ایران و جهان را ببینید

سفر یکی از ملزومات زندگی است. مانند خوابیدن، مانند غذای خوب خوردن، حتی به اغراق مانند نفس کشید سفر واجب است. هر کسی با توجه به علائق و شرایط خود باید زمان و بودجه خاص خود را به سفر کردن اختصاص دهد.

ایران و جهان را ببینید

این مطلب برای این نیست که درمورد مزیت‌های سفر صحبت کنیم که چنین موضوعی برای همه روشن است. در این مقاله می خواهیم بهترین مقاصد سفر در ایران و جهان را به شما معرفی نماییم.

به نقل از دالاهو به عنوان یکی از معتبرترین و بزرگترین شرکت برگزار کننده تورهای داخلی و خارجی با تمرکز بر طبیعت گردی، این مطلب برای شما آماده شده است.

به کجای ایران سفر کنیم؟

انتخاب یک مقصد در ایران و جهان کار سختی که نه بلکه یک کار کاملا اشتباهی است. در این قسمت تنها مشتی نمونه از خروار برای شما خواهیم گفت. تور داخلی فرصت مناسبی برای دیدن زیبایی های طبیعت ایران است.

دریاچه سوها

سوها تا لاتون برای کسانی که می‌خواهند در یک طبیعت بکر و سرسبز کمی از دنیای هر روزه فاصله بگیرند، یکی از تورهای طبیعتگردی ایده‌آل به شمار می‌رود. در این تور روستای «سوها» با دریاچه زیبایش و کمی آن‌طرف‌تر ییلاقی دیدنی به نام «لاتون» با آبشار پرخروشش، تصویری کم‌نظیر و رؤیایی برای مسافران ترسیم می‌کنند.

سفر با تور سوها تا لاتون از روستای سوها که در شهرستان «نمین» و در مجاورت جنگل‌های «فندقلو» قرار گرفته، آغاز می‌شود. سوها که به معنی «آب‌ها» است در واقع اشاره‌ای به دریاچه باشکوه سوها و چشمه‌سارهای منطقه دارد. خاک این منطقه رطوبت بالایی دارد و به شکلی است که گویی در زیر هر قدم چشمه‌ساری می‌تواند جاری شود. سوها سرآغاز جنگل‌های افسانه‌ای گیلان است و به‌نوعی دروازه ورود بهشت در این روستا قرار گرفته است. در این منطقه وجود اسب‌ها و کره‌اسب‌ها باعث می‌شود رؤیایی زیبا درست بر روی زمین دیده و تجربه شود.

پس از سوها باید به سراغ آبشار لاتون رفت که بلندترین آبشار استان گیلان است و ارتفاعی بیش از ۱۰۰ متر دارد. این آبشار زیبا در مجاورت کوه استوار «اسپیناس» و در میان جنگلی انبوه با درختانی همچون گلابی، آلو، فندق و گردو قرار گرفته. آبشار لاتون با ارتفاع بلند خود یکی از سی آبشار بلند جهان محسوب می‌شود و به‌عنوان یک اثر طبیعی در سال ۱۳۹۸ در فهرست میراث طبیعی کشور قرار گرفته است.

از نئور تا سوباتان

دریاچه نِئور دریاچه‌ای ما بین شهر اردبیل و شهر خلخال، در مرز استان گیلان و استان اردبیل است. قسمت اعظم این دریاچه در خاک گیلان و ناحیه تالش بوده و مابقی آن متعلق به استان اردبیل می‌باشد.

این دریاچه در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به ‌طرف خلخال در یکی از دره‌های کوهستان باغیرو و در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته. برای رفتن به این دریاچه باید از شهر اردبیل به سمت خلخال و از آنجا، از راه جاده‌ای که سمت بالای کوه قرار دارد، به سمت دریاچه رفت. کوهنوردی بهاره نئور به سمت ییلاق سوباتان هم یکی از معروف‌ترین مسیرهای طبیعت‌گردی شمال کشور برای عاشقان طبیعت است. ییلاق سوباتان در سمت غرب شهر لیسار و شمال غرب شهر تالش قرار دارد. این ییلاق کمتر از 20 کیلومتر تا دریاچه نئور فاصله دارد.

ژاپن کشور جزیره ها

در حالی که بیشتر مردم در مورد جزایر اصلی هونشو، هوکایدو، کیوشو و شیکوکو می‌دانند، ژاپن در واقع از بیش از 6800 جزیره تشکیل شده است. بسیاری از این جزایر خالی از سکنه هستند و زیبایی های طبیعی بکری را ارائه می‌دهند. برخی دیگر از جزیره‌ها هم مملو از مکان‌های فرهنگی و تاریخی هستند. این مجمع‌الجزایر بیش از 3000 کیلومتر (حدود 1860 مایل) از دریای اوخوتسک در شمال تا دریای چین شرقی در جنوب، امتداد دارند.

ایران و جهان را ببینید - تصویر 2

کشتی سومو ورزش ملی ژاپن است

سومو ریشه در آیین‌های باستانی دارد و اعتقاد در کشور ژاپن بر این است که خدایان را سرگرم می‌کند. کشتی‌گیران سومو، یا سوموتوری، بسیار منظم زندگی می‌کنند. همه جنبه‌های زندگی آنها، از رژیم غذایی گرفته تا فعالیت‌های روزانه، برای ایجاد قدرت و انعطاف طراحی شده است. این ورزش منظره‌ای جذاب از قدرت، استراتژی و سنت است که منعکس کننده میراث فرهنگی غنی ژاپن هم می‌باشد. اگر بخت با شما یار بود حتما در تور ژاپن یکبار به دیدن این مسابقات بروید.

اروپا، هر کشوری که دوست دارید

فرقی نمی مند هدف اصلی شما سفر است یا به دنبال ویزای شینگن هستید، تور اروپا بهترین گزینه است.

در تورهای اروپایی دالاهو، مقاصد و برنامه سفرهای گوناگونی را خواهیم داشت. در تور فرانسه برای دیدن جاذبه‌های مهمی از جمله برج ایفل، دروازه پیروزی، خیابان ریوولی، کلیسای نوتردام، میدان کنکورد، تروکادرو، میدان وندوم، نمای بیرونی انولید، بلوار سن ژرمن، کلیسای ساکره‌کور، نمای بیرونی موزه لوور، خیابان شانزه لیزهباغ لوکزامبورگ، آرامگاه صادق هدایت، غلامحسین ساعدی و دیگر بزرگان خواهیم رفت. این برنامه سفر شامل دیدار از جاذبه‌های کشور ایتالیا نیز خواهد بود و در آن چشمه عشاق، کلیسای سن مارکو، گراند کانال، پل ریالتو، کولوسئوم، روم باستان، پله‌های اسپانیایی، خیابان دل‌کورسو، واتیکان، میدان و کلیسای سن‌پیتر، معبد پانتئون و... را خواهیم دید.

اگر عاشق سوئیس هستید می‌توانید در تور اروپای دالاهو به مقصد سوئیس شرکت کنید و برای دیدن خیابان بانهوف (مرکز تجاری و مالی شهر)، دریاچه برینز اینترلاکن، قسمت قدیمی شهر، بنای یادبود شیر و بازدید از دریاچه لوسر کلیسای گروس مونستر، کلیسای فرومونستر، لوگانو، پارک مینیاتوری سوئیس، طبیعت زیبای سوییس در اطراف شهر لوکارنو، شهر زیبای لوسرن، طبیعت بی‌نظیر دامنه‌های آلپ و دریاچه چشم‌نواز، پل چپل، بافت قدیمی شهر زوریخ، شهر‌های برن و اینترلاکن، برج ساعت، محله قرون وسطایی و کلیسای جامع آماده شوید.

اگر دوست دارید چند کشور را با هم ببینید، در تور اروپا شامل دیدار از سه کشور فرانسه، آلمان و هلند شرکت کنید. در این تور علاوه‌بر جاذبه‌های فرانسه می‌توانید در گشت شهری کلن و گشت شهری آمستردام شرکت کنید.

دالاهو با سال ها تجربه در طراحی و اجرای تورهای داخلی و خارجی شما را به بازدید از وب سایت خود به آدرس dalahoo.com و دیدن لیست صدها سفر خاص دعوت می نماید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها