حکم ۵ متهم متجاوز به عنف در مرند صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی از صدور احکام اعدام برای ۵ نفر از متهمان متجاوز به عنف در شهرستان مرند خبر داد.

حکم ۵ متهم متجاوز به عنف در مرند صادر شد

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی از صدور احکام اعدام برای ۵ نفر از متهمان متجاوز به عنف در شهرستان مرند خبر داد.

ضیامهر اظهار کرد: دادگاه کیفری استان پس از رسیدگی و تشکیل جلسات متعدد محاکمه و بررسی اسناد و مدارک موجود، هر ۵ نفر متهم پرونده را به اعدام محکوم و در خصوص سایر اتهامات، چهار نفر از متهمان را به ده سال حبس محکوم کرده است که طبق قانون، اشد مجازات قابل اجرا خواهد بود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات قضات دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی، تأثیر احکام این چنینی را در برقراری امنیت جامعه و عبرت آموزی برای متجاوزان به حقوق مردم اساسی دانست و تأکید کرد: دستگاه قضایی در برخورد با این نوع جرایم با احدی مماشات و مسامحه نخواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند تصریح کرد: پرونده مذکور در ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در شهرستان مرند مفتوح شد و به محض وصول شکایت، با وجود اینکه هویت متهمان معلوم نبود لکن طی تحقیقات پلیسی و قضایی هر پنج نفر شناسایی و بازداشت شده و به جرم خود اقرار کردند.

گفتنی است در اردیبهشت سال ۱۴۰۱، یک مورد آدم‌ربایی در یکی از پارک‌های شهرستان مرند واقع در استان آذربایجان شرقی به پلیس گزارش شد که طی آن پنج نفر در یکی از تفرجگاه‌ها یک دختر دانشجو را که با نامزدش درحال صحبت بود، ربودند و نسبت به آزار و اذیتش اقدام کردند.

آدم ربایان که دارای سابقه شرارت بودند کمتر از ۲۴ ساعت توسط پلیس دستگیر شدند و متهمان پس از دستگیری به اقدامات مجرمانه خود اقرار کردند.

پس از دستگیری متهمان، برابر دستور دادستان شهرستان مرند آدم ربایان در سطح شهر گردانده شدند تا درس عبرتی باشد برای مخلان نظم و امنیت عمومی که این اقدام دستگاه قضایی، مورد استقبال شهروندان قرارگرفته و رضایت مردمی را در پی داشت.

 

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    2

    فارغ از احکام صادره ، ولی چرا با این حال این قدر جرم و جنایت در کشور ما زیاد است؟!در بعضی کشورها که احکام اعدام ندارند به مراتب جرم و جنایت کمتر است!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      چونکه حدود ۱۳ میلیون نفر از جمعیت ایران هنوز ازدواج نکرده اند و بیش از این تعداد هم مطلقه هستند و همسر ندارند و علاوه بر این هم فرهنگ و تربیت اجتماعی مردم به ویژه در نقاط محروم و فقیرنشین پائین است!

  • ناشناس
    1

    قانون اسلام و قانون مجازات اسلامی ایران را با قاطعیت هر چه تمام در مورد متجاوزین به عنف و اخلال کنندگان و سلب کنندگان امنیت و آسایش عمومی به مرحله اجرا بگذارید تا درس عبرتی برای تجری کنندگان باشد و باعث جلوگیری از افزایش آمار اینگونه جرائم شود.

  • ناشناس
    0

    دولت شما را به قرآن قسم گرانفروشان مملکت را همینجور بگیرین اعدام کنید خون مردم به شیشه کردن هیچگونه نظارتی در این مورد نیست

  • ناشناس
    2

    چه ب...ب... است در این کشور

  • ناشناس
    4

    مثلا اگر اينها اعدام بشوند مشكل حل خواهد شد؟ اعدام مشكل را خل نميكند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مشکل به طور کلی حل نمیشه ولی به خاطر ترسی که از اعدام به وجود میاد به حداقل میرسه
      بعضیا گفتن جوان مجرد داریم درسته ولی بعضی زن دارن اینکار رو میکنن
      به نظرم قانون باید فرق بزاره بین مجرد و متاهل

  • مریم
    0

    حقشون بود تا درس عبرتی باشه برای دیگران

  • ناشناس
    0

    اب ازسرچشمه گلالوده

  • ناشناس
    0

    ملت توان ازدواج ندارن..طلاق بیداد میکنه... تا وقتی معضلات اجتماعی و اقتصادی حل نشه.. وضع خوبی در انتظار جامعه نیست متاسفانه!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها