روبیکا چیست و چگونه از آن کسب درآمد کنیم ؟

روبیکا یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی داخلی است که با بیش از 40 میلیون کاربر، می‌تواند فرصت‌های بالقوه زیادی برای تبلیغات و کسب درآمد ایجاد کند.

روبیکا چیست و چگونه از آن کسب درآمد کنیم ؟

در ادامه با روش‌های تبلیغات در روبیکا و کسب درآمد از بیشتر آشنا خواهید شد.

اپلیکیشن پیام رسان و شبکه اجتماعی روبیکا

روبیکا یکی از پیام‌رسان‌های داخلی محسوب می‌شود که تیم توسعه‌دهندگان آن تلاش کرده‌اند تا آن را به اپلیکیشنی فراتر از پیام‌رسان تبدیل کنند. شما می‌توانید با استفاده از روبیکا علاوه‌بر ارسال پیام به مخاطبین، از امکان تولید محتوا، مشاهده محتوای کانال‌های دیگر، تماشای فیلم و سریال، خرید آنلاین و پرداخت هم بهره‌مند شوید. به همین دلیل می‌توان روبیکا را نوعی شبکه اجتماعی دانست که پتانسیل زیادی برای رشد دارد و روزبه‌روز به کاربران آن افزوده می‌شود.

شبکه اجتماعی روبیکا - تصویر 2

موارد زیر از مهم‌ترین سرویس‌های روبیکا هستند:

  1. خانه

تمام سرویس‌های روبیکا در بخش خانه قابل مشاهده هستند. شما می‌توانید در این بخش، سرویس‌های موردنظر خود را انتخاب کنید یا با پشتیبانی تماس بگیرید.

  1. ویترین

شما می‌توانید در بخش ویترین ویدئوها و سایر محتوای تولیدی در روبیکا را به‌صورت رندوم مشاهده کنید. همچنین در بخش ویترین امکان جستجوی محتوای موردنظر خود را هم خواهید داشت و می‌توانید میان دسته‌بندی‌های مختلف محتوا، جستجو کنید.

  1. روبینو

روبینو، جایی است که شما می‌توانید محتوای شخصی خود را تولید کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید. این بخش امکان بارگذاری محتوا در دو شکل پست و استوری را خواهد داشت.

  1. پیام‌رسان

پیام‌رسان روبیکا امکان ارسال پیام متنی و چندرسانه‌ای را برای مخاطبین شما در روبیکا فراهم می‌کند. شما می‌توانید در این بخش با مخاطبین خود تماس صوتی برقرار کنید یا کانال و گروه بسازید. بخش قابل توجهی از تبلیغات در روبیکا در کانال‌های آن انجام می‌شود که در همین قسمت قابل مشاهده خواهد بود.

  1. تنظیمات

در نهایت می‌توانید با بخش تنظیمات، پیام‌رسان خود را شخصی‌سازی کنید.

روبینو یکی از قابلیت‌های جالب روبیکا روبیکا محسوب می‌شود که می‌توان آن را نسخه‌ای شبیه‌سازی شده از اینستاگرام دانست. این فضا امکان تولید محتوا و کسب درآمد از روبیکا را به کاربران خواهد داد؛ هرچند به‌نظر می‌رسد که روبینو برای فراگیری و محبوبیت میان کاربران، راه زیادی را در پیش دارد.

همچنین شما می‌توانید با کمک کانال‌های رسمی خبرگزاری‌های داخلی، به سادگی به اخبار دسترسی دشته باشید. بسیاری از کسب و کارهای معتبر داخلی در روبیکا حضور دارند و در تلاش هستند تا با استفاده از فضای این پیام‌رسان، کسب و کار خود را توسعه دهند.

مخاطبین روبیکا چه افرادی را شامل می‌شوند؟

روبیکا طیف وسیعی از کاربران را پوشش داده است که اکثریت جمعیت آن را افراد بین 18 تا 50 سال تشکیل می‌دهند. همچنین آمار کاربران زن روبیکا از مردان بیشتر است. به طور کلی می‌توان گفتن تنوع جمعیتی کاربران روبیکا نسبت به کاربران سایر پیام‌رسان‌های ایرانی بیشتر است و به همین دلیل دست کسب و کارها برای تبلیغات و کسب درآمد بازتر خواهد بود.

البته به طور کلی شناخت درست مخاطب و هدف‌گیری صحیح او از مهم‌ترین اقداماتی است که باید قبل از اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در این شبکه اجتماعی درنظر بگیرید. با رعایت اصول و اقدام صحیح، می‌توانید به نتیجه دلخواه برسید.

چرا باید از تبلیغات در روبیکا استفاده کرد؟

شما با انتخاب تبلیغات در روبیکا، می‌توانید به طیف گسترده‌ای از مخاطبین داخلی دسترسی داشته باشید. همچنین روش‌های مختلفی برای تبلیغ در روبیکا در دسترس قرار دارند که می‌توانند بنا بر نیاز کسب و کار شما، به رشد و افزایش فروش کمک کنند.

شما می‌توانید با کمک سرویس جدید تبلیغات یکتانت برای تبلیغات در روبیکا، به سادگی کمپین تبلیغات خود را اجرا کنید و به اهداف پیش‌بینی شده رشد کسب و کارتان برسید.

از مهم‌ترین مزایای عضویت و تبلیغات در روبیکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مصرف ترافیک کمتر

حجم مصرفی روبیکا براساس اینترنتی داخلی محاسبه می‌شود و به همین دلیل، نصف ترافیک عادی خواهد بود. همچنین سرعت انتقال اطلاعات در این اپلیکیشن بالا است و دست شما را در تولید محتوا باز خواهد گذاشت.

  1. تعرفه مناسب

تعرفه تبلیغات در روبیکا نسبت به پیام‌رسان‌های خارجی کمتر است. این مزیت به شما امکان خواهد داد که با صرف هزینه‌ای کم، به نتیجه مناسب برسید.

  1. تنوع مخاطب

فرقی ندارد که کسب و کار شما چیست و در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید؛ می‌تونید با کمک تبلیغات در روبیکا به سادگی مخاطب موردنظرتان را پیدا کنید و او را هدف قرار دهید.

  1. تنوع روش‌های تبلیغ

شما می‌توانید بسته به هدف، بودجه و استراتژی تبلیغاتی‌تان، یکی از انواع روش‌های تبلیغ و کسب درآمد در روبیکا را انتخاب کنید. پیشنهاد کانال شما در صفحه اول اپلیکیشن، تبلیغات کلیکی و نمایشی از محبوب‌ترین روش‌های تبلیغ در این اپلیکیشن محسوب می‌شوند.

  1. امکان شخصی‌سازی تبلیغات

شما برای تبلیغات رسمی در روبیکا گزینه‌های زیادی پیش‌رو خواهید داشت. یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها، امکان شخصی‌سازی تبلیغات در این پیام‌رسان است. مثلا شما می‌توانید تعیین کنید که تبلیغات شما برای چه گروهی، چه سن و سالی و در چه زمانی نمایش داده شود. این امکان، می‌تواند مخاطب را دقیق‌تر درگیر کند و هدف قرار دهد.

تبلیغات در روبیکا - تصویر 3

قوانین روبیکا برای کسب درآمد از آن چیست؟

قبل از هر چیزی باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای تبلیغات کسب و کار خود در روبیکا، باید از قبل در این اپلیکیشن عضو شده باشید. براساس قوانی روبیکا، تنها کسب و کارهایی می‌توانند تبلیغات انجام دهند که صفحه رسمی در روبیکا ساخته باشند. قوانین کسب درآمد از روبیکا به‌طور واضح در صفحه رسمی این اپلیکیشن ذکر شده است. مهم‌ترین قوانین فعالیت و تبلیغات در این اپلیکیشن به شرح زیر است:

  • ارسال هرزنامه و اسپم یکی از ممنوعیت‌های مهم فعالیت در روبیکا محسوب می‌شود.
  • کسب و کارها و افراد حق نداردند محتوای غیرقانونی مانند محتوای جنسی تولید و منتشر کنند.
  • شما درصورتی می‌توانید برای کانال خود درخواست تبلیغات کنید که حداقل یک ماه از تاریخ ایجاد کانال گذشته باشد و در این مدت از قوانین روبیکا تخطی نکرده باشید.
  • زمانی می‌توانید برای کانال خوددرخواست تبلیغات کنید که صفحه شما احراز هویت شده باشد و تیک آبی دریافت کرده باشید.
  • تبلیغات بخشی از محصولات و خدمات خاص مانند خدمات دارویی، ممنوع است.

در نهایت می‌توانید برای تنظیم دقیق‌تر استراتژی تبلیغاتی خود در روبیکا با کارشناسان و متخصصین ارتباط بگیرید و با آن‌ها مشورت کنید. طبیعتا دریافت مشاوره و نظر تخصصی از متخصصین، می‌تواند به شکل قابل توجهی به هدفمندتر شدن و اثرگذاری بیشتر تبلیغات کسب و کار شما کمک کند.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد