رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بیان کرد:

دستور رئیسی برای عدم شماره گذاری خودروهای ناایمن و بی کیفیت داخلی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از دستور رئیس‌جمهوری برای عدم شماره‌گذاری خودروهای بی‌کیفیت و ناایمن داخلی و وارداتی خبر داد و گفت:‌ سازمان استاندارد در حوزه کیفیت خودروها کوتاهی کرده است.

دستور رئیسی برای عدم شماره گذاری خودروهای ناایمن و بی کیفیت داخلی

سردار سیدکمال هادیانفر در حاشیه نشست تخصصی رؤسای پلیس راهور با مدیران‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این‌که "پلیس همواره از کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل انتقاد می‌کند چرا از ابزار عدم شماره‌گذاری خودروهای بی‌کیفیت استفاده نمی‌کنید؟"، اظهار کرد: همواره این موضوع مطرح است که چرا پلیس با وجود انتقاد از ناایمن بودن خودروهای تولید داخل و آتش‌سوزی،‌ همچنان این خودروها را پلاک می‌کند.

وی ادامه داد:‌ مشکل وجود نقص در قانون است؛‌ در قانون به‌صراحت آمده است که برای شماره‌گذاری خودروهای سبک، سنگین و... چند مرجع باید تأییدیه صادر کنند؛ وزارت صمت،‌ سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد، سازمان‌هایی هستند که تأییدیه ایمنی و کیفیت را برای خودروها صادر می‌کنند و بر اساس قانون پلیس مکلف است خودروهای تولید داخل و وارداتی را شماره‌گذاری کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا یادآور شد: برای رفع این خلأ قانونی با رئیس‌جمهوری جلسه‌ای برگزار کردیم و وی تأکید کرد چنانچه پلیس احساس کرد در رابطه با ایمنی و کیفیت خودروها کوتاهی صورت می‌گیرد حتماً جلوی شماره‌گذاری گرفته شود.

هادیان‌فر با بیان این‌که سازمان استاندارد در دوره‌های گذشته در این زمینه کوتاهی کرده است، گفت:‌ اراده مجلس، کمیسیون اصل ۹۰، کمیسیون صنعت، کمیسیون عمران و کمیسیون شوراها برای جلوگیری از شماره‌گذاری خودروهای بی‌کیفیت وجود دارد و این مقوله نباید رها شود، مخصوصاً از سوی رسانه‌ها و خبرنگاران، ما باید به‌معنای واقعی به تولید خودروی ملی برسیم یعنی ۲۶۰۰ قطعه را در داخل و با کیفیت استاندارد تولید کنیم.

 

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    9

    عجبا! پلیس راهور، سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران را متهم به نقض قانون در خصوص صدور مجوز برای تولید خودرو توسط شرکتهای خودرو ساز می کند! پلیس به عنوان ضابط قضایی حق متهم کردن دیگران را ندارد! تفهیم اتهام و تشخیص نقص قانون بر عهده مقام محترم قضایی صالح است.

  • ناشناس
    2

    با این دستور ، در خودروسازیهای داخلی رو پلمپ کنید چون همه شون بی کیفیت و غیر استاندار و ارابه مرگند

  • ناشناس
    0

    و باز هم اوامر ملوکانه

  • سید احسان
    2

    کار انقلابی یعنی همین

  • م ح
    4

    خودروسازان نشان دادندکه هیچ رئیس جمهوری راادم حساب نمیکنند

  • ناشناس
    4

    ملاک سنجش اجرای قانون عادلانه است. پلیس نمی تواند فراتر از قانون عمل کند. بر رفتار خود پلیس باید دادستان نظارت کند.

  • ناشناس
    0

    آیت الله فرمانفرمائیان با فرمان داد!

  • ناشناس
    0

    حرف حساب نبایدخودروهای بی کیفیت وغیر استاندارد را شماره گذاری کنند..همین خودروهای بی کیفیت هستندکه جان مردم را در تصادفات جادهای کشور ۵۰ درصد افزایش داده اند.باتشکر

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حرف حساب اینست که خودروی ناایمن و کم کیفیت و با هزینه های تولید تمام شده گزاف نبایستی تولید شود نه اینکه تولید شده ولی شماره گذاری نشوند! این روش کار ملا نصرالدین است!

  • ناشناس
    0

    این خودروسازهای داخلی فکرنکنم که حرف رئیس جمهور راهم گوش کنند معلوم نیس ایناایقدرکلفت شدن که دیگه خدارابنده نیستندبخدای احدوواحد این دوتاشرکت خودروسازداخلی رابایدبابلدوزر باخاک یکسان کرددزدی رانت بازی بی کیفیت بودن قطعات باعث شده مردم سوارارابه مرگ بشوند لعنت لعنت لعنت !!!!!!!!

  • یه بنده خدایی
    0

    پس دیگه منطق ش اینه که هیچ خودروی داخلی پلاک نشه

  • محسن
    0

    آقاي رئيس جمهور , زورت به كارخونه نميرسه. شما برو سفر استاني دور دور
    ضمنا از خروجي سفرهات هم الان چيزي نگو, بزار مردم بعد از اين چهار سال خاطراتت رو ميخونن و ميفهمند كه چه فرشته اي رو از دست دادن.
    راه ميره ميگه بايد اينطوري شود ويا اونطوري شود و در پايان هم هيچ اتفاقي نميوفته.

  • ناشناس
    0

    پارادوکس ،خوب شرکت های بی کیفیت دو خودرو ساز
    اعلام تعطیلی نمایند

  • محمد
    0

    بهترنیست مادر ناامنی که سایپا ولیران خودروند تعطیل شود هم زیانداند هم ناامن اگر به فکر مردم هستید یا الله وگرنه باتوقف ۱و۲محصول ما امن اتفاقی نمی افتد

  • مورتاکو
    0

    مسئله ای که هیچکس بهش توجه نمیکنه اینه که اقا مشکل اصلی قیمت خودرو هست وگرنه خود ما هم میدونیم اگر یه خودرو ۵۰۰میلیونی (هرچند مونتاژ ایران خودرو) بخریم کیفیت خوبی داره. ولی وقتی مردم ندارن مجبور میشن یه اشغالی مثل پراید رو اونم با هزارتا قسط و وام بخرن.شما میخواید مشکل خودروسازی حل شه؟برید هزینه تولید رو بیارید پایین.اینطوری مردم پولشون میرسه خودرو با کیفیت بخرن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها