5 روش پاک کردن لکه قهوه روی فرش

در حال لذت بردن از یک فنجان قهوه تلخ و خوشمزه هستید و ناگهان با ضربه کودک یا هیجان یک اتفاق، روی فرش تان می ریزد. طولی نمی‌کشد که شوک ریختن قهوه‌ به سختی پاک کردن لکه قهوه روی فرش تبدیل شود.

5 روش پاک کردن لکه قهوه روی فرش

نگران نباشید و همه چیز را به قالیشویی عظیمیه بسپارید. متخصصین این قالیشویی دقیقا می دانند که هر نوع لکه ای را چگونه از فرش شما پاک کنند که اثری از آن باقی نماند.

اما اگر می خواهید خودتان این لکه را در منزل تمیز کنید، نکات و روش های گفته شده در این مقاله را بخوانید.

5 روش پاک کردن لکه قهوه روی فرش - تصویر 2

نکته ای برای پاک کردن لکه قهوه روی فرش

مهم ترین و شاید تنها نکته مهمی که پیش از اقدام برای پاک کردن لکه قهوه روی فرش باید بدانید این است که سریع عمل کنید. اگر هم فکر می کنید که نمی توانید سریعا اقدام کنید، بهتر است به سرعت از خدمات قالیشویی جهانشهر استفاده نمایید.

اجازه ندهید لکه خشک شود. بلافاصله دست به کار شوید. اگر به محض اینکه قهوه ریخت، آن را پاک کنید، به خوبی تمام لکه پاک می شود و مجددا می توانید قهوه دیگری درست کرده و نوش جان کنید. اما اگر تا خوردن کامل قهوه تان صبر کنید، ممکن است دیر شود و قهوه وارد الیاف فرش شده و تمیز کردن آن نیز دشوار شود.

روش های پاک کردن لکه قهوه از روی فرش

آب سرد

ساده شروع کنید و کار را با آب سرد آغاز کنید. این روش به خصوص در صورتی که قهوه شما با مواد دیگری مثل شکر و ... ترکیب نشده باشد، کارساز است. قهوه تنها معمولا به راحتی در آب حل می شود. بنابراین آب تنها نیز به خوبی می تواند قهوه را از الیاف خارج کند.

دو حوله بردارید. یک حوله را با آب مرطوب کنید و یک حوله دیگر را خشک نگه دارید.

محل لکه دار را با حوله مرطوب پاک کنید. این روند را ادامه دهید تا بتوانید حداقل مقدار زیادی از رنگ سطح فرش را از بین ببرید. پس از پاک شدن لکه نیز باید با یک حوله، محل را خشک کنید.

مایع ظرفشویی

دومین ماده ای که می توانید از آن برای پاک کردن لکه قهوه استفاده کنید، مایع ظرفشویی است. مایع ظرفشویی یک شوینده ملایم و در عین حال با پاک کنندگی قوی است که به خوبی می تواند قهوه را از بین ببرد.

کمی آب را با مایع ظرفشویی مخلوط کنید. از مخلوط با یک اسفنج یا دستمال به لکه بزنید. کمی صبر کنید و با حرکات ملایم، لکه را پاک کنید.

پس از اینکه لکه پاک شد، حالا با آب، مایع و قهوه حل شده در آن را از الیاف خارج کنید.

در صورت لزوم این مرحله را تکرار کنید و اگر لکه پاک نشد، روش های بعدی را امتحان کنید.

5 روش پاک کردن لکه قهوه روی فرش - تصویر 3

سرکه

سرکه سفید و آب نیز ترکیب قوی و در عین ملایمی است که می تواند لکه قهوه را به خوبی پاک کند. سرکه به خصوص اگر شیر در قهوه تان ریخته بودید، موثر است. یک قاشق سرکه سفید را با دو قاشق آب مخلوط کنید. یک دستمال به این مخلوط آغشته کنید و با آن لکه را پاک کنید.

دقت کنید که بوی سرکه را هم باید با شستشوی با آب، از بین ببرید. درواقع پس از اینکه قهوه از بین رفت، باید با کمی آب و یک دستمال تمیز، محل را شستشو دهید.

خمیر دندان

ابتدا مطمئن شوید که خمیر دندان شما رنگی یا ژله ای نباشد و فقط از خمیردندان سفید استفاده کنید. خمیردندان برای فرش شما مانند لایه بردار عمل می کند و بنابراین در اغلب موارد می توانید با کمی خمیردندان، لکه قهوه را از بین ببرید.

کمی خمیردندان روی محل لک شده فرش تان بزنید. حدود یک ساعت صبر کنید. حالا ابتدا با یک دستمال، یا قاشق، خمیردندان را از روی فرش بردارید. سپس با کمی آب محل را طبق مراحل قبلی، شستشو دهید.

در صورت لزوم این عمل را تکرار کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین نیز یک پاک کننده قوی برای از بین بردن قهوه است. اما نمی توانید از خود پودر جوش شیرین به تنهایی استفاده کنید. برای این منظور باید خمیر ملایمی تهیه کنید.

کمی جوش شیرین را داخل یک ظرف کوچک بریزید. حالا قطره قطره آب به آن اضافه کنید تا خمیر نرمی حاصل شود. با یک دستمال، از این خمیر برداشته و روی لکه قرار دهید. لکه را تمیز کنید تا کاملا پاک شود. مالیدن لکه را آنقدر ادامه دهید تا جوش شیرین کاملا روی قهوه اثر کرده و آن را حل کند. سپس محل را با آب تمیز شستشو داده و مطمئن شوید که لکه کاملا از بین رفته است.

قالیشویی عضو رسمی اتحادیه

پیشنهاد می کنیم که اگر قصد استفاده از خدمات قالیشویی و مبل شویی را دارید، از قالیشویی هایی استفاده کنید که خدمات شان تحت نظر اتحادیه قالیشویان باشد. وقتی یک قالیشویی تحت نظر اتحادیه بوده و کد رسمی دارد، می توانید به آن ها اعتماد کرده و در صورت نارضایتی نیز از مراجع مربوطه پیگیری کنید. پس اکیدا پیشنهاد می کنیم از قالیشویی هایی که مجوزات لازم را ندارند، اجتناب کنید.

قالیشویی های مجوزدار را می توانید با پیگیری از اتحادیه های مربوطه شناسایی کرده و به این ترتیب مطمئن باشید که خدمات باکیفیتی دریافت می کنید. پس فریب تبلیغات را نخورید و سعی کنید تا انتخاب آگاهانه ای براساس کیفیت خدمات رسانی و نظر مراجعین قبلی، داشته باشید.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید به عنوان عضو رسمی اتحادیه قالیشویان، خدمات متنوع خود را برای سراسر تهران و کرج ارائه می کند. پس اگر در هر یک از محلات تهران یا کرج سکونت دارید، می توانید تنها با شماره گیری 1864 به راحتی خدمت موردنظرتان را از همکاران ما دریافت کنید.

خدمات ما هم به صورت تلفنی و هم به صورت آنلاین از طریق وب سایت مجموعه توحید، قابل ثبت سفارش و رزرو هستند. ما در تمام طول شبانه روز و در تمام ایام سال، می توانیم خدمات مطلوب و باکیفیتی را در کمترین زمان ممکن به شما ارائه نماییم.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    این خبر اقتصادی بود؟؟؟
    پاک کردن فرش اقتسادی هست ؟؟؟
    عجب!!!!!!!!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها