تحویل مدیران گناهکار موسسات غیرمجاز به دادگاه؛ پیشنهاد 53درصد کاربران خبرفوری

درحالیکه اعتراضات سپرده‌گذاران مالباخته موسسات مالی به عملکرد بانک مرکزی در خصوص نظارت بر این موسسات و تعیین تکلیف سپرده‌های مردمی ادامه دارد، خبرفوری در یک نظرسنجی از مخاطبان خود پرسید که اگر به‌جای حسن روحانی رئیس‌جمهور بودند، برای رفع این مشکل چه می‌کردند؟

تحویل مدیران گناهکار موسسات غیرمجاز به دادگاه؛ پیشنهاد 53درصد کاربران خبرفوری

به گزارش خبرفوری، در این نظرسنجی که تا امروز 31 هزار و 740 نفر در آن شرکت کرده‌اند، 17هزار نفر، معادل 53درصد شرکت‌کنندگان، گزینه تحویل مدیران گناهکار موسسات مالی غیرمجاز یا ورشکسته به دستگاه قضایی را به‌عنوان اصلی‌ترین راهکار برای حل مساله موسسات مالی غیرمجاز عنوان کرده‌اند.

همچنین در این نظرسنجی، 8هزار نفر، معادل 26درصد شرکت‌کنندگان از گزینه جمع کردن کامل بساط موسسات مالی غیربانکی دفاع کرده و 300 نفر دیگر معادل 9 درصد شرکت‌کنندگان تاکید کرده‌اند که دولت باید با تخصیص اعتبارات ویژه، سپرده و سود سپرده‌گذاران زیان‌دیده را برگرداند. معادل همین تعداد نیز از این گزینه دفاع کرده‌اند که رئیس‌جمهور باید از طریق تسریع در فروش اموال موسسات ورشکسته، نسبت به تسویه حساب با سپرده‌گذاران اقدام کند.

در این نظرسنجی، گزینه دیگری نیز به موضوع بی توجهی دولت به مساله موسسات غیرمجاز به‌دلیل عدم ارتباط آن با دولت اختصاص یافته بود که تنها 882 نفر معادل 3 درصد پاسخ‌دهندگان، از آن دفاع کرده بودند.

به این ترتیب به‌نظر می‌رسد براساس نظر بیش از 30 هزار کاربر کانال خبرفوری، رئیس‌جمهور در دولت آینده باید در کنار تحویل فوری مدیران مقصر در موضوع موسسات مالی غیرمجاز، نسبت به جلوگیری از ادامه فعالیت موسسات مشابه و نیز تامین اعتبار برای پرداخت سپرده‌های مردم اقدام کند.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • آرمان
    0

    سپرده‌گذاران جدید که به موسسه ای مراجعه کردند که اسمش را کاسپین گذاشته بود و دارای مجوز و مجاز از نظر بانک مرکزی یک دفعه گفتن کاسپین نبوده و از اسم کاسپین استفاده کرده، در اینجا سپرده گذار سرش کلاه رفته و مقصر آن هم بانک مرکزی و دستگاه های نظارتی و قوه قضائیه است، چه طور یک موسسه غیر مجاز به مدت یکسال از نام یکی دیگه استفاده کرده و می کند و کسی هم جلويش را نمی گیرد، باید خسارت سپرده‌گذاران هر چه سریعتر جبران شود

  • محمدنوروزی
    0

    موسسه آرمان تمام زندگیمونو برد داریم میوفتیم زندان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها