مدیرکل هنرهای نمایشی:

هنرهای تجسمی باید از لوکس بودن خارج شود

مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: باید تلاش کنیم که آثار تولید شده در فضای هنر‌های تجسمی از لوکس‌بودن خارج شوند و در سبد مصرف کالای فرهنگی قرار گیرد.

هنرهای تجسمی باید از لوکس بودن خارج شود

عبدالرضا سهرابی بیان کرد: باید تلاش کنیم که آثار تولید شده در فضای هنر‌های تجسمی از لوکس‌بودن خارج شوند و به سهولت در سبد مصرف کالای فرهنگی آحاد مردم با هر سطحی از توان و بضاعت مالی قرار گیرند.

 سهرابی، ضمن تأکید بر فعالیت نگارخانه‌ها و لزوم حمایت از آن‌ها گفت: یکی از نخستین اقدامات صورت‌گرفته در بدو ورود بنده به مرکز هنر‌های تجسمی این بود که جلسه‌ای را با انجمن نگارخانه‌داران برگزار کردیم تا از مسائل و مشکلات آن‌ها باخبر شویم و درحد توان برای رفع چالش‌های موجود تلاش کنیم.

او ادامه داد: نگاه ما این است که هیچ نگارخانه‌ای در هیچ مقطع زمانی تعطیل نشود؛ بنابراین، برای تداوم فعالیت نگارخانه‌ها از کوچک ترین اقدامی که در چارچوب اختیارات مرکز هنر‌های تجسمی و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد، فروگذار نخواهیم کرد.

سهرابی، با اشاره به تعطیلی دو نگارخانه در منطقه ۶ تهران و پیگیری‌های صورت‌گرفته از سوی مرکز هنر‌های تجسمی برای بازگشایی نگارخانه‌های مذکور افزود: در زمینه فعالیت نگارخانه‌ها در طبقات M و S مجتمع‌های مسکونی، دو نگارخانه، چالش‌هایی را با شهرداری تهران پیدا کرده بودند که متأسفانه به تعطیلی آن‌ها منجر شده بود و باتوجه به اهمیت مسئله، ما بلافاصله به آن ورود کردیم و خوشبختانه، پس از پیگیری‌ها و مکاتبات صورت‌گرفته در این زمینه، امکان بازگشایی و تداوم فعالیت این دو نگارخانه فراهم شد.

مدیرکل هنر‌های تجسمی گفت: فعالیت نگارخانه‌ها و تداوم آن برای ما بسیار مهم است و در این‌راستا، تمام‌قد در کنارشان ایستاده‌ایم و طی ماه‌های اخیر که فعالیت نگارخانه‌ها کمرنگ شد، تصمیم گرفتیم برای خروج آثار هنری از کشور تسهیلات ویژه‌ای قائل شویم و با کم‌ترین سخت‌گیری، مجوز خروج آثار را صادر کنیم تا ارزآوری صورت گیرد و بازار هنر‌های تجسمی، دست‌کم در خارج از کشور فعال باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها