دوره آموزشی تویی نا

دوره آموزشی تویی نا: Tuina یک نوع ماساژ باستانی است که هدف آن متعادل کردن انرژی است. در این روش درمانگران از تکنیک های مختلفی مانند ورز دادن، فشار دادن، غلتاندن و کشش استفاده می کنند.

دوره آموزشی تویی نا

اولین تعریف ماساژ توئینا در یک رساله پزشکی باستانی چینی معروف به نام هوانگ دی نی جینگ یافت می شود که بین قرن اول قبل از میلاد تا قرن اول پس از میلاد نوشته شده است. _( دوره آموزش ماساژ تویی نا ).

در آن، تمام سوابق استفاده از تکنیک های ماساژ درمانی برای بیماری های خاص شرح داده شده است.

با این حال، باستان شناسان شواهدی یافته اند که نشان می دهد قدمت ماساژ توئینا به 2700 سال قبل از میلاد می رسد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه و زمان برگذاری دوره آموزشی ماساژ تویی نا می توانید با شماره های09121344460 - 09105297769  با کارشناسان ما در تماس باشید..

دوره آموزشی تویی نا | ماساژ توینا چیست؟

تویینا قدیمی ترین شکل شناخته شده ماساژ در طب سنتی چینی است. جریان انرژی چی یا نیروی حیات در این دارو بسیار مهم است

تکنیک ها و نحوه انجام ماساژ توئینا را در دوره آموزشی تویی نا بیاموزید

درمانگران از تکنیک های ترکیبی دست و بازو شامل ورز دادن، فشار دادن، غلت زدن، تکان دادن و کشش برای ماساژ و اصلاح وضعیت عضلات، استخوان ها، رباط ها و تاندون ها استفاده می کنند.

در این روش مانند طب سوزنی نقاط فشاری بدن تحریک می شوند. هدف از این عملیات تأثیرگذاری بر جریان چی از طریق نصف النهارها یا مسیرهای انرژی بدن است.همچنین در ماساژ توئینا از ضماد، کمپرس و پمادهای گیاهی برای افزایش اثرات درمانی استفاده می شود.

برخی از درمانگران بر جنبه های خاصی از این تکنیک تأکید می کنند، از جمله موارد زیر:

روش رولینگ: این روش بر روی تکنیک های بافت نرم و ترمیم آسیب های مفصلی و رگ به رگ شدن عضلات تمرکز دارد.

روش فشار انگشت: در این روش از تکنیک های طب فشاری با هدف رفع مشکلات داخلی استفاده می شود.

روش نی گونگ: این روش شامل تمریناتی است که نوعی انرژی به نام نی گونگ چی تولید می کند که از درون بدن شروع شده و به بیرون منتشر می شود. همچنین از ماساژهای ویژه برای احیای سیستم های انرژی تخلیه شده استفاده می شود.

روش های تنظیم استخوان: این روش بر درمان دستی و اصلاح وضعیت سیستم اسکلتی عضلانی تمرکز دارد و برای افرادی که از آسیب های مفصلی و دردهای عصبی رنج می برند مفید است.

آموزش نحوه انجام ماساژ توئینا در دوره آموزشی تویی نا

Tuina در دسته درمان‌های مکمل یا جایگزین قرار می‌گیرد و برای تمرکز بر مشکل خاصی مانند درد مفاصل، ماهیچه یا استخوان در مناطق زیر استفاده می‌شود:

گردن و شانه ها

حوضه

اندازه

بازوها و پاها

مچ پا

مزایای ماساژ توینا

عضلانی مانند سندرم شانه یخ زده، سندرم فتق دیسک و شلاق

اختلالات سیستم گردش خون مانند فشار خون بالا و ضربان قلب نامنظم

اختلالات سیستم تنفسی مانند آسم و برونشیت مزمن

اختلالات گوارشی مانند التهاب کیسه صفرا و زخم معده

اختلالات دستگاه تناسلی مانند بی نظمی قاعدگی و اختلال عملکرد جنسی

بر خلاف سایر درمان های جایگزین، شواهد علمی برای حمایت از این ادعاها وجود دارد.

مشکلات اسکلتی عضلانی

یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز روش‌های مبتنی بر شواهد مکمل و جایگزین در سال 2018 نشان داد که ماساژ توئینا باعث کاهش درد و بهبود عملکرد در افراد مبتلا به اختلالات اسکلتی عضلانی می‌شود.

سندرم خستگی مزمن

بر اساس نتایج یک کارآزمایی بالینی تصادفی کنترل شده که در سال 2017 در مجله طب سنتی چینی منتشر شد، ماساژ توئینا در ناحیه شکم نسبت به طب سوزنی در درمان علائم سندرم خستگی مزمن موثرتر است.

یبوست

یک مرور سیستماتیک و متاآنالیز در سال 2021 ایمنی و اثربخشی ماساژ توئینا را در درمان یبوست ارزیابی کرد.

محققان پس از تحقیقات به این نتیجه رسیدند که توئینا برای درمان علائم یبوست نیز مفید است. آنها همچنین خاطرنشان کردند که این روش عوارض جانبی منفی بسیار کمی ایجاد می کند.

گردن درد مزمن

در یک مطالعه در سال 2018، محققان یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده را برای ارزیابی اثربخشی ماساژ Tuina در کاهش گردن درد مزمن انجام دادند.

نتایج نشان می دهد که شرکت در 6 جلسه ماساژ Tuina در 3 هفته روشی ایمن، موثر و نسبتاً مقرون به صرفه برای درمان گردن درد مزمن است.

پای دیابتی

یک مطالعه بالینی در سال 2018 در مجله Tuina Acupuncture and Science شامل 70 فرد مبتلا به پای دیابتی در مراحل اولیه بود.

بهترین آموزشگاه ماساژ در تهران

دوره آموزشی تویی نا Tuina یک نوع ماساژ باستانی است که هدف آن متعادل کردن انرژی است. در این روش درمانگران از تکنیک های مختلفی مانند ورز دادن،(1)

بهترین آموزشگاه ماساژ : امروزه ماساژ درمانی به عنوان بخشی از طب مکمل یا جایگزین شناخته می شود. به حدی که طرفداران زیادی را در سرتاسر جهان جذب کرده است. این روش درمانی روش جدیدی به حساب نمی آید و سابقه طولانی دارد. به طور کلی ماساژ درمانی تعاریف مختلفی دارد و مالش بافت های نرم و فشار دادن عضلات بدن با هدف تسکین درد ناشی از ضربه یکی از تعاریف ماساژ درمانی است. به خاطر داشته باشید که میزان فشار وارد شده در طول ماساژ با بررسی تکنیک ماساژ درمانی تعیین می شود. به همین دلیل است که بسیاری از افراد از این کمک درمانی برای کاهش درد و بهبود عضلات خود استفاده می کنند.

چرا گروه تخصصی آرت ماساژ بهترین مرکز ماساژ در تهران است ؟

 

آموزشگاه آرت ماساژ به عنوان بهترین آموزشگاه ماساژ کشور، دوره ها و کلاس های ماساژ را با ساختاری سازمان یافته برگزار می کند. اساتید این آموزشگاه تخصصی از بهترین متخصصان کشور هستند و تمامی سرفصل های هر درس را از صفر تا صد در دو بخش تئوری و عملی تدریس می کنند. تمامی افراد با دانش سطحی در ماساژ حتی مبتدیان می توانند در این دوره شرکت کرده و پس از اتمام دوره به عنوان متخصص ماساژ وارد بازار کار شده و از طریق تخصص خود کسب درآمد کنند. با شرکت در دوره های ماساژ آرت ماساژ می توانید وارد بازار کار شوید و درآمد بالایی کسب کنید.

آموزش ماساژ و فرآیندهای آن

دوره آموزشی تویی نا Tuina یک نوع ماساژ باستانی است که هدف آن متعادل کردن انرژی است. در این روش درمانگران از تکنیک های مختلفی مانند ورز دادن،(2)

فرآیندهای آموزش ماساژ :

1) از فرد بخواهید روی شکم بخوابد.

اگر میز ماساژ برای آموزش ماساژ خریداری کرده اید، از فرد بخواهید سر خود را در فرورفتگی صورت روی میز قرار دهد. همچنین می توانید نواحی زیر کمر را با ملحفه یا حوله بپوشانید. از او بخواهید صاف دراز بکشد و بازوهایش را در کنارش قرار دهد.

در ضمن اگر از تشک برای ماساژ استفاده می کنید می توانید زیر سر فرد بالش یا حوله قرار دهید. البته ارتفاع بالش یا حوله باید به گونه ای باشد که ستون فقرات با گردن هم راستا باشد.

۲) ماساژ را با توضیحات کامل شروع کنید.

قبل از شروع ماساژ، بهتر است به مشتری توضیح دهید که کی هستید و چگونه ماساژ را انجام دهید. همچنین از او بخواهید در حین ماساژ هر گونه حرکت دردناک یا ناراحت کننده را به شما اطلاع دهد.

3) از تکنیک های ماساژ روغن استفاده کنید.

برای انجام صحیح ماساژ از صفر تا صد، باید روغن ماساژ مناسبی را انتخاب کرده و در ماساژ از آن استفاده کنید. روغن فرآیند ماساژ را تسهیل می کند و از کشیدگی پوست فرد جلوگیری می کند. روغن را به تمام نقاط پشت فرد بمالید و با حرکات آرام و دایره ای شروع کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد