عراق از کشف و شناسایی پیکر مطهر ۲۲ شهید ایرانی دفاع مقدس خبر داد

وزارت دفاع عراق خبر داد که پیکر ۲۲ نفر از شهدای ایرانی جنگ تحمیلی عراق را کشف و شناسایی کرده است.

عراق از کشف و شناسایی پیکر مطهر ۲۲ شهید ایرانی دفاع مقدس خبر داد

وزارت دفاع عراق امروز یکشنبه خبر داد که پیکر ۲۲ نفر از شهدای ایرانی جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران را کشف و شناسایی کرده است.

روزنامه العربی الجدید به نقل از این نهاد عراقی گزارش داد، هویت ۱۱ نفر از پیکرهای این شهدا، مشخص شده است. وزارت دفاع عراق همچنین خبر داد که جسد ۲۵ سرباز عراقی را نیز کشف کرده است.

به گفته این نهاد عراقی، این پیکرها در بصره، «میسان»، «واسط» و دیالی شناسایی شده است. عملیات کشف این پیکرها در راستای تداوم عملیاتهای جستجوی مفقودان عراقی و شهدای ایرانی انجام می‌گیرد. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ هم بر این عملیات نظارت دارد.

این در حالی است که پیکر مطهر ۵۸ شهید مربوط به عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ دوران دفاع مقدس که در حوالی اروندرود تفحص شدند،  ۱۸ آذر ۱۴۰۰ از طریق مرز بین‌المللی شلمچه وارد کشور شده و برای طی‌کردن مراحل شناسایی هویت به تهران منتقل  شدند.

همچنین در راستای توافقات صورت گرفته میان مقامات ایران و عراق، اجساد ۴ تن از کشته‌های عراق در دوران دفاع مقدس که در خاک ایران تفحص شده بود نیز تحویل مقامات عراقی شد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ناشناس
    0

    در زمان تصرف عراق توسط آمریکا سوله ای بسیار بزرگ پر از تابوت سربازان ایرانی توسط صدا و سیمای خودمان نمایش داده شد ، یعنی حالا حالاها بازگشت خواهیم داشت !!!

  • ناشناس
    0

    ایکاش زنده بودند و الان با مظاهر فساد و غارتگری مبارزه میکردند، ولی امثال رفسنجانی های قدرت طلب و اشرافی، با طولانی کردن جنگ و انجام طرحهای ناقص عملیاتی، این جوانان مظلوم را پرپر کردند‌، و خودشان و فرزندان یغماگرشان را بر مسند قدرت و دروغگویی نشاندند تا دوباره انتقام سیره اموی از سیره علوی را تکرار کنند.

  • ناشناس
    5

    خدا ریشه اونی که باعث شد صدام به ایران حمله کنه رو خشک کنه یعنی اون فرح بی ناموس!!!

    نظرات شما -
    • 0

      فرح نبوده برو فیلمهای مصاحبه های تاریخ واقعی رو پیدا کن

  • ناشناس
    0

    ولی عراقی ها هم به کشته های خودشان شهید می گویند. اخه مشخص نشد که کدام جبهه بر حق بوده،چون هر دو طرف که شهید نیستند.

  • محمد گلکار خوزانی
    0

    روح بزرگ شهدای عزیزمان شاد.

    یاد این بزرگ مردان گرامی باد.
    الفاتحه مع صلوات

  • ناشناس
    2

    عراق یا ایران هنوز وه هنوز جنازه میارید خدا لعنت کنه عراق دوستان را

  • دروغگوها
    0

    چرا اینقدر دروغ میگویید ،،،لطفا یکبار راسته حسینی (اگر امام حسین را قبول دارید )اعلام کنید در جنگ تحمیلی (،از طرف کی تحمیل شد)ما چند نفر کشته دادیم ؟؟؟ !!!در ضمن ایا واقعا ما پیروز شدیم ،؟؟!!پس چرا این همه مفقود و شهید داریم ،که هنوز تمام نشده ؟؟؟؟اکثر شان هم در خاک عراق مفقود شده اند ؟؟!!اگر ما پیروز شده بودیم که اجساد شهدایمان را بر میداشتیم می آوردیم ،نه اینکه همانجا دفن کنیم ،،،

    نظرات شما -
    • 0

      نون توشه وتبلیغ

  • ناشناس
    0

    عزیزان همونجا بمانید ونیایید ببینید که چه خیانتها به خونتون نکردند .

  • ناشناس
    0

    سی و چهار سال از جنگ میگذره مگه ما چقد مفقودی داشتیم که هنوز تمام نشده؟ جنازه بعد از سی سال استخوانش هم پودر میشه چطور اینها هنوز جنازه پیدا میکنن؟ از کجا معلوم پودر استخوان عراقیها رو نمیارین بعنوان شهید ایرانی دفن کنید؟ و مگر اعراب مثل ایرانیها تشگیلات تحقیق و تفحص برای کشته شدگان جنگی دارن؟ بقول دوستان ایا ما حق داریم خودمون رو میروز جنگ معرفی کنیم در حالی که بعد از نه تنها جنگ خسارتی نگرفتیم بلکه شهرهای مذهبی عراق رو اباد کردیم...ایا ما پیروزیم که بنیاد شهیدمان خانواده های کشته شدگان عراقی رو تحت پوشش داره و بهشون ماهیانه پرداخت میکنه؟ ایا ما پیروزیم که.زائر زن ایرانی با ذلت از سرباز عراقی کتک میخوره و یا عراقیها پیروزند که تو شهرهای ایران همه جوره ازشون پذیرایی میشه؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها