قابلیت های اندروید ۱۵ لو رفت

اندروید ۱۵ با قابلیت جدیدی به کاربران امکان می‌دهد ازطریق آرشیو اپلیکیشن‌ها، فضای ذخیره‌سازی را مدیریت کنند.

قابلیت های اندروید ۱۵ لو رفت

این روزها بهترین گوشی‌ های پرچم‌دار با فضای ذخیره‌سازی کافی عرضه می‌شوند تا به‌راحتی صدها نرم‌افزار اندرویدی، عکس، فیلم و فایل‌های دیگر را ذخیره کنند. از طرفی برای بسیاری از کاربران که مدل‌های پایه را با فضای ذخیره‌سازی کم خریداری می‌کنند، حذف برنامه‌های کم‌کاربرد می‌تواند فضای زیادی را آزاد کند؛ اما درعین‌حال باعث ایجاد مشکلاتی هنگام نصب مجدد و راه‌اندازی آن‌ها در آینده می‌شود.

طبق گزارشی جدید اندروید ۱۵ به شما امکان می‌دهد برنامه‌های بدون‌ استفاده را به‌جای حذف، آرشیو کنید. در اوایل سال ۲۰۲۲، گوگل از ویژگی آرشیو و بایگانی برنامه‌ها رونمایی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد با حذف بخش‌هایی از یک برنامه به‌جای حذف کامل، حدود ۶۰ درصد از فضای ذخیره‌سازی را که توسط برنامه‌ها اشغال شده است، آزاد کنند.

قابلیت‌های اندروید ۱۵ لو رفت/ عکس

قابلیت جدید از فرمت App Bundle یا «بسته‌ی اپلیکیشن» که گوگل پلی برای توزیع برنامه‌ها استفاده می‌کند، بهره می‌برد. هنگامی که توسعه‌دهندگان یک برنامه، فایل اپ باندل را برای ارسال به گوگل پلی تولید می‌کنند، ابزارهای توسعه‌دهنده‌ی گوگل یک فایل نصب APK اضافی به نام Archived APK را ارائه می‌دهند.

فایل APK آرشیوشده نسخه‌ای فشرده‌ از برنامه‌ی پایه است که هنگام بایگانی برنامه از گوگل پلی نصب می‌شود. فایل آرشیوی بسیار کوچک و فقط حاوی لوگو اصلی برنامه و کدی است که به گوگل پلی امکان می‌دهد با کلیک روی آن، برنامه‌ی اصلی را بازیابی کند.

قابلیت‌های اندروید ۱۵ لو رفت/ عکس

از آن‌جایی که فایل APK بایگانی‌شده دارای امضای مشابه برنامه‌ی اصلی است، می‌توان آن را بدون پاک‌کردن داده‌ها روی نسخه‌ی اصلی نصب کرد.

قابلیت‌های اندروید ۱۵ لو رفت/ عکس

درحال‌حاضر آرشیو برنامه‌ها به‌عنوان یکی از ویژگی‌های فروشگاه گوگل پلی وجود دارد، نه خود سیستم‌عامل اندروید. بنابراین نمی‌توانید برنامه‌ها را از طریق تنظیمات اندروید، بایگانی یا بازیابی کنید. بدین ترتیب سایر فروشگاه‌های اندروید باید رابط کاربری خود را ایجاد و قابلیت آرشیو برنامه را پیاده‌سازی کنند.

نسخه‌ی داخلی آرشیو برنامه‌های اندروید به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها را به‌صورت دستی بایگانی و همچنین انتخاب کنید که آیا سیستم‌عامل به‌طور خودکار برنامه‌های اضافی را بایگانی کند یا خیر.

منبع: زومیت
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    چقدر قابلیت؟؟؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها