بنزین وارداتی لیتری ۳۸هزار تومان است

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش از ناترازی روزانه ۸ تا ۱۴ میلیون لیتر بنزین در ایران خبر داد و گفت: بنزین وارداتی لیتری ۳۸هزار تومان برای ایران تمام می‌شود.

بنزین وارداتی لیتری ۳۸هزار تومان است

ناصر عاشوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث ناترازی بنزین فقط بحث تولید نیست، بلکه باید توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف بنزین و اصلاح روش‌های غلط مصرفی در کشور داشته باشیم.

وی افزود: از اصلاح فرهنگ مصرفی تا اصلاح قیمت بنزین و همچنین از اصلاح روند تولید و عرضه خودروهای پرمصرف تا توسعه حمل‌و نقل عمومی باید در دستور کار قرار گیرد.

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش تصریح کرد: متوسط مصرف روزانه بنزین در کشور در سال جاری به 112 میلیون لیتر رسیده، درحالی که تولید بنزین روزانه بین 98 تا 104 میلیون لیتر است.

وی ادامه داد: از سال 99 تا سال 1402 38 تا 40درصد مصرف بنزین رشد داشته و عوامل مختلفی از جمله عدم توسعه ناوگان حمل‌و نقل عمومی در آن دخیل است؛ تعداد اتوبوسهای برون شهری و درون‌شهری ایران به جای افزایش کاهش داشته و کار موثری برای توسعه حمل‌و نقل ریلی انجام نداده‌ایم.

عاشوری با بیان اینکه امروز اگر آب معدنی در باک خودروها بریزیم، به‌مراتب گران‌تر از بنزین است، گفت: دولت و مجلس باید شجاعانه به موضوع اصلاح قیمت بنزین ورود کنند و پس از آن باید به افزایش پلکانی سالانه قیمت بنزین و حامل‌های انرژی بازگردیم.

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش خاطرنشان کرد: قیمت هر لیتر بنزینی که به کشور وارد می شود، 38 هزار تومان برای ایران تمام می‌شود.

وی افزود: در بخش تولید، اینکه در انتظار راه‌اندازی یک پالایشگاه 300 هزار بشکه‌ای بمانیم، رویکرد درستی نیست؛ بلکه می‌توانیم ده‌ها پالایشگاه 10 تا 40 هزار بشکه‌ای به عنوان پالایشگاه‌های کوچک با استفاده از توان بخش خصوصی احداث کنیم که هم در راستای اصول پدافندغیرعامل است و هم به افزایش ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی کشور به‌ویژه بنزین منجر می‌شود.

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش از اضافه شدن پالایشگاه‌ آبادان به جمع پالایشگاه‌های ذیل نظر انجمن پالایش نفت کشور خبر داد و گفت: واگذاری سهام پالایشگاه آبادان بر اساس قانون مربوطه، در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: پالایشگاه‌های کشور در سال 1402 بالغ بر 141 همت سوددهی داشته‌اند که نسبت به سال قبل این میزان کاهش داشته؛ این درحالی است که باید 31 همت را به عنوان مالیات مستقیم به دولت بدهیم و در جمع مطالبات نیز، 168 همت از دولت طلبکاریم.

منبع: تسنیم
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 40
  • ناشناس
    0

    سلام . و احترام . بازرسی تامین اجتماعی بیکار است هر روز به من زنگ میزنه . آنها که طرف همکارشان را میگیرند. آدم برای خودش دشمن درست نمیکند.یک شکایت کردم از 1420هر روز زنگ می‌زنند. مشکل من را که حل نکردن . تازه شماره ام را 1420تو لیست سیاه گذاشته . از خدا بترسیدفقط.شماره ملی 1219339415و همسان‌سازی حقوق را اجرا نمیکنند

    نظرات شما -
    • 🌍
      1

      فقط بنزین آزاد لیتری ۳۰ هزار تومن منصفانه هست ولی سهمیه ۶۰ لیتر برای هر خانواده فقط یک خودرو لیتری ۲ هزار تومن ، کسانی هم که بیهوده مصرف می‌کنند یا قاچاق بنزین می کنند ، خارج از ایران بنزین فراوان و حتی قاچاقی به ایران بنزین هم می‌توانند بیاورند .

  • علی
    40

    اگر واقعآ راست می گویید بنزین وارداتی لیتری 38 هزار تومان برای دولت تمام میشود. پس چرا دولت آنرا لیتری 3هزارتومان به‌ مردم اصراف کار میده چرا قیمت بنزين را بالاتر نمی برند حد اقل لیتری 30هزار تومان باید باشد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      از ترس امثال تو

    • ناشناس
      4

      گرانی بنزین یعنی له شدن مردم در دور جدید

    • Shahram
      8

      پولهایی که خرج اربعین و نیابتی ها و حوزه های علمیه می‌شود رو صرف آبادانی کشور بکنید ، زیاد هم می‌آورید.
      خجالت نکشیدند پول همسان سازی حقوق بازنشسته ها رو دادید برای اربعین!!!!

    • ناشناس
      11

      فقط بنزین آزاد لیتری ۳۰ هزار تومن منصفانه هست

    • ناشناس
      1

      قیمت بنزین را گران نکرده در عوض خودرو را گرانتر
      به ملت میدهد یعنی غیر مستقیم دست ت جیب مردم کرده ولی خبر نداریم

    • ناشناس
      3

      خیلی فسفر سوزاندی تا به این نتیجه رسیدی

    • ناشناس
      3

      حقوق وقیمت هارا جهانی کنید الان حقوق درحد سومالی قیمت ها فوق جهانی است اینگونه نمیشه زندگی کرد

  • ناشناس
    3

    خون آشامان خودروسازی داخلی را تعطیل کنید که تمام دارایی مردم را تاراج برده اند ،خودرو خارجی وارد کنید نه به سبک فعلی که خودروی 400میلیونی را 1میلیارد و 400میلیون به ملت مظلوم می اندازید ، بعد بنزین را لیتری 37000تومان بدهید ،و اما شما همیشه از خودکفایی و صادرات بنزین گفته اید یا اینهم مثل مابقی حرفهایتان امار الکی بود

  • ناشناس
    3

    علی جان درآمد وحقوق شماحتما بادلاره خوش بحالتان

  • وهاب
    0

    احسنت به این شعور شارلاتانتان ،،،اری در دولت رییسی هم ۵۰ ملیارد نفت میفروختیم ...۳۰ ملیارد دلار بنزین میخریدیم تازه متوجه شدی ای کی یو

  • محمود
    1

    هدف دولت سودجویست چرا واردات خودرو برقی را آزاد و بی تعرفه نمی‌کنند

  • فکر باز
    2

    شیر خشک با کد ۸۰ هزار تومان رو به مردم نمیدید . هر دفع میگید مشکل داره سیستم .
    اما
    همون شیر خشک رو آزاد به اتباع ۵۰۰ هزار تومان میفروشید .
    خود داروخانه های معتبر هم انجام میدن تو همه شهرستانها..
    گرانی بنزین تو این دلالیها فقط کوچیکشه ..

  • ناشناس
    7

    تنها دلیلی که مردم را یکپارچه متحد می کنه تا قیام کنند افزایش قیمت بنزین است نظام خودش می دونه پاشنه آشیل همینه . جرات افزایش بنزین را ندارن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      اصلاح طلبی و گرانی بنزین

  • ناشناس
    1

    بنزین دارع از خود پالایشگاه قاچاق میشه

  • ناشناس
    1

    مدیران بی‌کفایت را کنار بگذارید.
    مملکت صاحب ندارد کلا دنبال پوشک درست کردن هستند برای شیطنت و به هم ریختن کشورهای منطقه، برق ، گاز ، بنزین تعطیل شده

  • ناشناس
    1

    ۷۰۰ ملیلرد دلار درامد ارزی زمان احمدی نژاد بود که باید صرف زیرساختهای حمل و نقل و مترو و تراموا و اتوبوسهای برقی و تولید خودروهای با مصرف بنزین پایین می شد پولها بجای مصرف در عمران کشور در کجا هزینه شد در کجای دنیا حمل و نقل خصوصی است و وسایل نقلیه عمومی استفاده نمیشود چند استان مترو دارد خراب کردید و حالا قیمت بنزین را مطرح میکنید

  • ناشناس
    1

    بزرگوار ، بهتر بود می گفتید به علت نابرابری و ضعف پول ملی قیمت بنزین ۳۸ هزار تومان تمام میشود و از سویی آیا نفت صادراتی را هم به ریال محاسبه می کنید؟

  • رضا
    0

    شما که قیمت بنزین وارداتی میدانید قیمت ماشین های وارداتی که چند است ؟

  • ناشناس
    2


    دزدی از پالایشگاه گردن مردم ندازید توخود پالایشگاه دزده میشه هی مردم مصرف مصرف نکنید

  • ناشناس
    1

    ما {ملت}مشکلی نداریم به دلیل سوء مدیریت حاکمیت و دولتهای بر سر کار آمده در عدم کنترل هزینه های جاری حاکمیت و عدم کنترل حجم نقدینگی و تورم بهای کالاها و خدمات، بنزین آزاد در ایران واقعی و مثلاً لیتری 38 هزار تومان بشود و تمامی یارانه های انرژی حذف و قیمت تمامی کالاهای اساسی یارانه ای و دارو و تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی واقعی بشود ولی باید حداقل درآمد ماهانه یک خانوار چهار نفره نیز 200 میلیون تومان بشود و آنهایی هم که شغل یا حرفه و درآمدی ندارند مشمول دریافت یارانه ماهانه حداقل 50 میلیون تومانی دولت گردند.

  • حمید کرمی کارشناس ارشد اقتصاد
    0

    بنزین ۳۸.۰۰۰برای مجلسی ها
    بنزین ۱۵۰۰ تومانی برای ما فقیرها

  • ناشناس
    0

    واردات خودرو را با کیفیت بهتر و مصرف سوخت کمتر برای همه هموطنان و با تعرفه گمرکی پایین آزاد کنید
    یاحق،

  • ناشناس
    1

    مشکل بنزین نیست مشکل ساختار مدیریت است که خودروهای با فناوری ۳۰ساله پیش رامونتاژ می‌کنند ومصرف سوختشان بالاست مشکل حمل ونقل فرسوده درهمه شهرها ونداشتن زیرساخت‌ها برای مترو وتراموا وبی آر تی مشکل قاچاق میلیونها لیتربنزین وگازوییل توسط مرزنشینان ودلالان میباشدچون اشتغال وکاری برایشان درست نشده است حالا شما این موارد رااجراکنید ببیند سالی چندمیلیون لیترصرفه جویی میکنید

  • alip
    1

    اونوقت میاره میده به افغانیا با سوبسید

  • ابی
    2

    فقط واسه مردم بیچاره کیسه میدوزید .

  • مهدی
    1

    چرا مقدمه چینی می کنید؟
    بگو میخوایم گرون کنیم و تمام.

  • ناشناس
    0

    دولت و مجلس باید با شجاعت حقوق کارمندان و کارگران را متناسب با تورم و قیمت های بین المللی افزایش بدهند بعد هر تصمیم دیگری خواستند در قالب توان مردم بگیرند باعث شرمساری هست برای کشور که عاحز از تولید بنزین مصرفی هست عاجز از ساخت پالایشگاه هست ناتوان از کنترل گرانی و تورم هست اما برای گران کردن از جیب مردم همیشه آماده هست و صد البته همیشه به نفع خودش و تامین هزینه های سرسام آور دولتی های و فرزند آن فرنگ نشین

  • رضا
    2

    بنزین ازاد کنید ورود ماشین هم ازاد کنید

  • ناشناس
    1

    ۱۵ میلیون افغانی وارد کشورنکنید تامشکل آب وبرق ونان وگاز وبنزین واشتغال ومسکن نداشته باشید وقتي زیرساخت ها ضعیف وجوابگو نیست این جمعیت که خودش به اندازه یک کشوراست به تمام بخش‌های اقتصاد فشار وباعث نارضایتی مردم میشود

  • Z
    2

    بنزين سي تومن بشه هر باك ماشين. ميشه يك ميليون واويلا!!!

  • ناشناس
    2

    نوشته :
    عاشوری با بیان اینکه امروز اگر آب معدنی در باک خودروها بریزیم، به‌مراتب گران‌تر از بنزین است،
    چرا فکری برای سهام شرکت های بورسی نمی کنن که از سال 99 پول خیلی از سهم ها از پول یک لواشک هم کمتر شده . و سهامدراشون توی 70 درصد ضرر هستن . ( بدون احتساب تورم )
    چرا این همه دولت پول میریزه توی بورس ولی سهامدار هنوز توی 70 درصد ضرره .
    چرا دامنه نوسان رو 30 مثبت و صفر نمیکنن ( مثل بقیه کالا ها و خدمات که چند برابر شدن) تا مشکل سهامدار حل بشه .

  • ناشناس
    1

    برای ونزوئلا و بشار اسد و بقیه مفت خورها بنزین چند می افته

  • ناشناس
    0

    همه قیمت ها را تقریبا جهانی کردید 👉👉👉
    الا حقوق کارگر کارمند بازنشسته ها
    بزودی مردم عصبی رهسپار خیابانها خواهند شد

  • ناشناس
    0

    بنزین با دلار صدهزار تومنی یا دویست هزارتومنی حدود چقدر آب میخوره؟؟
    تعیین کننده قیمت دلار کی هست؟؟؟
    راست میگید بگید بنزین وارداتی این ماه یه دلار بهمون فروختن سال بعد دادن ۲ دلار ببینیم قیمت دلاریش چقدر تغییر کرده نه قیمت ریالی دلاری داخلی..

  • محمد
    1

    اگر وارد کننده هستیم چرا طالبان تانکرهای سوخت و واگرد میکنه... نه عزیزم سی وپنج وارد می کنند هفتاد صادر می کنند ربطی به مردم ما ندارد مردمی که درآمدی معادل دویست الی پانصد دلار در ماه دارند... این خبرها را هم ببرید.. جایی که مردم ندانند چه خبر است

  • احمد
    0

    لندکروز وارداتی دو میلیارد است نه بیست میلیارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد