8600 تن گندم در سیلو ناپدید شد/درآمد11 میلیاردی متهم

فردی که با فروش غیر قانونی هشت هزار و 600 تن گندم 11 میلیارد تومان به دست آورده بود، دستگیر شد.

8600 تن گندم در سیلو ناپدید شد/درآمد11 میلیاردی متهم

به گزارش خبرنگار حوادث خبر فوری ، سردار"علی‌اکبر جاویدان" ، فرمانده انتظامی گلستان در این باره گفت: در پی وصول خبر از منابع و نشان‌گاه‌های اقتصادی اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان مبنی بر وقوع جرم اقتصادی در یکی از سیلوهاي استان موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت. در بررسی‌ها مشخص شد مسئولان يك انبار غله كارخانه آرد که مسئولیت نگهداری امانی گندم دولتی را بر عهده داشته اند طی مدت فعالیت خود دچار كسري هشت هزار و 600 تن گندم شده است.

وي ادامه داد: با توجه به آنکه گندم از جمله محصولات استراتژیک محسوب شده و هرگونه تخلف وخلل در چرخه تولید، خرید و فروش این محصول، به چرخه توليد و اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند، موضوع با هماهنگي مقامات قضائي در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت. در ادامه روند پیگیری پرونده عامل اصلی این جرم اقتصادی و خیانت در امانت شناسایی و دستور قضائی برای دستگیری وی صادر شد.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: این متهم که چند ماه متواری بوده و سعی در فرار از مجازات قانوني داشته ، با انجام يك سری اقدامات تعقيب و مراقبتي ويژه توسط ماموران شناسايي و پس از دستگيري به پليس آگاهي منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه متهم در مواجه با مستندات پلیس به جرم خود اعتراف کرد، گفت: متهم به تخلف و فروش غیرقانونی هشت هزار و 600 تن گندم اعتراف کرده که برآورد کارشناسی مبنی بر ارزش ریالی این میزان گندم، 11 میلیارد و 200 میلیون تومان به نرخ دولتي بوده است.

سردارجاویدان در پایان تاکید کرد: متهم پس از تشکیل و تکمیل پرونده و تحویل به مراجع قضائی با قرار قانوني روانه زندان ش

37

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها