باد بیت‌کوین خوابید؟

همزمان با سقوط بیت‌کوین به زیر محدوده ۷۰ هزار دلار یکسری از سرمایه‌گذاران از پایان طوفان صحبت می‌کنند اما در نقطه مقابل رفتار این روز‌های بازار دورخیزی برای فتح قله‌های جدید تعبیر می‌شود.

باد بیت‌کوین خوابید؟

بیت‌کوین فقط پنج روز بعد عبور از مرز ۷۰ هزار دلار، دوباره به زیر این محدوده سقوط کرد تا بخشی از تحلیلگران و سرمایه‌گذاران بدبین از پایان طوفان صحبت کنند. همزمان با خریدوفروش بیت‌کوین در کانال ۶۸ هزار دلار، در عرض کمتر از یک هفته حدود ۱۰ درصد ارزش بازار بیت‌کوین آب رفت و خود بیت‌کوین تا پایین‌ترین ارتفاع هفتگی عقب نشست. با این حال بخش دیگری از کارشناسان و تریدر‌ها رفتار این روز‌های بیت‌کوین را یکجور دورخیز برای فتح قله‌های جدید و ثبت رکورد‌های تازه تعبیر می‌کنند.

قیمت بیت‌کوین؛ ۶۸ هزار و ۵۰۰ دلار

قیمت بیت‌کوین امروز شنبه ۲۶ اسفند به شکل لحظه‌ای ۶۸ هزار و تقریبا ۵۰۰ دلار به‌ثبت رسید تا ارزش ریالی بیت‌کوین حول‌وحوش چهار میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان باشد.

بیت‌کوین ظهر جمعه روی پله‌های ابتدایی کانال ۶۷ هزار دلار معامله می‌شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد رهبر بازار ارز دیجیتال در شبانه‌روز قبلی یکبار تا ۶۶ هزار و ۸۰۰ دلار پایین رفته است. عددی که پایین‌ترین قیمت بیت کوین از یک هفته قبل به اینطرف محسوب می‌شود و ترس و لرز را به جان خیلی از تریدر‌ها انداخته است.

بیت‌کوین طبق تحلیل‌های تکنیکال برای برگشت به مسیر صعودی باید اول از پس مقاوت شکل گرفته در محدوده ۶۸ هزار و ۵۰۰ دلار بگذرد. در قدم بعدی مقاوت‌های دیگری در مرز ۶۹ هزار و ۲۰۰ وجود دارد و از آنجا به بعد می‌شود به حضور دوباره بیت‌کوین بالای مرز ۷۰ هزار دلار امیدوار بود. در طرف مقابل بیت‌کوین اگر نتواند دست و پای خودش را جمع کند، اصلا بعید نیست در روز‌های آتی تا کف کانال ۶۰ هزار دلار عقب‌گرد داشته باشد.

قیمت اتریوم؛ سه هزار و ۷۰۰ دلار

اتریوم به زیر مرز چهار هزار دلار سقوط کرد و امروز شنبه ۲۶ اسفند حدود سه هزار و ۷۰۰ دلار خریدوفروش شد. قیمت اتریوم نسبت به ظهر جمعه نزدیک دو درصد بالا آمده، اما درمقایسه با هفته قبل شاهد ریزش پنج درصدی ارزش این ارز دیجیتال هستیم.

اتریوم در یک هفته اخیر تا چهار هزار ۸۰ دلار پیشروی داشته که این عدد بالاترین سطح دوساله آن به‌حساب می‌آید. با این حال اتریوم الان کمتر از چهار هزار دلار ارزش دارد و اگر همچنان روند نزولی بازار ادامه داشته باشد، آنوقت احتمال عقب رفتن اترویم تا سه هزار و ۶۲۵ دلار وجود دارد.

اتریوم درصورت حمایت نشدن در این محدوده پتانسیل سقوط تا پله‌های ابتدایی محدوده سه هزار دلار را دارد، اما اگر اوضاع بر وفق مراد سرمایه‌گذاران پیش برود، آنوقت باید شاهد قدرت‌نمایی اتریوم در کانال چهار هزار دلار باشیم.

اتریوم با سهم ۱۸ درصدی از پول‌های موجود در بازار ارز دیجیتال، از این حیث بعد بیت‌کوین در جایگاه دوم قرار دارد و معمولا حجم معاملات روزانه آن فقط از تتر و خود بیت‌کوین کمتر است.

بازدهی روزانه انواع ارز دیجیتال

آوالانچ به لطف بازدهی خیره‌کننده مثبت ۱۷ درصدی در یک روز، دوباره به جمع ۱۰ رمزارز برتر بازار اضافه شد.

قیمت آوالانچ به‌این ترتیب به مرز ۶۰ دلار یعنی بالاترین ارتفاع سالانه رسید و سرمایه‌گذاران سولانا هم باید از روند ۲۴ ساعت قبلی بازار راضی باشند.

قیمت سولانا به‌عنوان پنجمین رمزارز برتر بازار با رشد ۱۴ درصدی در یک روز به یک قدمی محدوده ۱۹۴ دلار ارتقا پیدا کرد تا سولانا هم روی قله سالانه خودش بایستد.

دوج‌کوین اما به‌عنوان یکی از رمز‌ارز‌های محبوب در ایران، بازدهی منفی از خودش به‌جا گذاشت و امروز نزدیک ۰.۷۲ دلار یا به عبارتی ۹ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

ریپل نیز مثل اتریوم شبانه‌روز قبلی را با بازدهی مثبت دو درصد پشت‌سر گذاشت و این عدد برای بایننس‌کوین و کاردانو که آن‌ها هم در جمع ۱۰ رمزارز برتر بازار جا خوش کرده‌اند، به‌ترتیب مثبت پنج و مثبت سه درصد محاسبه می‌شود.

بازدهی روزانه انواع ارز دیجیتال

انواع ارز دیجیتال سرشناس

قیمت

بازدهی روزانه

بیت‌کوین

68 هزارو 500 دلار

مثبت یک درصد

اتریوم

سه هزار و 700 دلار

مثبت دو درصد

بایننس‌کوین

608.8 دلار

مثبت پنج درصد

سولانا

193.8 دلار

مثبت 14 درصد

ریپل

0.63 دلار

مثبت دو درصد

کاردانو

0.72 دلار

مثبت سه درصد

دوج‌کوین

0.158 دلار

منفی یک درصد

آوالانچ

59.8 دلار

مثبت 17 درصد

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها