پیش ‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال 1400

مسکن، از جمله نیازهای اولیه و ضروری برشمرده می‌شود. علاوه‌بر آن، برخی افراد بازار مسکن را محلی مطمئن برای سرمایه‌گذاری می‌دانند. به همین دلیل پیش بینی قیمت مسکن در زندگی روزمره و آینده مردم اهمیت بسیاری دارد.

پیش ‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال 1400

این روزها که بدنه دولت در حال تغییر است و بازار دلار مسیر سربالایی را در پیش گرفته، مسکن هم در دو راهی وعده‌های انتخابی و نوسانات ارز، در بلاتکلیفی صعود و نزول مانده است. قیمت روز آهن نیز در این میان شرایط را برای بازار مسکن پیچیده‌تر می‌کند.

البته ناگفته نماند که زمزمه‌های کاهش قیمت مسکن در دولت جدید، توجه‌‌ها را به تصمیم‌گیری و عملکرد دولت جدید جلب کرده است. اما واقعا سرنوشت بازار مسکن پس از رکود در ماه‌های گذشته چه خواهد بود؟‌ آیا در فصل جابجایی منتظر کاهش قیمت‌ها باید بود؟

بازار مسکن در یک نگاه !

خرید و فروش مسکن به سادگی تهیه کالاهای دیگر نیست. این بازار برخلاف ظاهر ساده، باطن کاملا پیچیده‌ای دارد. نوسانات این بازار بزرگ، بر پایه تغییر پارامترهای قیمت گذاری مسکن و پارامترهای موثر بر عرضه و تقاضا صورت می‎‌گیرد.

قیمت مسکن برآوردی از قیمت زمین، هزینه ساخت، مالیات، هزینه مصالح اولیه و ... است. روی دیگر بازار مسکن را پارامترهای دخیل بر میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌کنند. شیب نمودار قیمت مسکن از یک سو به تعداد مسکن قابل عرضه و از سوی دیگر، به متقاضیان این بازار وابسته است. عملکرد و پیش بینی جهت بازار براین اساس کار ساده‌ای است. هرگاه عرضه در بازار افزایش یابد و به دنبال آن متقاضی کم شود، در نتیجه از ارزش بازار مسکن کاسته می‌شود. عکس این قضیه نیز اتفاق خواهد افتاد. البته که این پیش بینی قیمت مسکن با فرض ثابت ماندن مابقی شرایط است. دلار، تصمیمات دولت، شرایط اقتصادی، تحریم و بسیاری از دلایل دیگر می‌تواند شرایط پیش بینی شده را تغییر دهد.

آیا منتظر کاهش قیمت مسکن باشیم؟

بازار مسکن بر بسیاری از مسائل و اتفاقات دامن می‌زند. به طور مثال تامین مسکن، یکی از مهمترین معضلات بر سر راه ازدواج جوانان محسوب می‌شود. یا حتی بعضا در مواردی موجب فروپاشیدن خانواده‌ها و جدایی می‌گردد. بنابراین تصمیمات و عملکرد دولت در این بخش بسیار اهمیت دارد.

در روزهای پر تب و تاب انتخابات، مسکن به عنوان یکی از مهمترین مسائل و دغدغه کاندیداها مطرح شد. اکنون که در میانه تابستان و روزهای اولیه دولت جدید به سر می‌بریم،‌ باید دید که وعده‌های داده شده تا چه میزان تحقق پیدا خواهد کرد. در صورت اعمال سیاست‌های مناسب و اجرای وعده‌ها، احتمالا شاهد کاهش قیمت مسکن در ماه‌های آینده خواهیم بود .

فولاد و مسکن

فولاد به عنوان یک ماده اولیه فوق العاده کارآمد، بازار مصرف گسترده‌ای دارد. حجم مصرف آهن آلات در بخش ساختمان سازی، موجب شده تا بازار فولاد بر بازار مسکن تاثیر بگذارد. انواع و اقسام پروفیل آهنی، میلگرد، تیرآهن و ... با توجه به ویژگی‌های فیزیکی و خواص مکانیکی، در قسمت‌های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نرخ دلار در كنار شرایط تاثیرگذار بر میزان عرضه و تقاضا، این روزها بازار آهن را دچار التهاب کرده است. به همین دلیل قیمت پروفیل آهن و دیگر مقاطع در چنین شرایطی ثبات نداشته و دچار نوسان می‌شود. تاثیرات تغییر در قیمت آهن آلات، بازار مسکن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این شرایط در کنار افزایش و یا کاهش قیمت مسکن، سرنوشت برخی پروژه‌های عمرانی بلاتکلیف خواهد ماند تا شرایط به ثبات برسد.

دلار و مسکن

پیش بینی قیمت مسکن از نظر کارشناسان در ماه‌های آینده، بیش از همه به دلار وابسته است. در واقع افزایش یا کاهش نرخ دلار، جهت گیری بازار مسکن را تغییر می‌دهد. هرگونه تغییر در این بخش، اغلب به صورت افزایش قیمت مسکن نمود پیدا می‌کند. بدون شک افزایش دلار، با افزایش قیمت مسکن همراه خواهد بود. در مقابل کم شدن ارزش بازار ارز و کم شدن جذابیت این بخش برای جذب سرمایه، افراد را به سرمایه ‌گذاری در بازارهای دیگر ترغیب می‌کند. سرمایه گذاری در مسکن، اغلب برای افراد جذاب بوده و محل مطمئن‌تری برای حفظ ثروت آن‌ها خواهد بود.

گرچه برخلاف تصور انتظار می‌رود که با کاهش ارزش دلار قیمت مسکن کاهش یابد و یا حداقل ثبات پیدا کند، اما سرازیر شدن ناگهانی سرمایه به سمت بازار مسکن، تقاضا را به عنوان یک پارامتر مهم تغییر داده و به این ترتیب به بازار شوک وارد می‌شود. در نتیجه چنین اتفاقی، قیمت‌ها در بازار مسکن افزایش می‌یابد.

پیش بینی قیمت مسکن در پاییز 1400

تا به اینجا بررسی شد که تاثیر پارامترهای مهم بر مسکن به صورت کوتاه مدت و بلند مدت است. اکنون که در اواخر تابستان به سر می‌بریم و فاصله چندانی تا پاییز نیست، برای پیش بینی قیمت‌ها باید به سراغ پارامترهای موثر در کوتاه مدت رفت. وضعیت دلار و تصمیمات دولت دو عاملی به شمار می‌روند که می‌توانند چراغ سبزی برای بازار مسکن پاییز 1400 باشند. این مسئله بدان معنا نیست که باید از تاثیر بقیه پارامترها غافل شد. چرا که آینده بازار در دراز مدت بیش از پیش بینی قیمت مسکن تا شب عید اهمیت دارد.

بررسی تحلیل سایر بازارهای موثر بر مسکن هم می‌تواند در این پیش بینی‌ها موثر باشد. تحلیل آنچه در بازار آهن می‌گذرد در سایت و اینستاگرام آیرومارت، می‌تواند در شفاف سازی بازار مسکن نیز تاثیر بگذارد.

تامین فولاد از منابع معتبر

مهمترین دغدغه افراد در بخش ساختمان سازی، تامین مصالح اولیه در بهترین کیفیت و قیمت است. با خرید و تامین آهن آلات مورد نیاز در زمان مناسب می‌توان هزینه تمام شده را تا حد مطلوبی کنترل کرد. تهیه و تامین میلگرد، تیرآهن و مابقی مصالح فولادی، بایستی از منابع معتبر صورت گیرد. چرا که استفاده از مقطعی که منبع دقیقی ندارد و در اصل بودن کالا شبهه وجود دارد، ریسک بزرگ و بسیار خطرناک است.

شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا که غالب افراد با نام برند، یعنی آیرومارت آن را می‌شناسند، سال‌هاست که به دلیل تجربه فعالیت با برترین برندها و ارائه گواهی کیفیت، تلاش کرده تا بهترین کیفیت از آهن آلات را به دست مشتریان برساند. علاوه‌بر این، با اعلام روزانه قیمت در وبسایت www.iromart.com و تلگرام در راستای شفاف سازی بازار آهن برای مصرف کنندگان، گام موثری برداشته است. همچنین برای دریافت پاسخ پرسش‌هایتان با متخصصان این بازار، با شماره تلفن 02145306 تماس بگیرید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • آهن رسان بهینه مهرگان
    0

    با سلام وققتون بخیر لطفا در مورد تاثیر افزایش قیمت میلگرد در ساختمان سازی هم مطلب تهیه کنید. باتشکر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها