آماده باش اورژانس پیش بیمارستانی در کشور/ استقرار عوامل اورژانس در ۶ نقطه اتوبان تهران به کرج

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از آمادگی نیرو‌های این سازمان به دلیل بارش برف و برودت هوا برای خدمت رسانی به مردم خبر داد.

آماده باش اورژانس پیش بیمارستانی در کشور/ استقرار عوامل اورژانس در ۶ نقطه اتوبان تهران به کرج

به گزارش خبر فوری به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به آمادگی اورژانس کشور به دلیل بارش برف و برودت هوا گفت: با توجه به پیش بینی های هواشناسی، اورژانس پیش بیمارستانی از ٧٢ ساعت گذشته در آماده باش کامل قرار دارد.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط جوی دستورالعملی را برای مراکز اورژانس کشور به جز مناطق جنوب و جنوب غربی ابلاغ کردیم، بر اساس این ابلاغیه مواردی به نیروهای اورژانس اعلام شد تا اورژانس پیش بیمارستانی غافلگیر نشود و در تمام شرایط آماده خدمت رسانی به مردم باشد.

خالدی با تاکید بر اینکه نیروهای اورژانس باید مجهز به لباس گرم و زنجیر چرخ باشند، افزود:، بر اساس دستورالعمل ها در مورد محل استقرار آمبولانس‌ها نیز باید نکات ایمنی لازم رعایت شود.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: به دلیل افزایش احتمال بروز حادثه در شرایط آب و هوایی حاکم، نیروهای اورژانس باید آمادگی لازم برای خدمات رسانی در آن واحد به ٢٠ مصدوم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اورژانس پیش بیمارستانی آمادگی دارد تا در صورت نیاز به مردم خدمت رسانی کند،گفت: البته اگر در مسیرهایی راه مسدود شده باشد، هلال احمر کمک کننده خواهد بود.

خالدی خاطر نشان کرد: افزون بر این به دلیل افزایش احتمال بروز حوادث در این شرایط جوی به نیروهای اورژانس مجددا آموزش‌هایی را در زمینه مواجه با مصدومان سرمازدگی، بیماران ترومایی، لیزخوردگی و واژگونی خودرو داده ایم.

تاکنون فردی به علت مشکلات ناشی از برف به اورژانس مراجعه نکرده

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان البرز و تهران عنوان کرد: در اتوبان تهران به کرج در شش نقطه عوامل اورژانس مستقر بوده و تا این لحظه فردی به علت مشکلات ناشی از کولاک و برف به اورژانس مراجعه نکرده است.

وی افزود: با مرکز هدایت عملیات دانشگاه علوم پزشکی البرز هماهنگی‌های لازم انجام شده است و تا این لحظه غافلگیری در اورژانس پیشبیمارستانی نداشته‌ایم.

خالدی یادآور شد: مردم نگران مسدود شدن جاده ها برای دریافت خدمات بهداشتی و انتقال مصدومان احتمالی نباشند و در این زمینه با هلال احمر هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها