روش شستشوی فرش در منزل

احتمالا بارها برای شما هم پیش آمده که به علت نداشتن وقت کافی از بردن و آوردن قالی و قالیچه‌ها از شستشوی آنها صرف نظر کرده باشید.

روش شستشوی فرش در منزل

آیا تا به امروز به این موضوع اندیشیده‌اید که اگر فرش‌ها در منزل مقابل چشمان خودتان شسته شوند علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، می‌توانید از روند شستشو مطلع باشید؟ آیا برای شما هم شستشوی فرش در خانه لذت‌بخش است؟ شاید بپرسید چگونه؟ بسیاری از شرکت‌های قالیشویی معتبر خدماتی را تحت عنوان شستشوی فرش در منزلبه شما ارائه می‌کنند که شما با بهره از آنها می‌توانید قالی و قالیچه‌های خود را در اسرع وقت و کسری از ساعت بشویید و همانند روز اول نرم و لطیف تحویل بگیرید. یکی از خدمات قالیشویی گرگان، شستشوی فرش در محل است. شما با بهره از این خدمات می‌توانید توسط نیروهای متخصص در خانه به وسیله دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن قالی و قالیچه‌های خود را بشویید.

شستشو فرش در منزل با دستگاه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شستشوی فرش در منزل با دستگاه از طریق قالیشویی گرگان، انتخاب بسیار مناسب جهت شستشوی قالی و قالیچه‌ها به روش سنتی در منزل محسوب می‌شود. بسیاری از افراد به دلیل وسواسی که دارند دوست ندارند فرش‌شان را در محیط قالیشویی بشویند به همین منظور بهتر گزینه برای آنها شستشوی فرش از طریق دستگاه در منزل است.

در روش شستشوی خانگی از طریق دستگاه، فرآیند قالیشویی و خشک کردن آن به سرعت انجام می‌شود و شما بدون کوچکترین جابجایی فرش از منزل، می‌توانید از خدمات شرکت‌های قالیشویی بهره ببرید. تصور کنید قالی دارید که قصد شستشوی آن در منزل دارید اما حیاط شما مشاع بوده و یا بسیار کوچک است. در این حالت بهترین روش شستشوی فرش با دستگاه در منزل است.

شرکت‌های قالیشویی برای شستشوی فرش در خانه از دستگاه دریل و برس‌های بزرگتری نسبت به فرچه استفاده می‌کنند. شاید برایتان سوال باشد که از چه مواد شوینده‌ای بهره می‌گیرند؟ باید در پاسخ به این سوال بگوییم بسته به جنس و نوع فرش کاملا متفاوت است.

بعد از اینکه فرش را با دستگاه می‌شویند از طریق دستگاه مکش مایع، رطوبت فرش را جذب و آن را کاملا خشک می‌کنند. این دستگاه مکش، اکثر رطوبت فرش را می‌گیرد و تاثیر بسیار زیادی در خشک شدن فرش دارد. به همین منظور این روش به نسبت روش‌های سنتی که برای خشک کردن از پارو استفاده می‌شود، سریع‌تر قالی و قالیچه را خشک می‌کند.

علاوه بر خشک کردن فرش، دستگاه مکش قالیشویی در منزل تمامی لکه‌های روی قالی و قالیچه‌ها را از بین می‌برد و آن را به طور کامل تمیز و پاکیزه می‌کند.

 قالیشویی در محل 

روش شستشوی فرش در منزل - تصویر 2

برخی از افراد به دلایلی دوست ندارند فرش‌هایشان را در کارخانه یا مراکز قالیشویی بشویند و آنها خواستار انجام قالیشویی در محل هستند. به همین منظور بسیاری از شرکت‌ها خدمات شستشو را در محل مورد نظر، به مشتریان خود ارائه می‌دهند. در این روش بسته به تعداد و متراژ فرش‌ها شرکت مورد نظر یک تا دو نفر را جهت انجام خدمات قالیشویی به محل اعزام می‌کنند تا فرش‌ها را به وسیله دستگاه بشویند.

در این روش دستگاه‌های فرش‌شوی شامل سه بخش اصلی یعنی آبپاش و مواد شوینده فرش، برس‌های شستشوی متحرک و سیستم مکش قوی هستند. هر یک از این عملکردهای سه گانه دستگاه باعث راحت‌تر شدن امور شستشو و سریع‌تر و با کیفیت‌ شدن شستشوی فرش‌ها در منزل شده است.

نحوه عملکرد این دستگاه به گونه‌ایست که قبل از هر چیزی مواد شوینده و آب را روی فرش پاشیده و سپس با غلتاندن برس‌ها روی فرش آن را می‌شوید. با چرخش برس‌ها لکه‌های کثیف و آلودگی تمیز و پاک می‌شود. در همین حین آب و مواد شوینده پس از پاکسازی سطوح چرب و کثیف فرش، از طریق سیستم مکش قوی دستگاه جمع می‌شود و در مخزن آب کثیف جمع‌آوری می‌شود. پس از اتمام فرآیند 90 درصد رطوبت فرش گرفته خواهد شد و مشکلی برای قالی و قالیچه‌ها پیش نخواهد آمد.

 قالیشویی در منزل با دستگاه 

روش شستشوی فرش در منزل - تصویر 3

یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌ها برای شستشوی فرش در خانه، بهره از خدمات قالیشویی در منزل است. با بهره از این روش می‌توانید قالی و قالیچه‌ها را تمیز بشویید و لکه‌های آنها را از بین ببرید. در حقیقت متخصصین مجرب قالیشویی‌ها با بهره از فناوری روز و پیشرفته با سرعت بالا قالی و قالیچه‌های شما را با بهره از دستگاه در خانه می‌شویند و همانند روز اول نرم و لطیف تحویل می‌دهند. دستگاه‌های شستشوی قالی خانگی معمولا دارای یک موتور حرکتی یکنواخت هستند که عملیات نظافت را انجام می‌دهند.

هنگامی شما قالی و قالیچه‌ها خود را با استفاده از این روش می‌شویید مانع از رشد باکتری می‌شوید. شستشوی فرش به روش سنتی و در حیاط منزل شاید به خوبی نتواند آلودگی را از روی سطح فرش از بین ببرد به همین دلیل باکتری‌ها و میکروب‌ها پس از مدتی روی فرش رشد می‌کنند.

هنگامی که قالی و قالیچه‌ها را با روش شستشوی سنتی می‌شویید، مواد شوینده به درستی از روی قالی پاک نمی‌شوند و ممکن است به مرور زمان به فرش آسیب وارد کنند.

یکی از معایب شستشوی سنتی و بدون دستگاه تغییر رنگ فرش، قاتی شدن رنگ‌ها، زرد شدن ریشه‌های فرش، کاهش کیفیت فرش و... است. دستگاه‌های شستشو فرآیند لکه‌گیری را سرعت می‌بخشند. این دستگاه‌ها برای هر نوع فرشی پاک‌کننده و مواد شوینده مناسب را انتخاب می‌کنند و در آخر با روشی مناسب قالی و قالیچه‌ها را به طور دقیق و با کیفیت انجام می‌دهند.

و در آخر

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، شستشوی فرش در خانه یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که در وقت و هزینه افراد صرفه‌جویی می‌کند. به همین منظور اگر شما هم فرصت کافی برای بردن و آوردن قالی و قالیچه‌های خود را ندارید می‌توانید از قالیشویی در منزل بهره بگیرید. برای این منظور باید از خدمات قالیشویی‌های معروف و قابل اعتماد نظیر خدمات قالیشویی گرگان بهره‌مند شوید. در این روش متخصصین قالیشویی برای تمیز کردن قالی دستگاه‌های بزرگی را به خانه شما می‌آورند و در کمترین زمان ممکن فرش‌هایتان را می‌شویند و تحویل می‌دهند.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها