همزمان با اوج‌گیری اعتراضات به واکسیناسیون اجباری

نخست‌وزیر کانادا و خانواده‌اش به پناهگاه رفتند

منابع خبری از پناه گرفتن نخست‌وزیر کانادا و خانواده‌اش به دلیل افزایش اعتراضات به محدودیت‌های کرونایی در کانادا خبر دادند.

نخست‌وزیر کانادا و خانواده‌اش به پناهگاه رفتند

همزمان با افزایش اعتراض کامیون‌دار‌ها به واکسیناسیون اجباری در کانادا و تشدید نگرانی‌های امنیتی در این کشور، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا، و خانواده‌اش به مکانی مخفی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری سی‌بی‌سی کانادا، دفتر نخست‌وزیری کانادا با بیان آن‌که امنیت در اتاوا، پایتخت این کشور، نگران‌کننده است، اعلام کرد: «درباره محل اقامت کنونی جاستین ترودو و خانواده‌اش هیچ اطلاعاتی نخواهیم داد.»

گروهبان مسلح پارلمان کانادا هشدار داده است که احتمال دارد معترضان به خانه‌های مقامات هجوم ببرند، و جاستین ترودو به این مسئله واقف است.

پیشتر در سال ۲۰۲۰، یکی از اعضای نیرو‌های مسلح کانادا همراه با اسلحه، خودروی خود را به دروازه‌های سالن «ریدو» جایی که ترودو و خانواده‌اش در آن زندگی می‌کنند، کوبید تا به خانه نخست‌وزیر وارد شود.

جاستین ترودو اعتراضات کنونی برای مقابله با واکسیناسیون کرونا را محکوم کرده و آن را مغایر با «سلامت عمومی و ارزش‌های مهربانی کانادا» دانسته است.

با آغاز اعتراضات امروز (شنبه) در اتاوا سرویس حفاظت پارلمانی تخمین زده است که قریب به ۱۰۰ هزار نفر در اعتراضات آخر هفته حضور یابند، و سرویس پلیس اتاوا از مناطق «تورنتو، لندن، یورک و دورهام، و پلیساستان انتاریو» نیرو‌های کمکی دریافت کرده است.

برخی از گردانندگان این رویداد از معترضان خواستند تا این اعتراض را خشونت‌آمیز نکنند. تاکنون نیز هیچ گزارشی از حادثه و درگیری گزارش نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • بابک
    0

    میتواند دستور قلع و قمع معترضان را بدهد چه کاریه خوب
    مردم اگه از گرسنگی بمیرن حق اعتراض ندارن چه برسه به این حرفا
    اینا هم کشور سوسولی دارن

  • ناشناس
    0

    ازدست مردم فرار کردنداینها کسانی هستند که مسبب و پشتیبان اعتراضات در کشورهای دیگر هستند و لی این مثلی هست که از هر دست بدی از همان دست می گیری به هر حال یه روزی به خودشان برمی گردد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها