سیگنال‌های مثبت اقتصادی به بازار/ چرا باید منتظر کاهش قیمت‌ها بود؟

در هفته‌های اخیر سیگنال‌های مثبت اقتصادی که آمیخته با خبرهای امیدوارکننده سیاسی است، امید به کاهش قیمتها در بازار را افزایش داده است.

سیگنال‌های مثبت اقتصادی به بازار/ چرا باید منتظر کاهش قیمت‌ها بود؟

این روند مثبت، به سرعت خود را در نرخ دلار در بازار غیررسمی نشان داده، به‌طوری که دلار آزاد به کانال ۵۰ هزار تومانی بازگشته است.

همزمان براساس آمارهای رسمی، تورم نقطه به نقطه تولیدکننده از ۳۷ درصد در فروردین ۱۴۰۲ به ۳۱ درصد در فروردین امسال کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی دولت گفته، با سیاستگذاری‌های دولت در اقتصاد کلان، شاهدیم که پایان سال ۱۴۰۲ نرخ رشد نقدینگی به ۲۴.۳ درصد کاهش یافت و از وضعیت بحرانی بالای ۴۰ درصد که ابتدای دولت با آن مواجه بودیم عبور کردیم.

واقعیت اینست که نرخ تورم نقطه به نقطه در پایان فروردین به ۳۰.۹ درصد کاهش پیدا کرده و نرخ تورم نقطه به نقطه ۱۴۰۲ که بیش از ۵۵ درصد بود با کاهش ۲۴ درصدی به ۳۰.۹ درصد در فروردین ۱۴۰۳ رسیده است.

تورم نقطه به نقطه تولیدکننده هم درحالی از ۳۷ درصد در فروردین ۱۴۰۲ به ۳۱ درصد در فروردین ۱۴۰۳ کاهش پیدا کرده است که تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در ابتدای سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.

این نشانه‌ها حکایت از آن دارد که بازار درحال رسیدن تدریجی به ثبات پس از التهابلت موقتی ابتدای سال است. بسیاری از کارشناسان هشدار می‌دادند که گرانی‌ها موقتی است و انتظار می‌رود قیمتها به تدریج کاهش پیدا کند.

آمارهای مثبت اقتصادی بر روی بازار مسکن و خودرو نیز تاثیر گذاشته و تورم را به نسبت قبل کاهش داده هرچند دلالها همچنان می‌کوشند تا بازار را افزایشی کنند.

در صورت تداوم وضعیت فعلی اقتصادی می‌توان انتظار داشت که در هفته‌های آتی شاهد کاهش تدریجی قیمتها در بازار و یا ثبات قیمت باشیم.

منبع: خبر24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • اریو
    1

    مشکل اصلی اینه ک قیمتا با افزایش دلار بالا میره پایین نمیاد واین نوسانات انقلابی باعث افزایش چندین باره قیمتا میشه و افت قیمتی در کار نیس وکاهش قیمت فقط تو تلویزیون و سخنان مسولین هس

  • ناشناس
    3

    اینهمه دروغ سفره مردم را جنع کردید خدا بساط شمارو جمع کنه مردم از بین رفتن کی باید وجدانتان بیدار شود ودلتون به این مردم وخون شهدا بسوزه

  • ناشناس
    4

    سلام انشالله روی اقلام اساسی زندگی روزمره هم تاثیر بگذارد

  • ناشناس
    2

    اون که رفته. دیگه هیچ وقت نمیاد
    جنسی که با دلاررفته بالا دیگه هرگز ،پایین نمیاد

  • ناشناس
    1

    مارو خر فرض کردین

  • ناشناس
    0

    مردم اون چیزی رو که توی زندگی میبینن و حس میکنن حساب میکنن نه حرفها پوچ و اعداد قلابی شمارو

  • ناشناس
    0

    چون دیگه مردم همه موندن چیکارکنن بااین همه افزایش گرانی در همه موارد و دیگر توانی همه برای خریدن هر اقلامی را ندارند

  • م.ج
    0

    بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد.هشت ساله همین اراجیف و تحویل مردم میدید.هر سال بدتر از پارسال.

  • ناشناس
    0

    بجای دادن مدرک دکتری در امر به معروف ونهی از منکر لطفا به مسئولین دکتری دروغ وآمار سازی ووعده های پوچ والکی هم بدهید گرچه بدون مدرک هم متخصصند

  • ناشناس
    1

    گرانی قیمتها ربطی به دلار ندار آقایان ،به عدم کنترل قیمتها داره ،کارخانه دار با حمایت و کمک دولت تولید میکنه و با دلار تلگرامی عرضه میکنه ،الان تو همین دو ماه تمام قیمتهای مصرفی روزانه حداقل ۳۰ درصد رفته بالا ، کارخانه دار حاضر نیست از درآمد بالایی که داره کوتاه بیاد ،کسی که ماهی پانصد میلیار تومان سود میبره ،حاضر نیست به خاطر مردم سودشو کمتر کنه ،بلکه برنامه میریزه که در سال جدید بشه شش صد میلیار تومان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد