آیفون قدیمی بخریم یا سامسونگ نو

در دنیای پر سرعت امروز، گوشی های هوشمند به یک نیاز ضروری تبدیل شده‌اند. داشتن یک گوشی هوشمند قابل اعتماد، برای برقراری ارتباط، مدیریت کارهای روزانه و یا حتی سرگرمی و بازی، بسیار مهم است.

آیفون قدیمی بخریم یا سامسونگ نو

با این حال، تصمیم گیری بین خرید یک گوشی آیفون کارکرده و قدیمی یا یک گوشی سامسونگ جدید و نو، می‎تواند مساله مهم و چالش برانگیزی باشد. در این مقاله، ما به مزایا و معایب هر گزینه می‎پردازیم و به شما کمک می‎کنیم تا براساس بودجه و ترجیحات خود تصمیمی آگاهانه بگیرید.

گوشی سامسونگ با فناوری و اندروید جدید

خوشبختانه قیمت گوشی سامسونگ در بازار بسیار متنوع میباشد و شما میتوانید به راحتی گوشی سامسونگ اندرویدی خود را با قیمت مناسب خریداری کنید. خرید گوشی سامسونگ جدید، تضمین کننده این مساله است که جدیدترین فناوری از جمله پردازنده‌های قدرتمند، دوربین‌های با کیفیت بالا و ویژگی‌های پیشرفته را در اختیار خواهید داشت.

یکی دیگر از مزایای قابل توجه خرید گوشی سامسونگ نو و جدید، گزینه های سفارشی سازی آن است. ماهیت متن باز اندروید، امکان شخصی سازی گسترده را برای شما فراهم می‌کند که از تغییر طرح صفحه اصلی تا نصب لانچر و تم های سفارشی را در بر می‌گیرد. با توجه به این شرایط، خرید قسطی گوشی سامسونگ جدید می‌تواند انتخاب ایده‌آلی باشد.

سیستم یکپارچه و اکوسیستم آیفون

در حالی که یک گوشی اندرویدی نو، جدیدترین فناوری را ارائه می‌دهد، اما انتخاب یک آیفون قدیمی و کارکرده هم مزایایی دارد. آیفون ها دارای کیفیت ساخت استثنایی، عملکرد قابل اعتماد و طول عمر بسیار بالایی هستند. حتی مدل‌های قدیمی‌تر آیفون نیز برای چندین سال به ‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را دریافت می‌کنند و این اطمینان را به شما می‌دهند که به آخرین ویژگی‌های امنیتی و امکانات نرم‌افزاری دسترسی داشته باشید.

علاوه بر این، آیفون‌ها بخشی از اکوسیستم اپل هستند، از جمله یکپارچه‌ سازی با دستگاه‌های دیگر مانند مک، آی‌پد و اپل واچ. اگر از قبل یکی از محصولات اپل را در اختیاردارید یا اینکه در نظر دارید یکی از آنها را تهیه کنید، خرید یک آیفون قدیمی، انتخاب عاقلانه ای است.

آیفون قدیمی بخریم یا سامسونگ نو

توانایی مالی و ملاحظات بودجه ای

وقتی صحبت از توانایی مالی و بودجه مناسب است، پای عوامل مختلفی به ماجرا باز می‌شود. به طور کلی، آیفون‌های قدیمی و دست دوم ارزش خود را بهتر ازگوشی‌های اندرویدی و سامسونگ حفظ می‌کنند و همین امر آن‌ها را به گزینه‌ای گران‌تر و قیمتی‎تر در بازار تبدیل می‌کند. با این حال، خرید گوشی قسطی و قیمت گوشی‎های اندرویدی جدید می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. این تفاوت، از گزینه های مقرون به صرفه گرفته تا مدل های پرچمدار رده بالای سامسونگ را شامل می‎شود.

اگر برایتان استفاده از مدل های قدیمی آیفون، حساسیت برانگیز یا خارج از سلیقه‌تان نیست، انتخاب آیفون قدیمی یا کارکرده می‎تواند انتخاب مقرون به صرفه تری باشد. از سوی دیگر، اگر ترجیح می‌دهید آخرین فناوری‌های روز دنیا را در گوشی خود داشته باشید، یک گوشی سامسونگ نو و جدید می‌تواند راه‌حل معقول‎تری برای شما باشد.

قیمت گذاری

مهمترین جنبه خرید هر گوشی به خصوص گوشی قدیمی و کارکرده، قیمت آن است، در حالی که قیمت‌ها می‌تواند به فروشنده‌ای که از آن گوشی را می‌خرید بستگی داشته باشد. بنابراین پیش از هر تصمیمی باید از روند کلی قیمت‌ها در مورد مدل‌های قدیمی آیفون و نمونه‌های جدید سامسونگ آگاه باشید.

تجربه نشان داده است که قیمت آیفون‌های قدیمی‌تر به کندی کاهش می‌یابد و تفاوت قیمت چشمگیر و معناداری بین مدل‌های آیفون جدیدتر و قدیمی‌تر هم کلاس و هم رده، وجود ندارد. از طرف دیگر، با گذشت چندسال متوجه خواهید شد که قیمت گوشی‌ سامسونگ، به نسبت آیفون نسبتاً سریعتر کاهش می‎یابد. بنابراین، اگر به دنبال حفظ سرمایه خود در درازمدت هستید، گوشی آیفون قدیمی از گوشی سامسونگ جدید، مناسب تر است.

نرم افزار

 جنبه مهم دیگری که باید به آن توجه کنید نرم افزار است. آیفون‎ها چرخه نرم افزاری بسیار طولانی تری نسبت به گوشی‌های اندرویدی دارند. در حالی که اکثر گوشی های اندرویدی فقط برای چند سال محدود، به روز رسانی سیستم را دریافت می کنند، آیفون‎ها برای مدت زمان طولانی تری به روز رسانی‎های اصلی سیستم را دریافت می کنند.

 بنابراین اگر یک گوشی اندرویدی می‌خرید که بیش از چند سال از عمرش گذشته باشد، ممکن است دوره به‌روزرسانی خود را سپری کرده باشد. اما آیفون همان سال همچنان برای چند سال دیگر به‌روزرسانی‌ها را دریافت خواهد کرد.

ارزش فروش مجدد

اگر قصد دارید یک گوشی بخرید و بعد از چند ماه یا یک سال دوباره آن را بفروشید، باید بدانید که قیمت گوشی‎های کارکرده با برندهای مختلف، متفاوت خواهد بود. ضمنا توجه داشته باشید که تقریباً همیشه و به راحتی می‌توانید برای گوشی آیفون کارکرده و قدیمی مشتری و خریدار پیدا کنید.

تجهیزات جانبی

بازار لوازم جانبی آیفون های قدیمی، بسیار کارآمدتر و بزرگتر از لوازم جانبی گوشی‎های اندرویدی قدیمی است. شما می‌توانید قاب‌ گوشی، محافظ‌ صفحه‌ نمایش و تجهیزات جانبی قدیمی را برای مدل‌های آیفون قدیمی‌تر در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی قدیمی‌تر با سهولت بیشتری پیدا کنید.

گاهی اوقات ممکن است حتی لوازم جانبی گوشی های اندرویدی که تنها چند سال از عمرشان می‌گذرد را پیدا نکنید، اما این مساله در مورد آفون‎های قدیمی صادق نیست.

اهمیت اصالت گوشی

برای این که بتوانید موقع انتخاب بین آیفون قدیمی یا سامسونگ نو، تصمیم درستی بگیرید، لازم است از سلامت و اصالت گوشی مطمئن شوید و موارد زیر را در نظر داشته باشید.

۱. بررسی اصل بودن گوشی

از آن‌جایی که اخیراً گوشی‌های تقلبی زیاد شده‌اند، لازم است موقع خرید گوشی قدیمی به اصل بودن آن حتماً توجه کنید. یکی از تفاوتهای بارز خرید گوشی آیفون قدیمی و سامسونگ نو و جدید در این است که خیالتان بابت اصل بودن گوشی سامسونگ جدیدی و قطعات آن راحت است.

 تشخیص اصل یا تقلبی بودن گوشی قدیمی، اصلاً کار راحتی نیست. پس سعی کنید موقع خرید حتما از تجربه فرد متخصص استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که گوشی دزدی نیست. برای این کار از فروشنده بخواهید جعبه و فاکتور فروش را در اختیارتان قرار دهد.

۲. بررسی بدنه گوشی

یکی دیگر از عوامل مهم در خرید گوشی دست دوم، تست ظاهری دستگاه است. شما باید موقع خرید گوشی دست دوم زیر و بم بدنه آن را بررسی کنید؛ زیرا معمولاً این گوشی‌ها خط و خش و خوردگی دارند و در صورت شکستگی ظاهری، احتمال دارد سخت‌افزارهای داخلی هم مشکل داشته باشند.

آیفون قدیمی بخریم یا سامسونگ نو

۳. بررسی پورت‌های موبایل

هنگام خرید گوشی موبایل، تمام درگاه و پورت‌های گوشی را تست کنید تا از سالم بودن آن‌ها مطمئن شوید. پورت شارژر و هندزفری، شیار سیم‌کارت و شیار کارت حافظه حتماً نیاز به تست دارد.

۴. بررسی اجزای گوشی

یکی دیگر از مواردی که اهمیت زیادی دارد و لازم است به آن توجه کنید، بررسی اجزای گوشی موبایل مثل دوربین، میکروفون، اسپیکر، صفحه نمایش و… است. اگر عملکرد دستگاه از تمام این جنبه‌ها مناسب باشد، گوشی مورد نظر می‌تواند یکی از گزینه‌های خرید شما باشد.

۵. بررسی رجیستری گوشی

آخرین و مهم‌ترین موردی که لازم است به آن توجه کنید، اصل رجیستری گوشی است؛ زیرا در صورتی که گوشی رجیستر نشده باشد، نمی‌توانید در ایران از آن استفاده کنید. اگر گوشی رجیستر شده باشد، فروشنده از طریق سامانه همتا گوشی را از سیم‌کارت خود به سیم کارت شما انتقال می‌دهد و بعد از پیامکی که به سیم‌کارت شما ارسال می‌شود، شما مالک گوشی می‌شوید.

نتیجه کلی

انتخاب بین آیفون قدیمی و گوشی سامسونگ نو و جدید، در نهایت به اولویت ها، سلیقه‌ها، عادت‎ها و بودجه شما بستگی دارد. خرید قسطی گوشی سامسونگ نو و جدید، دسترسی به فناوری‎های به روز و پیشرفته، گزینه های سفارشی سازی و طیف متنوعی از انتخاب ها را فراهم می کند. از سوی دیگر، یک آیفون قدیمی، طول عمری مطمئن و یکپارچه سازی با اکوسیستم اپل را ارائه می دهد.

بنابراین و با توجه به مطالب گفته شده، نیازهای خود را در نظر بگیرید، بودجه خود را ارزیابی کنید و مزایا و معایب هر گزینه را بسنجید. چه تصمیم به استفاده از یک گوشی سامسونگ نو و جدید یا یک آیفون دست دوم را داشته باشید، هر دو انتخاب می‌تواند تجربه رضایت‌بخشی از گوشی هوشمند را ارائه دهد. در نهایت، چیزی که می‌توان گفت این است که، مهمترین مساله؛ برقراری تعادل مناسب بین مقرون به صرفه بودن و ویژگی‎هایی است که برای شما از اهمیت برخوردار است.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد