اجاره روزانه آپارتمان در تهران در تکاپوی استفاده از مترو

در تهران که باشید، حال سکنه شهر هستید و یا اجاره سوئیت در تهران را انجام داده اید، باید به هر شکلی در تکاپوی استفاده از حمل و نقل عمومی در این شهر قرار گیرید. چرا؟!

اجاره روزانه آپارتمان در تهران در تکاپوی استفاده از مترو

ترافیک در شهر تهران پیر و جوان نمی شناسد، دارا و ندار هم برایش فرقی نمی کند.

وقتی قرار است چند ساعتی را در این خیابان های به غایت شلوغ معطل بمانید، مطمئن باشید خواهید ماند.

این ماجرا برای کسانیکه ساکن تهران نیستند و به نوعی همراه با اجاره روزانه آپارتمان در تهران، چند شبی را مهمان آن شده‌ اند، بسیار پررنگ‌ تر خواهد بود. نمی ‌شود در شهر بزرگ و شلوغی مانند تهران در غالب اجاره سوئیت در تهران باشید و مادامیکه اطلاع دقیقی از زیر و بم آن ندارید، رها از فشار های ترافیکی در این شهر به این سو و آن سو بروید. مگر آنکه هوشمند باشید و از قبل فکر استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی در شهر تهران را کرده باشید. کدام امکانات حمل و نقل عمومی؟!

خب، می‌ خواهیم راجع به مترو در شهر تهران صحبت کنیم.

در اجاره روزانه آپارتمان در تهران، چرا به مترو نیاز داریم؟

کسی که به هر دلیلی اجاره روزانه آپارتمان در تهران را انجام داده است، احتمالاً مسافری است که می‌ خواهد چند شبی را در تهران بماند. اگر این برنامه مسافرتی همراه با انجام یکسری امورات اداری، پزشکی، مالی و... باشد، حضور در ساعات اداری در سطح شهر تهران را طلب خواهد کرد. این یعنی آنکه مسافر مورد نظر ما همراه با اجاره روزانه آپارتمان در تهران در شلوغ ترین ساعات ترافیکی در شهر می ‌خواهد کار های اداری و... خود را به انجام رساند.

برای چنین فردی که اجاره روزانه آپارتمان در تهران را در نظر دارد، جا به جایی ساده، ارزان و مطمئن در سطح شهر اهمیت خواهد داشت. مثلاً برای کسی که شهر تهران را نمی ‌شناسد و اجاره روزانه آپارتمان در تهران را همراه با محله ‌های جنوبی شهر کرده، مادامیکه در مرکز شهر الزام به حضور به جهت انجام کاری را دارد و پس از آن باید راهی شمال شهر شده تا شاید پرونده ‌ای را تکمیل کند و سرآخر در بازگشت به جنوب شهر در خانه ای اجاره شده مستقر شود، فکر می ‌کنید چه مسیر پیچیده ‌ای خواهد بود، اگر همراه با خودروی شخصی و یا کرایه انواع تاکسی ها و سواری ها هدف خود را تأمین سازد؟

وقتی می شود با ورود به اولین ایستگاه مترو از یک سوی شهر در کمتر از نیم ساعت از آن سوی شهر سر درآورد، چرا آن را در مسیر اجاره روزانه آپارتمان در تهران استفاده نکرد؟! مترو ابزاری است که گویی جادو وار شما را در یک سمت شهر می بلعد و در زمانی کوتاه در آن سوی دیگر شهر رها می ‌کند. وقتی با مترو سفر می کنید، انگار در زمان و مکان سیر کرده ‌اید. اصلا متوجه ترافیک و شلوغی های شهر تهران نخواهید شد.

از این رو آشنایی با مترو و چگونگی استفاده از آن برای تمام کسانیکه در شکل و شمایل مسافران این شهر اقدام به اجاره روزانه خانه در تهران دارند، ضروری خواهد بود؛ اما این مترو در تهران دقیقا چه چیزی است؟ در کدام محله های تهران ایستگاه دارد؟ و چگونه می تواند در زمانیکه اجاره روزانه آپارتمان در تهران داریم، برای ما مفید واقع شود؟

آشنایی مختصر با مترو تهران

قطارهای شهری را مادامیکه در دل خیابان ها نمی رانند، مترو می گویند. به نوعی می توان مترو را راه آهن در دل شهر ها نامید. هر ابرشهری در دنیای امروز مترو ‌دارد. تهران نیز از این نعمت بی‌ بهره نیست. از این رو اگر همراه با اجاره روزانه آپارتمان در تهران هستید، به مانند تمام تهرانی‌ ها از این نعمت تا می توانید استفاده کنید.

متروی تهران شامل هفت خط است. پنج خط ۲، ۳، ۴، ۵، ۶ و ۷ که کاملاً درون شهری هستند، خط 1 که نیمی در شهر و نیمی دیگر تا فرودگاه امام خمینی در خارج از شهر گسترده شده است و خط ۵ که کاملاً بین شهری، شهر همسایه یعنی کرج را به تهران متصل می ‌کند. این متروی بزرگ از طولی بالغ بر ۲۴۵ کیلومتر برخوردار است و در تمام این مسیر از ۱۲۷ ایستگاه در ۱۲۷محله تهران و کرج مسافران خود را جمع‌ آوری می ‌کند. پس با یک حساب سرانگشتی می ‌توان در نظر داشت که با یک بلیط ساده و هزار تومانی مترو می شود در ۱۲۷ نقطه از شهر به آسانی سیر و سیاحت نمود. برای کسانیکه در شکل و شمایل مسافر، اجاره روزانه آپارتمان در تهران دارند، چه مزیتی بالاتر از این امکان جذاب و ارزان قیمت. اما خطوط مترو در تهران از این قرار هستند:

خط 1 مترو: خطی که از تجریش در شمالی ‌ترین نقطه شهر آغاز شده و شما را بعد از ۲۹ ایستگاه و با طی ۳۷ کیلومتر به جنوب شهر، یعنی محله کهریزک می رساند. برای کسانیکه می‌ خواهند امور اداری و یا پزشکی در شمال تهران داشته باشند، مادامیکه هزینه اجاره روزانه خانه در تهران را در آن محله ها ندارند، این خط مترو، برگ برنده‌ آنهاست. برگ برنده ای که در کمتر از یک ساعت، شمال و جنوب شهر را در هم گره می ‌زند. برای اجاره آپارتمان مبله ارزان در تهران از مزیت های این خط مترو استفاده کنید.

خطوط مترو در اجاره روزانه خانه در تهران

خط 2 مترو: یک خط تقریباً غربی شرقی در تهران. از صادقیه در غرب تهران آغاز می ‌شود و با گذشت از ۲۲ ایستگاه در نهایت در آن سوی تهران یعنی فرهنگسرا در شرق تهران شما را تحویل خواهد داد. در این بین تلاقی مناسبی با خط 1 درست در مرکز شهر دارد. از این رو به راحتی می ‌توان با یک تعویض خط در ایستگاه ‌های مرکزی در هر چهار سوی شهر جا به جا شد. از آنجا که عموماً غرب تهران در نگاه اجاره آپارتمان مبله ارزان در تهران نمود بیشتری دارد، این خط شماره ۲ و تلاقی آن با خط شماره ۱ می تواند فضای بسیار مطلوبی برای رسیدن به تمام نقاط شهر مادامیکه همراه با اجاره روزانه آپارتمان در تهران و در غرب تهران هستید، ایجاد کند.

خط ۳ مترو: یکی از خطوط طولانی که از قائم تا آزادگان کشیده شده و شامل ۲۴ ایستگاه می شود.

خطوط ۴، ۶ و ۷ نیز با نگاهی مکمل گونه دیگر نقاط در سطح شهر تهران را پوشش می دهند. از طرفی همراه با خط ۵ می توانید در شهرک ها و یا شهر های اطراف تهران به جهت اجاره روزانه آپارتمان در تهران بمانید، در حالیکه به سرعت تا قلب این شهر را در دسترس خواهید داشت.

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها