ثبت شرکت در دبی، عمان یا کانادا؟ کدام بهتر است؟

نزدیکی به ایران و مزایای مالی و اقتصادی در عمان و امارات باعث شده تا افراد زیادی مایل به سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در این کشورها باشند اما آیا واقعا سرمایه‌گذاری و مهاجرت به این کشورها بهتر از کانادا است؟

ثبت شرکت در دبی، عمان یا کانادا؟ کدام بهتر است؟

 در تصمیم‌گیری و انتخاب برای ثبت شرکت باید عوامل و فاکتورهای متعددی مانند کیفیت زندگی، امکان اخذ اقامت دائم با ثبت شرکت، اقتصاد کشور مقصد، رشد و توسعه کسب و کار، فرصت‌های شغلی و… را در نظر گرفت و پس از ارزیابی، بهترین و مناسب‌ترین مقصد را انتخاب کرد.

مقایسه اقتصادی عمان، امارات و کانادا پیش از ثبت شرکت

کانادا یکی از باثبات‌ترین کشورها از نظر اقتصادی است که دارای اقتصاد بازار آزاد جهانی می‌باشد. اقتصاد کانادا در بین ۱۰ اقتصاد برتر دنیا قرار دارد و بخش عمده درآمد ناخالص این کشور مربوط به صادرات و واردات و تجارت بین‌الملل است. نرخ رشد اقتصادی در این کشور از ۴.۶- در سال ۲۰۲۰ به ۷+ در سال ۲۰۲3 رسید.

امارات ۳۱ امین اقتصاد برتر دنیا و دومین اقتصاد خاورمیانه است. اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲3، رشد ۳٫۸ درصدی داشته است. درآمد و اقتصاد این کشور همچنان متکی بر درآمدهای نفتی است و درآمد حاصل از نفت و گاز نقش مهمی در اقتصاد این کشور ایفا می‌کند.

اقتصاد کشور عمان نیز بر پایه نفت متمرکز است و بیش از ۶۷ درصد درآمد این کشور از این طریق تامین می‌شود. ریال عمان سومین پول با ارزش جهان است.

مقایسه عمان امارات و کانادا برای کسب و کار

مقایسه عمان امارات و کانادا برای کسب و کار - تصویر 2

نرخ بیکاری در کانادا پایین است و میانگین درآمد هر شهروند کانادایی حدودا ۵۱۷۱۳ دلار در سال است. کانادا اقتصاد پویا و روبه رشدی دارد و برنامه‌های متنوعی در جهت توسعه کسب و کارها و پیشرفت اقتصادی کشور تدارک و ارائه شده است که افراد ماهر را از سراسر دنیا به مهاجرت و شاغل شدن در کانادا ترغیب می‌کند.

درآمد سالانه در عمان بیشتر از امارات است. عمان جمعیت کمی دارد و زندگی در عمان آرام و تقریبا سنتی است و مناسب افرادی است که زندگی در محیط سنتی و آرام را می‌پسندند.

مقایسه قوانین ثبت شرکت در عمان، امارات و کانادا

برای ثبت شرکت در کانادا مقررات و قوانین مختلفی وجود دارد و ممکن است قوانین ثبت شرکت در استان‌های مختلف کانادا متفاوت باشد. یکی از راه‌های اخذ اقامت و مهاجرت به کانادا، ثبت شرکت در کانادا است. برای ثبت شرکت در کانادا هم می‌توان به صورت استانی و هم فدرال اقدام کرد.

ابتدا باید نوع شرکت را انتخاب کنید و سپس درخواست خود را ارائه دهید. درخواست ثبت تاسیس شرکت با اساسنامه و سپس افتتاح حساب بانکی از دیگر مراحل عمومی ثبت شرکت در کانادا است. پس از ۱۲ ماه می‌توان برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دارد.

برای ثبت شرکت در امارات باید سهام شرکتی را خریداری کنید. فرد خارجی در امارات نمی‌تواند ۱۰۰ درصد سهام شرکت را داشته باشد و باید با یک فرد بومی شریک شود. لازم به ذکر است که در حال حاضر در مناطق بومی امارات امکان مالکیت ۱۰۰ درصدی وجود دارد. مدت زمان اقامت صادر شده به وابسته ثبت شرکت بستگی به میزان سرمایه‌گذاری، شرایط فرد و نوع شرکت دارد.

در مرحله اول فرد باید از دولت امارات تائیدیه اولیه دریافت کند سپس در DED دایره اقتصادی امارات ثبت شرکت انجام شود. معمولا اقامت دو ساله قابل تمدید صادر می‌شود.

برای ثبت شرکت در عمان ۷۰ درصد سهم را می‌توان خریداری کرد و ۳۰ درصد دیگر را باید با فرد عمانی شریک شوید. با ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان تا ۵۰ سال از مالیات معاف خواهید بود. افراد خارجی برای ثبت شرکت در عمان باید گواهی تجارت از وزارت بازرگانی و صنایع عمان بگیرند و موجودی فرد نباید کمتر از ۱۵۰۰۰۰ریال عمان باشد. پروانه شرکت هر ۵ سال تمدید می‌شود.

انواع ثبت شرکت در عمان، امارات و کانادا

انواع ثبت شرکت در عمان، امارات و کانادا

در اکثر کشورها از جمله کانادا، امارات و عمان امکان ثبت شرکت در انواع مختلف وجود دارد که باید با مشاوره و تحقیق بر اساس شرایط و اهداف بهترین نوع شرکت را انتخاب کرد. به طور کلی در کانادا چند نوع شرکت می‌توان ثبت کرد که عبارت‌اند از:

شرکت خصوصی

توسط یک فرد اداره می‌شود و تمام مسئولیت‌ها بر عهده مالک است. این نوع ثبت شرکت کم هزینه‌ترین نوع ثبت شرکت است و مشمول مالیات می‌شود.

شرکت مشارکتی

در شرکت مشارکتی چند شریک و سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی کسب و کار با یکدیگر شریک می‌شوند. در این نوع شرکت مزایا و ریسک بین شرکا تقسیم می‌شود.

شرکت سهامی (Corporation)

در شرکت سهامی شخص حقوقی جدا از مالک در نظر گرفته می‌شود. هر شخص به اندازه سهام خریداری شده حق مالکیت دارد.

شرکت تعاونی

این نوع شرکت مسئولیت محدود است و توسط اعضا اداره می‌شود.

ثبت شرکت در امارات انواع مختلف دارد اما مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • ثبت شرکت با مجوز حرفه‌ای
  • ثبت شرکت با مجوز صنعتی
  • ثبت شرکت با مجوز تجاری

در عمان نیز می‌توان دو نوع شرکت ثبت کرد:

  • سهامی خاص
  • سهامی عام

مشاوره مهاجرت و اخذ اقامت با ثبت شرکت

بهترین راه برای اخذ اقامت با ثبت شرکت، استفاده از مشاوره مهاجرت است. مشاور مهاجرت با اطلاعات به‌روز و حرفه‌ای شما را باتوجه به شرایط و اهدافتان برای انتخاب بهترین مقصد سرمایه‌گذاری و مهاجرت یاری کرده و تا پایان مسیر مهاجرت همواره همراه شما خواهد بود.

میزان مالیات بر درآمد در عمان، امارات و کانادا

در امارات تا کنون قانونی برای اخذ مالیات تصویب نشده است و کسب و کارها در این کشور معاف از مالیات هستند. در عمان نیز مالیات بر درآمد ۱۵ درصدی اعمال میشود. در کانادا اما مالیات بردرآمد با توجه به درآمد هر فرد متغیر است و افراد با درآمد سالانه ۵۰ هزار و کمتر از آن باید ۱۵ درصد، درآمد ۵۰ تا ۱۰۰ هزار ۲۰٫۵ و درامد سالانه بیش از ۲۲۰ هزار دلار ۳۳ درصد مالیات بپردازند.

دریافت اقامت دائم در کدامیک از کشورها امکانپذیر است؟

دریافت اقامت دائم در کدامیک از کشورها امکانپذیر است؟ - تصویر 4

اخذ اقامت دائم با ثبت شرکت فقط در کانادا امکان‌پذیر است. کانادا در جهت رشد اقتصادی برنامه‌هایی تدوین و ارائه کرده است تا افراد خارجی با ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری در این کشور بتوانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند و با کمک به اقتصاد کانادا بتوانند از حقوق شهروندی در این کشور بهره‌مند شوند.

کدامیک مهاجر پذیرتر است؟

می‌توان گفت کانادا مهاجرپذیرترین کشور در جهان است و بیش از ۱۰۰ برنامه فعال برای پذیرش مهاجر دارد. این کشور تلفیقی از فرهنگ‌ها و نژادهای مختلف است که سبب می‌شود مهاجران در این کشور احساس راحتی کنند.

برای انتخاب بین کشورهای امارات، عمان و کانادا باتوجه به شرایط کلی کشورها از جمله اقتصاد، برنامه‌های مهاجرپذیری، اقامت دائم، کیفیت زندگی و... می‌توان نتیجه گرفت که ثبت شرکت و مهاجرت به کانادا بهتر است و با راه‌اندازی کسب و کار در این کشور نه تنها از لحاظ اقتصادی به سود بیشتر خواهید رسید بلکه از لحاظ کیفیت و شرایط زندگی، رشد کسب و کار، پیشرفت و موقعیت بهتری خواهید داشت.

مشاوره رایگان مهاجرت با ویزموندو

موسسه مهاجرتی ویزموندو با سال‌ها تجربه موفق در امور مهاجرتی و در اختیار داشتن کارشناسان و وکلای مجرب مهاجرتی شما را در جهت ثبت شرکت و اخذ اقامت کشورهای مختلف همراهی خواهد کرد و بهترین خدمات را تا پایان راه مهاجرت ارائه می‌دهند. شما می‌توانید برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس گرفته و از راهنمایی تخصصی آنان بهره‌مند شوید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • فیض احمد رحمانی
    2

    سلام خسته نباشید ۲۱سالمه.افغان.هستم.میتوانم.خودمه.ثیت.شرگت..کنم.گچ.کارم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد