۷ علامت خرابی سیستم تعلیق خودرو

با ما همراه باشید تا بدانید علائم خرابی سیستم تعلیق خودرو چیست.

۷ علامت خرابی سیستم تعلیق خودرو

با گذشت زمان، سطوح ناهموار، چاله‌ها و دست‌اندازها در جاده‌ها می‌توانند سیستم تعلیق ماشین را خراب کنند. این اتفاق بیشتر در سیستم تعلیق کامیون‌ها و خودروهای سنگین با بیش از ۵۰ هزار کیلومتر کار کرد ‌می‌افتد و ممکن است علائم ساییدگی و پارگی در چرخ‌ها نیز دیده شود.

با این حال، کاهش قدرت سیستم تعلیق می‌تواند مشکلات ایمنی بزرگ‌تری را برای خودرو و سرنشینان آن در جاده و در صورت عدم تعمیر ایجاد کند. بنابراین، دانستن علائم خرابی سیستم تعلیق ضروری است تا بتوانید تعمیرات لازم را انجام داده و خود و سرنشینان خودرو را از هرگونه خطری حفظ کنید.

۷ نشانه خرابی سیستم تعلیق خودرو

۱- دماغه ماشین هنگام برخورد با دست انداز شیرجه می‌زند:

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تعیین وضعیت سیستم تعلیق خودرو این است که هر زمان که در جاده به دست‌انداز برخورد می‌کنید به جلوی خودرو توجه کنید. اگر هنگامی که ترمز می‌زنید، کاپوت به پایین شیرجه می‌زند و از روی دست‌انداز می‌پرد، نشانه واضحی است که سیستم تعلیق دچار مشکل شده است.

به خاطر داشته باشید که یکی از بزرگترین نقش‌های سیستم تعلیق در خودرو صاف کردن دست‌اندازهای جاده است، تا اطمینان حاصل شود که رانندگی با خودرو، ایمنی شما و سرنشینان را به خطر نمی‌اندازد. اما اگر دیگر این احساس راحتی را در خودرو ندارید و متوجه تکان‌های شدید در حرکت می‌شوید، ممکن است پایه‌ها یا کمک فنرهای سیستم تعلیق خودرو آسیب دیده باشند.

 

۲- ماشین هنگام حرکت صداهای هولناکی تولید می‌کند:

هر ماشینی از قطعات مختلفی تشکیل شده است و این قطعات معمولاً هنگام حرکت صدا تولید می‌کنند، اما اگر هر بار که بر روی دست‌اندازی می‌روید متوجه صدای جیرجیر و تکان‌های شدید و غیر عادی از خودرو می‌شوید، نشانه این است که سیستم تعلیق نیاز به تعمیر دارد.
سیستم تعلیق خودرو مانند یک کمک فنر عمل می‌کند و هر بار که از روی دست‌اندازی عبور می‌کنید خواهید دید که این سیستم در صورت خرابی دیگر نمی‌تواند ضربه‌های ناشی از فرورفتگی و دست‌اندازها را جذب کند و صدای غیر عادی تولید می‌کند.

۳- فرمان ماشین می‌لرزد:

به نحوه عملکرد فرمان خودرو توجه کنید. آیا بیش از حد می‌لرزد؟ آیا می‌توانید فرمان خود را در سرعت بالا، به راحتی کنترل کنید؟ اگر نه، سیستم تعلیق خودرو نیاز به تعمیر دارد. فرمان و سیستم فرمان جهت خودرو را کنترل می‌کنند. این قسمت از خودرو دستورات چرخشی خودرو را به حرکات چرخشی چرخ در خودرو تبدیل می‌کنند و بدون وجود فرمان کاملاً کارآمد، رانندگی دشوار خواهد شد.

داشتن مشکل در کنترل فرمان یا مواجهه با لرزش بیش از حد، معمولاً به این معنی است که میله‌های اتصال، فنرها یا بازوهای کنترل سیستم تعلیق خودرو شکسته‌اند. این مشکلات باعث بروز عدم کنترل فرمان، لرزش فرمان و حرکت چرخ‌ها خلاف جهت چرخش فرمان می‌شود.

۴- ماشین در حرکت، به یک طرف کشیده می‌شود:

هدف ساختار خودرو ایجاد تعادل وزن در دو طرف و صرف نظر از ناهمواری جاده‌ای است که در آن رانندگی می‌کنید. اگر ماشین هنگام رانندگی به یک سمت کشیده می‌شود می‌تواند ۲ علت داشته باشد؛ یا تراز چرخ‌ها نامناسب است یا کمک فنرهای خودرو نیاز به تعمیر دارند. اما اگر پس از بررسی تراز چرخ‌ها مشکل همچنان پابرجا بود، ممکن است سیستم تعلیق آسیب جدی دیده باشد. برای تایید این مورد به دنبال علائمی از آسیب در بازوهای کنترل، سیبک خودرو و ضربه گیر سیستم تعلیق خودرو باشید.

۵- متوجه سایش بیش از حد لاستیک یا ناهمواری لاستیک‌ها شده‌اید:

اگر متوجه شده‌اید که لاستیک‌های یک طرف خودرو به طور فزاینده‌ای فرسوده شده‌اند، یا چرخ‌ها به یک طرف کشیده می‌شوند و یا احساس می‌کنید که چرخ‌ها تراز نیستند، این‌ها همگی نشانه خرابی سیستم تعلیق است. اگر سیستم تعلیق خودرو ضعیف شده یا فرسوده شده باشد، احتمالاً فشار بیشتری به یک طرف خودرو وارد می‌شود که منجر به سایش و ایجاد ناهمواری یک طرفه لاستیک در خودرو می‌شود.

۶- روی کمک فنر و پایه‌ها روغن وجود دارد:

مشابه صداهای بلندی که از وسیله نقلیه می‌آید، نشت مایعات در بسیاری از موقعیت‌های خودرو نیز نگران کننده بوده و از جمله علائم آشکار خرابی سیستم تعلیق است. وجود روغن یا نشت مایعات روی ضربه گیرها یا پایه‌ها نشانه فرسوده شدن یا ترک خوردگی درزگیرها بوده که لازم است به سرعت تعویض شوند.

۷- خودرو در سرعت‌های بالا ثبات ندارد:

اگر ماشین هنگام رانندگی در سرعت بالا احساس ناپایداری می‌کند، ممکن است نشانه فرسوده شدن سیستم تعلیق باشد. به عنوان مثال، هنگام رانندگی در بزرگراه ممکن است حس کنید که وسیله نقلیه ثابت نبوده و تکان‌های شدیدی به سمت بالا و پایین یا به پهلوها دارد.

این حرکت ممکن است فقط در سرعت‌های بالا رخ دهد. در هر صورت اما، اگر جهش بیش از حد وجود داشته باشد ممکن است خودرو در هر زمانی از کنترل خارج شود، بنابراین نشانه این است که زمان تعمیر سیستم تعلیق یا سیستم شاه فنر و فنر شمش در خودروها فرا رسیده باشد.

منبع: ماشین باز
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد