آموزش تبلیغ در شبکه های مجازی

اگر بتوانید در شبکه‌های مجازی جامعه آماری خوبی داشته باشید و تعداد زیادی مخاطب به خود جلب کنید، کسب درآمد برای شما مانند آب خوردن است.

آموزش تبلیغ در شبکه های مجازی

تبلیغات اینترنتی کسب و کار می‌تواند با اهداف فروش و یا برندینگ انجام شود که هر دو آن ها در این پست بررسی خواهد شد. به یاد داشته باشید که استراتژی تبلیغات در شبکه های اجتماعی همیشه ساده نیست و برخی مواقع نیاز است که از چند اپلیکیشن به صورت همزمان استفاده کنید. کسانی که با حوزه بهترین اپ ها برای کسب درآمد آشنایی دارند، بازاریابی چند کاناله را به خوبی میدانند و نیاز به استراتژی‌های پیچیده تبلیغاتی خواهند داشت که در این بخش بررسی خواهد شد.

قوانین تبلیغات در فضای مجازی

قبل از اینکه بخواهیم در مورد تبلیغ در فضای مجازی صحبت کنیم باید چند خط قرمز بسیار مهم را مشخص نماییم. مهم نیست که شما در ایران و یا آمریکا قصد تبلیغات دارید، اگر برای فضای مجازی خود حد و مرض مشخص نداشته باشید، آسیب به شدت جدی خواهید دید و این موضوع می‌تواند در مراحل رشد و زمان برداشت منجر به بسته شدن اکانت تبلیغاتی شود. تنها این چند قانون را هنگام تبلیغ در شبکه های مجازی  بررسی کنید تا خیال شما از بابت همه چیز راحت باشد.

  • تبلیغ کنندگان باید مبنای اقتصادی قابل توجیح برای تبلیغات خود ارائه دهند و طرح پانزی غیر قابل تبلیغ است.
  • خرید و فروش اسلحه و تبلیغات مرتبط با آن غیر قابل انتشار است.
  • محتوای پورن، کودک آزاری، سوء استفاده از افراد مریض و مسن سال غیر قابل استفاده خواهد بود.

در صورتی که همین چند قانون ساده را در تبلیغات خود رعایت کنید، همیشه اکانت شما به لحاظ قانونی وجه معتبر خواهد داشت.

برترین روش های تبلیغات در فضای مجازی 2024 | استراتژی تبلیغات اینترنتی کسب و کار

در این بخش قصد داریم چند تکنیک بسیار مهم و کاربردی پیرامون تبلیغ در شبکه های مجازی بررسی کنیم. تمامی این قوانین چه برای فروش محصول و چه برای برندینگ قابل استفاده است و به بهتر دیده شدن شما کمک خواهد کرد.

Picture2

تبلیغات انتخابات در فضای مجازی !

با توجه به اینکه فضای انتخابات آمریکا، سراسر فضای وب را گرفته است و از کاربران ایرانی و اروپایی گرفته تا کاربران آمریکای لاتین همه به دنبال نتیجه انتخابات هستند، شما می‌توانید از این فضا استفاده بسیار خوبی داشته باشید. به عنوان مثال اگر درصد محبوبیت ترامپ در حال افزایش است، تبلیغ کسب و کارهای آنلاین دلاری بیشتری بازدهی را خواهد داشت. البته نگران نقد کردن درآمد ارزی خود نیز نباشید که چندین سایت معتبر در این حوزه فعال هستند. به هر میزان که محتوای تبلیغاتی خود را مرتبط با فضای انتخاباتی انتخاب کنید، بازدهی به مراتب بیشتری خواهید گرفت.

از مسیرهای ارتباطی معتبر استفاده نمایید

اگر دقت کرده باشید کسانی که در حوزه شرط بندی، کریپتوکارنسی، مدیریت اطلاعات و امنیت شبکه فعال هستند همواره شماره واتس اپ و شماره تلگرام خود را بین المللی قرار میدهند. چرا که با این کار توجه ها را به خود جلب می‌کنند و اعتبار بالایی برای خود قائل خواهند بود. البته برای این منظور نیاز نیست که شماره واقعی آمریکا تهیه کنید، بلکه می‌توانید با خرید شماره مجازی https://www.ariapay.me/virtual-number/ به اهداف خود دست پیدا کنید. امروزه سایت‌های معتبر بسیار زیادی هستند با که با فروش خدمات گوگل ویس و انواع شماره مجازی می‌توانند به شما کمک کنند. سایت‌هایی از قبیل آریاپی هر آنچه بخواهید جهت ارائه مسیر ارتباطی معتبر ارائه میدهد.

 تحلیل رفتارهای اجتماعی گروهی و شناخت سوگیری های شناختی

فواید تبلیغات در فضای مجازی به کمک سوگیری های شناختی و اقتصاد رفتاری به اندازه‌ای زیاد است که می‌تواند چندین و چند مقاله در مورد آن نوشت. در تبلیغات نوین فضای مجازی استراتژی فروش ارزان شکست خورده است. چرا که همیشه یک نفر وجود دارد کالایی را ارزانتر از شما به فروش برساند. در این حالت شما باید مخاطبین خود را به خوبی بشناسید و پس از تحلیل فضای رقابتی پیرامون خود برای آن ها سناریو تعریف کنید. به عنوان مثال اگر به دنبال خرید گیفت کارت از سمت مشتریان جدید و قدیمی خود هستید، باید تکنیک از  FOMO کنید.

در این حالت یک ترس خیالی در مخاطبین یک کمپین تبلیغاتی بزرگ ایجاد می‌کنید، به نحوی با آن ها برخورد می‌کنید که تعداد محدودی گیفت کارت وجود دارد و اگر زود اقدام نکنید به پایان خواهد رسید. اگر دقت کرده باشید افراد بسیار زیادی در اینستاگرام، فیسبوک و تلگرام با استفاده از همین روش کالا و خدمات خود را فروش میرسانند. آن ها واقعا تخفیف نمیدهند بلکه با احساسات شما بازی می‌کنند و یک جنگ روانی خاص برای مخاطبین خود طراحی می‌کنند. به هر اندازه که استرس بیشتری به مخاطبین منتقل کنید، آن ها تمایل بیشتری به خرید خواهند داشت. دقت کنید که استراتژی Fear of Missing Out یکی از صدها تکنیک اقتصاد رفتاری است که مخاطبین را به خرید بیشتر و بدون تفکر وادار می‌کند. 

Picture3

استمرار داشته باشید و از ترند روز کمک بگیرید

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام آموزش تبلیغ در شبکه های مجازی نادیده گرفته می‌شود، استمرار داشتن است. برخی از افراد فکر می‌کنند که اگر یک کمپین تبلیغاتی شرکت می‌کنند و نتیجه خوبی به دنبال ندارد همه چیز به پایان رسیده است. در صورتی که این شروع ماجرا است و باید همه تلاش کنند تا نتایج به دست آمده تحلیل شود. به عنوان مثال اگر شما به دنبال فروش مبل در اینستاگرام هستید و پس از چند کمپین نتیجه خوبی نگردید، باید بررسی کنید که علت دیده نشدن شما چیست؟ اگر فقط کالای ارزان به مشتریان خود ارائه داده باشید، این که فروش خوبی انجام ندهید و یا دنبال کنندگان زیادی به دست نیاورید، کاملا طبیعی است.

شما باید به دنبال بازخوردها بگردید و ببینید چگونه می‌توانید کاربران خود را احساساتی کنید. به عنوان مثال تعویض مبل کهنه با مبل دست دوم همیشه کاربران را به خود جلب می‌کنید. اما اگر بگویید که با تعویض مبل کهنه خود با یک مبل نو به آزادی زندانیان کمک خواهید کرد، علاوه بر ارائه یک پیشنهاد رد نشدنی با احساسات افراد نیز بازی خواهید کرد. این همان قانون فروش بیشتر و جذب مخاطبین قابل توجه است. شما باید به دنبال تکنیکی باشید که تا مشتریان نتوانند از شما چشم بردارند و لحظه به لحظه شما را دنبال کنند. تا زمانی که در تبلیغات خود استمرار به خرج ندهید نمی‌توانید یک نتیجه ایده آل به دست آورید.

(Framing Effect) & (Social Proof)

معمولا افراد با تجربه و آگاه به جای اینکه به دنبال بیان قیمت محصولات خود باشند و مشتریان معمولی را جذب کنند، از استراتژی ترکیبی «اثر اجتماعی و قاب بندی» استفاده می‌کنند. در این روش مشتریان برتر خود را که جایگاه اجتماعی بالایی دارند، معرفی می‌کنید و رضایت آن ها را از خرید در پیچ شخصی خودشان به نمایش میگذارید. حتی می‌توانید از افراد مطرح و سرشناس درخواست کنید که شما را به دیگران معرفی کنند. دقت کنید که در این روش قرار نیست آن ها دنبال کنندگان زیادی داشته باشند، بلکه قرار است از جایگاه اجتماعی آن ها به عنوان یک وکیل موفق، پزشک باتجربه، مهندس به روز و ... استفاده کنید.

سخن پایانی

در این بخش تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که به صورت خلاصه و اجمالی به آموزش تبلیغ در شبکه های مجازی بپردازیم. به یاد داشته باشید که بی‌توجهی به قوانین بین المللی می‌تواند عواقب بسیار جدی به دنبال داشته باشد. نکته ای که در تبلیغات فضای مجازی باید همواره مد نظر قرار دهید، خلاقیت در معرفی کالا و خدمات است. اگر بخواهید همواره روی مزایای کالا و قیمت اقتصادی خود مانور بدهید طرفداران زیادی نخواهید داشت.

اما اگر به لذت و احساسی که افراد در لحظه استفاده از کالا و خدمات شما تجربه می‌کنند اشاره کنید و یک فضای سازی خاص داشته باشید، می‌توانید فروش بالایی انجام دهید و از همه مهمتر سود قابل توجهی نیز کسب نمایید. به یاد داشته باشید که بازاریابی چند کاناله نیز طرفداران بسیار زیادی دارد و می‌تواند فروش چند برابری برای برندهای شناخته شده به همراه داشته باشد. اگر از تکنیکی خاص برای فروش در شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنید خوشحال می‌شویم که از طریق بخش نظرات با ما نیز در میان بگذارید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد