روزنامه گردی ۵ شهریور ۱۳۵۸؛

۶ گرانفروش را امروز در تهران شلاق می زنند

صفحه نخست روزنامه کیهان در ۴۴ سال قبل امروز دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۵۸ را مشاهده می نمایید. تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به اعدام‌ مهاجمان مسلح به مردم و خانه ها و اینکه مهاجمان مسلح جاده ها در صورت قتل مسافرین اعدام می‌شوند اختصاص یافته است.

۶ گرانفروش را امروز در تهران شلاق می زنند

تشییع جنازه شهیدان عراقی هم با حضور امام برگزار شد و امام در مورد وی گفتند که برای عراقی مرگ در رختخواب کوچک بود. کیهان از تشییع جنازه نیم میلیونی عراقی و فرزندش در قم خبر داده است. در سقز هم خانه به خانه به تعقیب مهاجمان می روند و دموکرات‌ها ۱۰ اسیر خود را تیرباران کردند. آیت الله خلخالی هم‌به افراد مسلح در غرب کشور هشدار داده است. شهردار تهران هم اعلام کرده که اراضی موات بیش از ۱۰۰۰ متر به مالکیت دولت در می آید. در جلسه محاکمه یوسف خوش کیش مدیر عامل سابق بانک‌های ملی و مرکزی گفته شد که با دستکاری کامپیوترهای بانک ملی، صدها میلیون تومان از مشترکین آب و برق کلاهبرداری شده است. اما دو خبر در زیر لوگوی کیهان امروز به چشم‌می خورد از ممنوعیت ورود اتومبیل‌ به مرکز شهر تهران از ۲۴ شهریور به نقل از شهردار تهران تا شلاق زدن ۶ گرانفروش در ملاءعام امروز در تهران. که متن هر دو خبر به شرح زیر می باشد.

IMG_20230827_081858_103

شهردار تهران: اگر مردم از وسیله شخصی صرفنظر نکنند مرحله دوم طرح ترافیک از ۲۴ شهریور اجرا می‌شود.

اگر مرحله اول طرح جدید ترافیک که از دهم‌ شهریورماه در تهران اجرا می‌شود موفق نشود و تهرانی‌ها حتی المقدور از وسائط نقلیه عمومی استفاده نکنند مرحله دوم طرح که جلوگیری از ورود اتومبیل‌های شخصی به مرکز شهر است از ۲۴ شهریور ماه به اجرا گذاشته می‌شود. مهندس توسلی شهردار تهران ضمن اعلام این مطلب در یک مصاحبه مطبوعاتی توضیحاتی در مورد طرح جدید ترافیک داد. شهردار گفت که بلیط‌های ماهانه اتوبوس برای فروش آماده شده و بزودی در تمام شعب بانک ملی در تهران بفروش می رسد قیمت این بلیطها ۷۰۰ ریال است که برای دانشجویان و دانش آموزان ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است. وی اضافه کرد که نقشه های راههای مسیرها چاپ‌ شده و از طریق باجه های بلیط فروشی در اختیار مردم قرار می گیرد.

IMG_20230827_081858_423

زیرا با یکطرفه شدن ۹ خیایان عمده تهران مردم بایستی از قبل مسیرشان را تعیین کنند تا بعد با اشکالی روبرو نشوند. شهردار تهران تاکید کرد که سعی می‌شود اتوبوس‌های مستعمل بتدریج از گردونه خارج شود و اتوبوس‌های جدید جای آنها را بگیرد. همچنین مذاکراتی در جریان است که از سال آینده حتی الامکان لوازم یدکی اتوبوس‌های لیلاند را در ایران بسازیم.

IMG_20230827_081858_594

▪️۶ گرانفروش را امروز در تهران شلاق می زنند.

۴ میوه فروش و ۲ نفر پارچه فروش ساعت ۶ بعدازظهر امروز به جرم گرانفروشی در ملاء عام شلاق می خورند. ۶ گرانفروش مزبور توسط کمیته امور صنفی امام با توجه به شکایات مردم دستگیر شدند و تسلیم دادگاه ویژه انقلاب اسلامی شدند. کمیته امور صنفی امام این حکم را به مرحله اجرا در خواهد آورد و قبلا نیز اعلام شده بود که ۲ میوه فروش گرانفروش به جرم گرانفروشی فردا در جلوی بازار در ملاء عام شلاق خواهند خورد. این تصمیم بدنبال اعلام کمیته امور صنفی امام در جهت قطع دست گرانفروشان گرفته شده مجازات گرانفروشی در اسلام شلاق زدن است اما این مجازات بر حسب نوع جرم به تصمیم حاکم شرع متغیر خواهد بود.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    با همین کارها ملت را بازی دادند

  • ناشناس
    0

    کاشکی الان هم گران فروشان را شلاق میزدند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد