانه دلگرم کننده ای برای ماندگاری روستاییان باشد.
    مهمترین منبع درآمد روستاییان کشاورزی و دامپروری است
    وقتی روستایی شغل و درآمدی نداشته باشد مسکن به چه کارش می‌آید؟
    حتما اطلاع دارید که در اکثر روستاها منابع آبی در حال اتمامه و در بعضی قسمتها تمام شده ولی متاسفانه همچنان آبیاری به روش سنتی انجام می‌گیرد
    بعضی از کشاورزان به روش آبیاری قطره ای روی آوردن که این روش تنها هزینه‌های بالایی روی دست کشاورز گذاشته و سودی نداشته
    بگذارید یک مثال ساده بزنم
    اگر یک کشاورز بخواهد مثلاً یک هکتار ذرت علوفه‌ای بکارد باید حدود بیست میلیون تنها هزینه لوله های تیپ ( آبیاری قطره ای) کند این جدا از هزینه بذر ،کود ،برق و هزینه موتور آب و غیره است و بعد با قیمت ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ بفروشد. چقدر هزینه می‌کند و چقدر برداشت می‌کند؟؟
    وقتی کشاورز می بیند کشاورزی هزینه‌های بالایی دارد و در توانش نیست هزینه کند و درآمد با هزینه نمی‌خواند قطعاً این کار رو رها کرده و راهی شهرها میشود
    بی‌شک کشاورزی که نباشد دامپروری هم نیست چرا که دام نیاز به علوفه دارد و این علوفه رو چه کسی تامین می‌کند کشاورز
    من پیشنهاد میکنم دولت به جای دادن وام‌های بی نتیجه ، همین آبیاری قطره ای رو با نظارت افراد متخصص خود اجرا کند و بعد در زمان برداشت محصول آن هم بصورت اقساطی هزینه اش رو از کشاورزان دریافت کند
    و همچنین با توجه به قیمت‌های سرسام آور بذر ،کود و برق چاه‌های کشاورزی دولت می‌تواند بخشی از این هزینه ها را که بر دوش کشاورزان سنگینی می‌کند تقبل کرده و کمک مفیدی هم برای روستاییان و هم کشاورزی و دامپروری کشور و نیز حفظ منابع آبی و نیز رونق اقتصاد کشور انجام دهد باتشکر

  • م
    2

    اختلاس و دزدی و رانت و پولشویی و پارتی و هزار تا کثافت کاری عزیزان مسئول تورم زا نیست اونوقت یه چکه از لایه انگشتان این عزیزان برای ملت بدبخت بچکه تورم زا میشه و عامل گرانی و بدبختی

  • ناشناس
    0

    اونهایی که در روستاهها خانه می سازن برای تفریح می سازن در شهرها خانه دارن بنام ماندن درروستا امدن ولی بعد که تسهیلات گرفتن رفتن وبرای تعطیلات می ان اتفاقا روستاهها را هم خراب کردن شلوغ کردن واقعا اونی که خودش روستا ساکن اون نمی تونه خانه بسازه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها