بررسی تلویزیون های کریستالی سامسونگ

امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی در تمام زمینه ها از جمله لوازم خانگی و محصولات صوتی و تصویری روبرو هستیم. به همین دلیل اگر قصد خرید این لوازم از جمله تلویزیون را داشته باشید ممکن است دچار سردرگمی شوید. برای مثال در تلویزیون های سامسونگ شاهد تکنولوژی های بسیار متنوع و پیشرفته ای هستیم.

بررسی تلویزیون های کریستالی سامسونگ

 با توجه به نقش بسیار مهم تکنولوژی به کار رفته در تولید صفحه نمایش تلویزیون ها بر کیفیت تصویر دریافتی، زمانیکه قصد خرید تلویزیون جدید را دارید، شناخت تکنولوژی به کار رفته در انواع تلویزیون ها به شما کمک می کند تا متناسب با نیاز، سلیقه و بودجه خود بهترین محصول را انتخاب کنید. تلویزیون های کریستالی سامسونگ جزو پرفروش ترین تلویزیون های این شرکت هستند، از این رو در این متن قصد داریم ویژگی های تلویزیون های کریستالی سامسونگ را بررسی کنیم.

 

زمانیکه قصد خرید تلویزیون را دارید ابتدا سایز مورد نیاز خود را انتخاب کنید. درواقع در مرحله ابتدایی باید تصمیم بگیرید که چه سایز تلویزیونی مناسب فاصله تلویزیون شما با محلی است که معمولاً برای نشستن به قصد تماشای تلویزیون انتخاب می کنید. اگر این فاصله حدوداً 2 متر باشد، تلویزیون 65 سامسونگ مناسب فضای شماست. در نظر داشته باشید طبق تحقیقات انجام شده علت خرید تلویزیون جدید در بیشتر موارد احساس نیاز به خرید تلویزیون بزرگ تر است. پس توصیه می کنیم تا جایی که بودجه شما اجازه می دهد تلویزیون بزرگتر بخرید.

1

 

فاکتور بعدی که معمولاً در تصمیم گیری بسیار مهم است قیمت تلویزیون است. شرکت سامسونگ هر ساله انواع مختلف تلویزیون ها را در تکنولوژی ها و سایزهای مختلف تولید می کند. بنابراین می توان گفت قیمت سامسونگ تلویزیون به نحوی است که تقریباً شما با هر بودجه ای می توانید تلویزیون مناسب خود را پیدا کنید.

در گام بعدی توصیه می شود انواع مختلف تکنولوژی های صفحه نمایش را بررسی کرده و تکنولوژی مورد نظر خود را انتخاب کنید. شرکت سامسونگ تلویزیون های جدید خود را با تکنولوژی های Crystal، QLED، NeoQLED و OLED تولید می کند. تلویزیون های کریستالی جزو پرفروش ترین و اقتصادی ترین تلویزیون های سامسونگ هستند.

شرکت سامسونگ اولین بار در سال 2020 از تلویزیون های کریستالی خود رونمایی کرد. تلویزیون های کریستالی سامسونگ از LED با فناوری کریستال ساخته شدند و انقلابی در صنعت تولید تلویزیون به وجود آوردند. فناوری Crystal به کار رفته در این تلویزیون ها باعث می شود رنگ ها زنده و طبیعی تر و تصاویر با کیفیت تر نمایش داده شوند. این تلویزیون ها جایگزین تلویزیون های LED قدیمی شدند و با توجه به قیمت پایینی که داشتند با استقبال جهانی روبرو شدند. محبوب ترین تلویزیون های کریستالی تولید شده در سال 2024 مدل های DU7000 و DU8000، در سال 2023 مدل های CU8000  و CU7000، در سال 2022 مدل های BU8500 و BU8000 و در سال 2021 مدل های AU8000 و AU7000 هستند.

کیفیت تصویر تلویزیون های کریستالی سامسونگ 4K است. به این معنی که این تلویزیون ها دارای 3,840 پیکسل در سطح افقی و 2.160 پیکسل در سطح عمودی است و در کل دارای حدود 8.3 میلیون پیکسل می باشد. پیکسل کوچک ترین واحد تولید کننده ی تصویر است و تصاویر از تجمع پیکسل ها در کنار هم ایجاد می شوند. بنابراین هر چه تعداد پیکسل های به کار رفته در صفحه نمایش تلویزیون بیشتر باشد، شاهد تصاویر با کیفیت تری خواهیم بود.

2

 

تلویزیون های کریستالی شرکت سامسونگ نسبت به تلویزیون های LED حجم رنگی بیشتری دارند و قادر به تولید طیف گسترده تری از رنگ ها هستند. به این ترتیب در تلویزیون های Crystal در مقایسه با تلویزیون های LED شاهد تصاویر واقعی تری هستیم. این تلویزیون ها برای استفاده خانگی و تماشای معمولی فیلم و سریال گزینه های بسیار مناسبی هستند اما رفرش ریت آنها 60 هرتز است بنابراین اگر گیمر هستید پیشنهاد می کنیم که به سراغ تلویزیون های با رفرش ریت بالاتر و امکانات گیمینگ بیشتر بروید.

تلویزیون های Crystal شرکت سامسونگ هوشمند هستند. سیستم عامل این تلویزیون ها مانند سایر تلوریزیون های سامسونگ تایزن است. در مدل های جدید تلویزیون های کریستالی تولید شده در سال 2024 یعنی DU7000 و DU8000 شاهد جدیدترین ورژن سیستم عامل تایزن یعنی 8 هستیم. این تلویزیون ها دارای امکانات هوشمند بسیاری از جمله اتصال گوشی موبایل به تلویزیون، انتقال صدا از موبایل به تلویزیون، اتصال به اینترنت، اینترنت اشیاء و ... هستیم.

3

 

شرکت سامسونگ 18 سال متوالیست که جایزه پرفروش ترین برند تلویزیون را کسب می کند. این برند در کشور ایران هم بسیار محبوب است. استقبال مردم از تلویزیون های سامسونگ منجر به سوء استفاده برخی از سودجویان شده به نحوی که عده ای اقدام به فروش تلویزیون های تقلبی بی کیفیت به نام برند سامسونگ می کنند. با توجه به اینکه مبلغ اعلامی آنها از قیمت تلویزیون های اصل سامسونگ کمتر است، متأسفانه ممکن است برخی از افراد فریب بخورند. ولی نگران نباشید برای جلوگیری از این اتفاق کافیست نکات زیر را رعایت کنید:

  1. از فروشگاه های معتبر که علاوه بر فروشگاه اینترنتی دارای شعب حضوری هم هستند خرید کنید. این فروشگاه ها همیشه در دسترس هستند و می توانید مطمن باشید که در صورت بروز مشکل پاسخگو خواهند بود.
  2. اگر به صورت آنلاین خرید می کنید، از فروشگاه هایی خرید کنید که دارای درگاه پرداخت اینترنتی و نماد تجارت الکترونیک (اینماد) هستند. مدارک این فروشگاه ها از طرف وزارت صمت و بانک بررسی شده و هر مشکلی در صورت بروز قابل پیگیری خواهد بود.
  3. از فروشگاه هایی خرید کنید که مهلت تست برای شما درنظر می گیرند. این فروشگاه ها از اصالت و سلامت کالایی که ارائه می کنند مطمئن هستند.
  4. از فروشگاه هایی خرید کنید که کالای شما را گارانتی می کنند.

در پایان قصد داریم یک فروشگاه معتبر در زمینه فروش لوازم خانگی و محصولات صوتی و تصویری سامسونگ معرفی کنیم. فروشگاه سام زمرد از نمایندگی های قدیمی فروش محصولات سامسونگ است و در این زمینه 24 سال تجربه دارد. این فروشگاه علاوه بر فروشگاه اینترنتی دو شعبه حضوری نیز در خیابان جمهوری شهر تهران دارد. اگر به شعب حضوری و وبسایت فروشگاه سام زمرد مراجعه کنید، با مجموعه کاملی از تلویزیون های سامسونگ در انواع مدل ها و سایز های مختلف مواجه می شوید.

فروشگاه سام زمرد علاوه بر اینکه کلیه موارد ذکر شده در خصوص فروشگاه های معتبر را داراست خدمات بی نظیری همچون فروش اقساطی، تسویه درب منزل در سراسر کشور، یک سال گارانتی تعویض، 18 ماه گارانتی تعمیر، 7 روز مهلت تست، ارسال فوری به سراسر کشور، مشاوره رایگان و ... نیز به مشتریان خود ارائه می کند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد