مطالبات بازنشستگان از دولت پزشکیان / بسته اقتصادی برای افزایش حقوق در راه است؟

فعال حوزه کارگری گفت: افزایش حقوق درشورای عالی کار مطابق آنچه که قانون گفته یک چالش بسیار سخت خواهد بود.

مطالبات بازنشستگان از دولت پزشکیان / بسته اقتصادی برای افزایش حقوق در راه است؟

گفتگوی حمید حاج اسماعیلی  در مورد تحقق شعار پزشکیان در خصوص حقوق و دستمزد را بخوانید:

درست است که در حوزه دولتی باید تا چند ماه آینده تکلیف بودجه معلوم شود و سازمان برنامه وبودجه تکلیف حقوق را مشخص کند اما واقعیت این است که بنظر می رسد عمل به این شعارهایی که آقای رئیس جمهور داده اند، خیلی کار سختی است.

در شعارهای آقای پزشکیان این مطلب عنوان شده که ما باید حقوق ها را بر اساس تورم افزایش دهیم ولی در همین روزهای گذشته آقایانی که در سازمان برنامه و دولت مسئول هستند، حتی حاضر نشدند در رسانه های عمومی راجع به این مسائل به صورت صریح اظهار نظر کنند.

در حال حاضر نرخ تورم حدود ۳۶ درصد است که قطعا در پایان سال و در آستانه سال جدید بخاطر شرایط بازار و خریدهایی که بنگاه ها انجام می دهند این نرخ افزایش پیدا خواهد کرد، اینکه فکر کنیم دولت می تواند حقوق و دستمزد را انقدر افزایش دهد طبیعتا اتفاق نخواهد افتاد چرا که ما کمبود منابع داریم ودرآمدها محدود است.

افزایش حقوق درشورای عالی کار مطابق آنچه که قانون گفته یک چالش بسیار سخت خواهد بود.

در حال حاضر دولت برای حمایت از گروه های کارگری و بازنشستگی چراغ سبز نشان داده و باید ببینیم این همراهی چقدر در عمل اتفاق خواهد افتاد؟

اگر واقعا دولت صداقت نشان دهد وبنا داشته باشد به وعده های خود عمل کند می توانیم راهکارهای مناسبی پیدا کنیم که بتوان با آن راهکارها از اقشار حقوق بگیر حمایت کنیم.

مطمئنا باید دولت در عمل محک زده شود، هر چه به نیمه دوم سال نزدیکتر می شویم نشانه های آن را در سازمان برنامه و بودجه می بینیم. ما منتظر هستیم ببینیم دولت چه حرکتی انجام می دهد تا براساس آن بتوانیم پیش بینی کنیم که آیا مدارای بیشتری با کارگران و بازنشستگان خواهد کرد یا خیر.

اقتصاد ایران نرمال نیست و پیچیده شده است و نمی توان به صورت طبیعی بر روی اهرم های اثر گذار روی تورم خیلی صریح صحبت کرد، چون با یک خبر سیاسی نرخ تورم ما تغییر می کند.

اقتصاد ما لرزان و ناپایدار است و طبیعی است که افزایش دستمزدها روی نرخ تورم اثر دارد. وقتی به صورت طبیعی دستمزدها را افزایش می دهیم می بینیم که کسبه به همان نسبت یا بیشتر قیمت ها را در مواد اولیه و کالاها افزایش می دهند.

اگر دولت یک بسته اقتصادی برای این افزایش حقوق داشته باشد و بتواند این مسئله را همه جانبه ببیند قطعا نرخ تورم افزایش غیر طبیعی نخواهد داشت ولی اگر مطابق سال های گذشته بصورت خیلی کلاسیک با این موضوع برخورد کند نمی توانیم افزایش دستمزد را اعمال کنیم ولی روی شاخص های دیگر تاثیر گذار نباشد.

منبع: چندثانیه
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    رانتها اختلاسها دزدیها غارت گری راکم کنید بودجه نهادهای بی ارزش که کم نیستندرا قطع کنید انوقت میتوان افزایشها را منطقی کنید

  • ناشناس
    0

    افزایش حقوقیکه باعث افزایش تورم و گرانی بیشتر در کشور شود دردی از مردم دوا نمیکند،بهتراست جلوی تورم و گرانی بیشتر در کشور گرفته شوند

  • ناشناس
    0

    بسته را بریز دور از نظر دولت های ایران بازنشسته هیچ حقی ندارد !

  • ناشناس
    0

    دولت نباید نگران تزریق کنترلدشده نقدینگی به کشور باشد به ازای هر ریال تزریق ۵۰۰۰ ریال گردش ایجاد میشود و کشور را از روکو خارج میسازد مشروط به اینکه دولت روی کالاهای اساسی تعییر اتی ایجاد نکند علم اقتصاد گویاست و تجربه شده استفاده کنید و شعارهای سال را بر اساس علم بدهید تا اجرا شود لطفا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد