دولت بعدی قیمت بنزین را تغییر می دهد؟

دولت چهاردهم باید در حوزه انرژی برنامه داشته باشد.

دولت بعدی قیمت بنزین را تغییر می دهد؟

محمد صادق الحسینی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید دولت بعدی شرایط اصلاح قیمت بنزین را دارد؟ می‌گوید: اصلا مهم نیست که دولت بعدی شرایط اصلاح قیمت بنزین را دارد یا ندارد. مهم این است که این وضعیت اصلا قابل ادامه نیست. دولت بعدی باید با برنامه بیاید.

وی می‌افزاید: نکته این‌جاست که دیگر ارز نداریم که برای واردات بنزین تخصیص دهیم. حالا یا دولت بعدی با یک برنامه‌ای می‌آید که قیمت را اصلاح می‌کند و یارانه نقدی به خانوارها می‌دهد و یا این‌که مثل دولت‌های قبلی بی‌برنامه می‌آید.

این اقتصاددان متذکر می‌شود: اگر این کار را نکنند، شرایط به جایی می‌رسد که یک دفعه در جایی که ارز ندارند و به بحران می‌خورند، مجبور می‌شوند قیمت بنزین را بالا ببرند. این اشتباه است، بی‌برنامه‌گی حتما به کشور، به اقتصاد و به مردم لطمه می‌زند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    خدای محمد یاری کند یک شخص شایسته و درست کار که دغدغه مردم را داشته باشد رئیس جمهور شود.
    رَبَّنا آتِنا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَ هَيِّئْ لَنا مِنْ أَمْرِنا رَشَداً

    پروردگارا! از سوى خود رحمتى به ما عطا كن و براى ما رشدى در كارمان فراهم ساز.

  • ناشناس
    0

    دولت بعدی هم فقط و فقط ۳ قلم ناقابل را افزایش میدهد ، مثل دولت سیزدهم که با افزایش فقط ۳ قلم اقتصاد خانواده را نابودتر از قبل کرد

  • ناشناس
    0

    چرا باید ارز برای واردات سوخت باکیفیت خودروها نداشته باشیم؟! هر کالا یا خدمتی که مورد نیاز کشور است باید وارد شود حتی اگر نمونه بی کیفیت داخلی آن موجود باشد! تحریم های خودساخته را بردارید تا مشکل ارزی نداشته باشید!

  • علی
    3

    با گران کردن بنزین کار درست نمی‌شود بلکه وضعیت تورم سرعت بیشتری می‌گیرد ودر تمام هزینه‌های زندگی مردم و حتی هزینه‌های جاری دولت تاثیر تورمی‌ شدید داردبطوری که احتمال وضعیت سری قبل که قیمت سوخت افزایش پیدا کرد قطعا چنین وضعیتی دور از دسترس نیست حال معیشتی و هزینه‌های زندگی مردم اصلا خوب نیست و فشار سنگینی بر مردم تحمیل شده که که قادر به تحمل آن نیستند دولت هم نباید در چنین وضعیتی فشار به مردم بیاورد بهرحال ظرفیت مردم هم حدی دارد که نباید تحریک شود بارها رهبریت نظام و شهید رئیسی در رابطه با حمایت از مردم راهکارهایی داده‌اند که باید دولت سراغ شرکت‌های بزرگ خصولتی که مالیات نمی‌دهند بروند و عادلانه ازاین شرکت‌های رانت‌دار مالیات و عوارض عمومی را دریافت‌کنند و اینقدر فشار به مردم عادی که حقوق‌بگیر و آزاد هستند نیاورنددولت مقدارناچیزی به حقوق و دستمزد کارکنان دولتی و خصوصی اضافه می‌کند و چندین برابر آنرا بابت هزینه خدمات عمومی و مالیات‌های متفرقه از مردم برداشت‌می‌کند و هزینه زندگی را برای مردم سرسام‌آور افزایش می‌دهدکه این روش عواقب خوبی به دنبال ندارد و باعث خستگی وناامیدی مردم می‌شودکه در راستای خواست دشمنان اجنبی و مزدور وطن‌فروشان میباشد که‌با شدت در حال لجن‌پراکنی علیه انقلاب و مردم وطن‌پرست میباشد.

  • مرتضی
    0

    اصلاح قیمت و پرداخت سهمیه قابل مبادله انرژی و سوخت بر اساس کد ملی بسیار به سود همه مردم و دولت است و بسیاری از معضلات اقتصادی و زیست محیطی کشور را حل میکند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها