۵ فایده مهم آجیل برای بدن

امروزه با شناخت فواید ارزشمند آجیل و خواص بی‌شمار آن، خرید آجیل و مصرف آن جزو برنامه‌های ضروری در رژیم غذایی خانواده‌ها تبدیل شده است.

۵ فایده مهم آجیل برای بدن

آجیل‌ها در واقع مجموعه‌ای از مغزهای مختلف هستند که استفاده از آنها در میان‌وعده‌ها و حتی در پخت و طبخ انواع دسرها بسیار رواج دارد.

پسته، بادام، فندق، بادام‌هندی، گردو و... از انواع آجیل‌ها به شمار می‌روند که افراد به سلیقه، ذائقه و علاقه خود می‌توانند آنها را با هم ترکیب و استفاده کنند. این محصولات خوشمزه درعین‌حال که طعم بسیار مطلوبی دارند به‌عنوان منبعی از پروتئین، فیبر، چربی‌های سالم و ویتامین‌ها شناخته می‌شوند و طیف عظیمی از مواد معدنی را در خود جای‌داده‌اند.

در واقع به همین علت متخصصان علم تغذیه به مصرف این محصولات تأکید فراوان دارند. اما فواید مصرف روزانه آجیل چیست؟ در ادامه به بررسی ۵ فایده مهم این محصولات ارزشمند خواهیم پرداخت.

 فواید مصرف روزانه آجیل چیست؟

 همه ما از گذشته تاکنون راجع به فواید مصرف آجیل و خشکبار مطالب مختلفی را شنیده یا در وب‌سایت‌ها، کتاب‌ها و مجلات درباره آنها خوانده‌ایم. همان‌طور که می‌دانید مغزها فواید بسیار زیادی برای سلامت بدن دارند و استفاده از آنها سبب پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌شود.

این محصولات طیف گسترده‌ای از مغزها را دربرگرفته و حتی در تولید انواع و اقسام خوراکی‌ها و غذاها مورد مصرف قرار می‌گیرند. آجیل‌ها غنی از چربی‌های سالم هستند و از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی متعددی برخوردارند.

البته که انواع مغزها به لحاظ مواد مغذی و ترکیبات با هم یکی نیستند؛ اما استفاده از آنها در کنار هم بمبی از ویتامین‌ها پروتئین‌ها و مواد مغذی را وارد بدن می‌کند؛ بنابراین اگر هر روز مقداری آجیل استفاده کنید می‌توانید بدن خود را نسبت به ویتامین‌ها و مواد معدنی بی‌نیاز کرده و سلامت، ایمن و بانشاط زندگی کنید. ۵ مورد از مهم‌ترین فواید خرید خشکبار و استفاده از این محصولات به شرح زیر است:

  • تقویت حافظه
  • کمک به سلامت قلب
  • درمان کم‌خونی
  • لاغری
  • کنترل فشار خون

 • تقویت حافظه

 مصرف آجیل از جمله پسته و بادام بر روی نورون‌های مغزی اثرات مطلوبی بر جای می‌گذارد و به‌این‌ترتیب نقش مهمی را در تقویت و افزایش قدرت حافظه ایفا می‌کند. استفاده از این محصولات در رژیم غذایی به‌خصوص از دوران کودکی علاوه بر افزایش حافظه و هوش، از ابتلا با آلزایمر در سنین بزرگسالی پیشگیری به عمل می‌آورد. این یکی از مهم‌ترین دلایلی است که افراد را برای خرید آجیل ترغیب و تشویق می‌کند.

 • کمک به‌سلامت قلب

 مصرف خشکباری مانند فندق و کشمش برای سلامت قلب و عروق به‌شدت مفید است. افرادی که به شکل مداوم از این محصولات استفاده می‌کنند کمتر به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند. در واقع یکی از اصلی‌ترین خواص آجیل مقابله با چربی‌های مضر در بدن است که در نتیجه این اتفاق، چربی‌های بد موجود در بدن کاهش‌یافته و بیماری‌های قلبی و عروقی درمان می‌شوند. اگر به چربی خون مبتلا هستید حتماً خرید آجیل و خشکباری مانند کشمش و فندق را در برنامه خود قرار دهید.

 • درمان کم‌خونی

 کم‌خونی یکی از مشکلات شایع در جامعه است که بیشتر از آقایان، خانم‌ها به این بیماری مبتلا هستند و از عوارض ناشی از آن رنج می‌برند. ضعف و بی‌حالی، خستگی و کسالت از جمله عوارض ناشی از کم‌خونی هستند که این روزها بسیاری از افراد صرف‌نظر از سن‌وسال با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. چاره حل این مشکل در مصرف آجیل و خشکبار است.

محصولاتی مانند فندق، بادام، کشمش و پسته منبع غنی از عنصر ارزشمند آهن هستند؛ بنابراین استفاده از این محصولات در رژیم غذایی با تأمین آهن مورد نیاز بدن، به رفع کم‌خونی کمک می‌کند. افرادی که به شکل روزمره آجیل مصرف می‌کنند در واقع به افزایش تولید گلبول‌های قرمز در بدن خود کمک می‌کنند. در نتیجه با تأمین خون بدن، می‌توانند قدم‌به‌قدم با کم‌خونی و عوارض آن خداحافظی کنند.

• آجیل و لاغری

 چاقی و اضافه‌وزن این روزها به یک معضل بزرگ و یک مشکل لاینحل تبدیل شده که بسیاری از افراد از آن رنج می‌برند. چاقی علاوه بر اینکه توانایی افراد را برای انجام فعالیت‌های روزمره کم می‌کند، سبب کاهش اعتمادبه‌نفس می‌شود. همچنین زمینه بروز بسیاری از بیماری‌ها را فراهم می‌سازد.

 اگر شما هم از چاقی و مشکلات آن رنج می‌برید خرید آجیل را در برنامه غذایی خود قرار دهید. آجیل‌ها از خواص چربی‌سوزی برخوردارند و به کاهش وزن کمک می‌کنند. این محصولات به دلیل برخورداری از چربی طبیعی، پروتئین و ویتامین‌های فراوان، یک میان‌وعده کامل هستند که می‌توانند با تأمین نیازهای بدن و ایجاد احساس سیری، میل و رغبت شما را برای خوردن غذا کاهش دهند.

آن دسته از افرادی که در رژیم غذایی خود آجیل را جای می‌دهند در کنار یک رژیم اصولی می‌توانند هرچه سریع‌تر به هدف خود یعنی لاغری و تناسب‌اندام دست پیدا کنند.

۵ فایده مهم آجیل برای بدن - تصویر 2

 • کنترل فشارخون

 از دیگر فواید خرید خشکبار و استفاده از این محصولات توانیم به کنترل فشارخون، کنترل چربی خون و تنظیم قند خون اشاره کنیم. همان‌طور که می‌دانید انواع آجیل و خشکبار عاری از هرگونه قند مضر و چربی هستند. به همین علت استفاده از آنها سبب تنظیم چربی خون و کنترل قند خون می‌شود.

افرادی که به فشارخون چربی خون یا قند خون مبتلا هستند اگر در رژیم غذایی خود از آجیل و انواع خشکبار استفاده کنند به‌مرور قدم در راه سلامتی می‌گذارند و می‌توانند بر بیماری خود غلبه کنند. حتی افرادی که به این بیماری‌ها مبتلا نیستند با مصرف آجیل و خشکبار می‌توانند تا مدت طولانی از هرگونه فشارخون، چربی یا قند خون ایمن و مصون بمانند.

 نکات مهم برای خرید آجیل باکیفیت

 خواص و فوایدی که برای مصرف این دانه‌های خوشمزه بیان کردیم تنها در مورد محصولات باکیفیت و تازه صدق می‌کند. استفاده از مغزهای کهنه و بی‌کیفیت نه‌تنها سودی ندارد؛ بلکه باعث بروز مشکلات متعدد می‌شود.

شما مشتریان گرامی برای خرید خشکبار و انواع آجیل می‌توانید به شکل حضوری به مراکز فروش مراجعه کنید. سپس با بررسی عطر، رنگ، طعم، نحوه بسته‌بندی و محل نگهداری محصولات، بهترین نوع آجیل‌ها را برای استفاده خریداری کنید.

درصورتی‌که شاغل هستید یا به هر دلیلی زمان کافی برای مراجعه حضوری و خرید ندارید با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر می‌توانید انواع مغزهای باکیفیت و تازه را به شکل آنلاین خریداری کنید. برای خرید آنلاین می‌توانید همین حالا با مراجعه به مجموعه ما انواع آجیل خشکبار را به شکل کاملاً تازه با قیمت مناسب سفارش دهید و جلوی درب منزل تحویل بگیرید.

 سخن پایانی

 در این مقاله راجع به اهمیت خرید آجیل و خشکبار و فواید مهم این محصولات برای بدن صحبت کردیم. اگر به آجیل و خشکبار حساسیت ندارید به شکل روزانه یک‌مشت آجیل در رژیم غذایی خود جای دهید. به‌این‌ترتیب انواع و اقسام ویتامین‌ها و پروتئین‌های مورد نیاز برای بدن خود را تأمین کرده و از ابتلا به دیابت، فشارخون، چاقی، اضافه‌وزن و... در امان می‌مانید. در انتخاب و خرید آجیل به سراغ محصولات خام بروید و از خرید نمونه‌های شور یا طعم‌دار بپرهیزید. همچنین سعی کنید با انتخاب مراکز فروش معتبر، تازه‌ترین و سالم‌ترین نوع آجیل‌ها را برای استفاده تهیه کنید. در صورتی که قصد خرید آجیل به صورت آنلاین را دارید به وب سایت رئوف مراجعه کنید:

https://raoufnuts.co/

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • یعقوب محمدی دیوان(سرچ کن)
    0

    با سلام

    عزیزان توجه فرمایید که در مقایسهء بادام هندی با بادام زمینی:
    بادام هندی تیامین بیشتری دارد، اما بادام زمینی حاوی ریبوفلاوین، نیاسین و فولات بیشتری است.

    یعنی به بادام زمینی اهمیت قائل شوید. منظور از تیامین، ویتامین ب-1 است. منظور از ریبوفلاوین، ویتامین ب- 2 و منظور از نیاسین، ویتامین ب- 3 است. فولات نیز همان ویتامین ب- 9 است. ضمناً نامگذاری ویتامین ها به ب- 1، ب- 2 و... منسوخ شده است.
    آقایان بادام زمینی فروش، سوء استفاده نکنید چون به هر حال مزهء بادام هندی به دهان خوشتر می آید.

  • بابک
    0

    قیمت آجیل به قدری رفته بالا که دیگه توان خرید برای مردم امکان پذیر نیست

  • ناشناس
    0

    به شرط داشتن دندان و پول ، آجیل مفید است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد