در روزنامه گردی ۱۳ دی ۱۳۵۸ می خوانید؛

تلاش برای ترور دبیرکل سازمان ملل در تهران/ جمع آوری نیرو برای حمله به اسرائیل توسط محمد منتظری

دستگیری عاملان توطئه ترور والدهایم دبیر کل سازمان ملل تیتر یک روزنامه ۴۴ سال قبل کیهان در روز پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۵۸ است. کیهان نوشته دستگیر شدگان به احتمال زیاد از گروه فرقان هستند و علاوه بر والدهایم قرار بود عده ای از شخصیت‌های مملکتی نیز کشته شوند‌.

تلاش برای ترور دبیرکل سازمان ملل در تهران/ جمع آوری نیرو برای حمله به اسرائیل توسط محمد منتظری

سپاه پاسداران هم اعلام کرده که تروریستها می‌خواستند والدهایم را در باشگاه افسران بکشند. این روزنامه همچنین از ۱۳ شرط امام برای نامزدهای ریاست جمهوری خبر داده که با این شرط شانس پیروزی چند نامزد ریاست جمهوری کاهش یافت اما جلال الدین فارسی، قطب زاده و دکتر حبیبی برنامه های خود را اعلام‌ کرده اند.

کیهان در این شماره به نقل از ابوالحسن بنی صدر از ملی شدن سرمایه های خارجی در ایران خبر داده که ۱۳ واحد بزرگ صنایع غذایی آمریکا جزو آنهاست. این روزنامه اضافه کرده که سهام  آمریکا، بلژیک و ژاپن در معادن و اکتشافات ملی می شود. گویا سهام صنایع ملی شده به مردم، بنیاد مستضعفان و وزارتخانه ها واگذار می‌شود. خبر آخر هم اینکه استاندار کردستان اعلام کرد که شورای انقلاب ضمن شرایطی با خروج پاسداران از سنندج موافقت کرده است. عبدالرحمن قاسملو هم گفته است که پیام امام بهتر از مهربانی و دلسوزی دیگران است.

IMG_20240103_070432_206

روزنامه را ورق میزنیم و به صفحه آخر آن‌می رویم در ستون ایران در رادیوهای جهان به نقل از رادیو لندن به خبری در رابطه با جلوگیری از مصاحبه مطبوعاتی محمد منتظری در لبنان بر می خوریم که متن آن‌ به شرح زیر می باشد؛

رادیو لندن:

دیروز در بیروت سربازان، هتلی را تحت محاصره قرار دادند تا از مصاحبه مطبوعاتی محمد منتظری مانع گردند. قرار بود وی درباره طرح خود دائر بر آوردن هزاران داوطلب ایرانی به جنوب لبنان برای جنگ علیه اسرائیل یک مصاحبه مطبوعاتی ترتیب دهد‌.

چند هفته پیش که محمد منتظری قصد خود را در ایران اعلام داشت دولت لبنان ورود داوطلبان ایرانی را ممنوع ساخت. اکنون معلوم‌ نیست که وی چگونه و چه هنگام توانسته است وارد لبنان شود.

IMG_20240103_070431_582

اندک زمانی پس از آنکه افراد ارتش، هتل محل اقامت محمد منتظری را در محاصره گرفتند وی هتل را ترک گفت و سپس به محله ای که تحت تسلط فلسطینی ها است برده شد. وی در آنجا مصاحبه مطبوعاتی خود را که برنامه آن بسرعت از نو تنطیم شده بود در مسجدی برگزار کرد. وی گفت داوطلبان او به مقرراتی که دولت لبنان مقرر داشته است وقعی نخواهند نهاد و به لبنان وارد خواهند شد. وی وعده داد در طی هفته هایی که در پیش است بیش از هزار نفر وارد لبنان خواهند شد و افزود ما برای عبور از مرزها از خودمان شیوه هایی داریم.

منبع: دیده بان ایران
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد