چرا کباب کوبیده سفت می‌شود + راه‌حل

درست‌کردن کباب‌ کوبیده‌ای جانانه و خوش‌قیافه مستلزم رعایت نکات و ترفندهایی است.

چرا کباب کوبیده سفت می‌شود + راه‌حل

اگر این نکات را بدانید، کبابتان سفت نمی‌شود یا مشکلات دیگری پیدا نمی‌کند و در طول پختن، از روی سیخ نمی‌ریزد. در ادامه به شما می‌گوییم که چرا کباب کوبیده سفت می‌شود و چطور باید از این مشکل جلوگیری کنیم.

دلایل سفت‌شدن کباب کوبیده

دلایل مختلفی برای سفت‌شدن کباب کوبیده وجود دارد. از جمله دلایلی که کبابتان شمایل خوبی پیدا نمی‌کند و خشک و سفت می‌شود، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

«سفارش آنلاین غذاهای متنوع از  سرویس غذای اسنپ»

  • گوشت فاقد چربی؛
  • نمک زیاد؛
  • پیاز ناکافی؛
  • برش نامناسب گوشت؛
  • مصرف جوش‌شیرین و نان خشک.

۱. گوشت فاقد چربی

برای درست‌کردن کباب کوبیده باید به ترکیب گوشت‌های موجود در آن دقت کنید. اگر گوشت فاقد هرگونه چربی باشد، کبابتان سفت می‌شود. بهترین بخش‌های گوشت برای آماده‌کردن این کباب، سردست و گردن است.

به‌همراه این گوشت‌ها باید کمی چربی هم در بافت کباب موجود باشد. اضافه‌کردن اندکی دنبه یا وجود چربی در گوشت چرخ‌کرده می‌تواند مانع از سفت‌شدن و بدمزگی کباب شود.

به درصد چربی در کباب دقت کنید. استفاده از ترکیبی از گوشت گوسفند و گوساله هم ایده خوبی است و به شکل‌گیری بافتی نرم و منسجم در کباب کمک می‌کند. آشپزها توصیه می‌کنند که ۳۰ درصد گوشت گوسفند و ۷۰ درصد گوشت گوساله در ترکیب گوشت‌ چرخ‌کرده کبابتان قرار بدهید.

۲. نمک زیاد

اگر غذاهای مختلف را خوش‌نمک دوست دارید، باید در پختن و آماده‌سازی کباب کوبیده از این علاقه بپرهیزید. در واقع، یادتان باشد که یکی از دلایل اصلی خشک‌شدن کباب‌های کوبیده، وجود نمک زیاد در آنها است.

بهتر است که در ریختن نمک در مایه کباب دقت به‌خرج بدهید. امکان اضافه‌کردن نمک به غذا بعد از طبخ و آماده‌سازی وجود دارد. پس حتی اگر کباب را خوش‌نمک دوست دارید هم اضافه‌کردن این ماده به آن را به بعد از پختن موکول کنید.

۳. پیاز ناکافی

نقش و حضور پیاز رنده‌شده در انواع کباب کوبیده بسیار پررنگ است. اگر قصد ندارید که با سفارش کباب کوبیده و خرید آسان، خودتان را مهمان یک وعده غذای آماده کنید، باید به این نکات در پخت و آماده‌سازی کباب واقف باشید.

بعد از رنده‌کردن پیاز حتما باید آب آن را بگیرید و اجازه بدهید که چند ساعت در یخچال بماند. با این کار هم تندی پیاز گرفته می‌شود و هم حضور آن در بافت کباب مانع از سفت‌شدن بافت غذا می‌شود. یادتان باشد که به‌ازای هر کیلو گوشتی که در کباب استفاده می‌کنید، ۲۰۰ گرم پیاز کنار بگذارید. برای رنده‌کردن هم از رنده ریز استفاده کنید.

۴. برش نامناسب گوشت

۲

این نکته هم در آماده‌کردن کباب لقمه اهمیت زیادی دارد. باید گوشت را در جهت بافت اصلی آن ببرید. اگر برخلاف جهت بافت گوشت، اقدام به بریدن آن کنید، در زمان پختن با مشکل روبه‌رو می‌شوید.

کبابی که به‌درستی برش داده نشده باشد، در زمان پختن بافت سفتی پیدا می‌کند و طعم خوبش از دست می‌رود. در واقع، برش اشتباه می‌تواند در نقاطی که چاقو روی گوشت فرود می‌آید، تجمع بافت و سفت‌شدگی ایجاد کند.

۵. مصرف جوش شیرین و نان خشک

اگر از مواد اضافی مانند جوش شیرین و نان خشک در ترکیب کباب استفاده کنید، خروجی خوبی نخواهید داشت. این مواد می‌توانند باعث سفت‌شدن کباب شوند و طعم آن را هم تحت اثرات منفی خودشان قرار بدهند.

کبابی با موادی نظیر این‌ها یا وجود آرد در بافتش، حالت آبدار خود را از دست می‌دهد و سفت می‌شود. بعضی از افراد برای اینکه کباب ظاهر خوبی داشته باشد به آن آرد یا حتی آرد سوخاری اضافه می‌کنند. یادتان باشد که چنین کاری باعث سفتی غذا می‌شود و بهتر است که طعم را فدای ظاهر نکنید.

نکات طلایی برای جلوگیری از سفت‌شدن کباب کوبیده

درباره دلایل سفت‌شدن کباب کوبیده برایتان گفتیم. با دانستن این دلایل دیگر کباب‌هایتان سفت نمی‌شود و بافت لاستیکی پیدا نمی‌کند. به نکات تکمیلی زیر هم دقت کنید تا دست‌پخت‌تان از خوشمزه هم عالی‌تر شود:

  • به‌ازای هرکیلو گوشت، ۲ قاشق چای‌خوری نمک اضافه کنید.
  • از هیچ ادویه‌ای به‌جز نمک و فلفل استفاده نکنید.
  • با اضافه‌کردن ۲۵۰ گرم پیاز اضافی، بافت کباب نرم‌تر می‌شود.
  • گوشت قلوه‌گاه گوسفند و راسته یا فیله گوساله مناسب‌ترین نوع گوشت هستند.
  • برای اینکه مایه کباب منسجم باشد و در عین‌حال سفت هم نشود، گوشت آن را چندبار چرخ کنید.

در آخر

اهل خرید آنلاین کباب هستید؟ حضوری از کبابی محل و رستورا‌ن‌های اطراف کباب می‌خرید؟ در هر حال، باید قبول کنید که گاهی راه‌انداختن بساط کباب به‌دست خودتان حسابی می‌چسبد. اگر ترفندهای آماده‌سازی کباب برای سفت‌نشدن را هم بلد باشید، دیگر جای نگرانی باقی نمی‌ماند و می‌توانید با خیال آسوده دست‌پخت خودتان را میل کنید.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • آمنه بیت سیاحی
    0

    از توصیه هاتون ممنونم

  • کارشناس
    1

    آدرس غلط به مردم نده .فقط با اضافه کردن متناسب جوش شیرین یک کباب تردوپفکی ومتخلل خوشمزه درست میشود .جوش شیرین همان بیکینگ پودر است که در کیک ونانهای حجیم حرف اصلی را میزند

    نظرات شما -
    • خوم
      0

      اولین باره که می‌شنوم جوش شیرین باعث سفت شدن کباب کوبیده میشه!!!! درسته که مصرف جوش شیرین به مقدار زیاد و مداوم مضراتی داره ولی مقدار یک چهارم قاشق چایی خوری در یک کیلو گوشت کوبیده نه تنها زرری نداره بلکه باعث پف کردن کباب و کمک کردن در نرم شدن بافت گوشت هم میشه و از ریختن گوشت از روی سیخ هم جلوگیری میکنه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد