افزایش تاسف بار آمار سرقت موبایل و لپ تاپ در تهران

افزایش چشمگیر قیمت های لوازم دیجیتال عامل اصلی سرقت ها در کشور بخصوص پایتخت شده است.

افزایش تاسف بار آمار سرقت موبایل و لپ تاپ در تهران

تعداد شهروندانی که در طول روز در سطح شهر تهران و حتی در معابر شلوغ و مرکزی شهر مورد حمله موبایل‌قاپ‌ها قرار می‌گیرند، رو به افزایش گذاشته است.

این مدل سرقت –وسایل شخصی ارزشمند افراد- به لپ‌تاپ هم کشیده شده است.

افزایش چشمگیر قیمت وسایل دیجیتالی دست‌دوم تحت تاثیر «ممنوعیت واردات موبایل‌های مدل جدید» و «مشکلات ارزی» ناشی از سیاست‌های دستوری، یک عامل اصلی برای «شکل‌گیری بازار خرید و فروش موبایل دزدی» در تهران است.

اما این دزدی‌ها از شهروندان، متهم دومی هم دارد و آن، «تجاوز موتورسیکلت‌ها به پیاده‌راه‌ها» است.

معافیت کامل راکبین موتورسیکلت از هر نوع مقررات ترافیکی در سطح شهر تهران که علت آن خیلی فوری باید توسط پلیس و شهرداری، مورد پیگیری قرار بگیرد، «مسیر دزدی از کیف و جیب شهروندان» را عملاً باز گذاشته است.

خلاف‌پیمایی موتورسیکلت‌ها در تهران به قدری افزایش پیدا کرده که هرج و مرج در حرکت این وسایل نقلیه، به شکل تاریخی در تهران افزایش پیدا کرده است.

موتورسیکلت‌ها خیلی راحت در بزرگراه‌های چمران، حکیم و همت، خلاف جهت حرکت می‌کنند؛ این تجاوز به حریم حقوق شهروندان، در خیابان‌های اصلی و فرعی، به مراتب بیشتر از این است.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • دلاور
    0

    موتور سوار جلو چشم پلیس راهور خلاف میکنه اما پلیس چیزی بهش نمیگه یعنی نمیتونه بگه و زورش به او نمیرسه. اینو همه موتوریها میدونن.

  • کیوان
    0

    کشور ناامن است جوانان بیکار و معتاد شدند چه ربطی به موتور سواران دارد. برید امنیت رو درست کنید

  • انصاری
    0

    شبها که ما می خوابیم آقا پلیس هم تو خواب . بابا خود ماشین پلیس راهنمائی هم تو ترافیک گیر کرده مهم هم نیست مشغول صحبت هستند

  • صبا
    0

    وقتی وزیر این مملکت براحتی قانون را دور می‌زند و دستش را توی جیب کارگر و کارمند و بازنشسته میکند واز ۵۰ میلیون بصراحت و پررویی دزدی میکند و به آنهم با وقاحت می بالد چه انتظاری از راکب موتور دارید کلا کشور شده مال دزدها چه مدیر ،چه وارد کننده چای و برنج ،چهفروش نفت بی ظابطه، چه سندسازی پسر وزیر در شهرداری ،چه تصرف اراضی محیط زیست، یکی هم دزدی موبایل با موتور همه بهم می‌آیند دوره قاجاریه هرکی دزدی نکند بهش زن نمی دهند

  • م.ر
    0

    هر رئیس پلیسی که میاد یه یادگاری خوب می ذاره ' جناب رادان اگر راستگو هستید و تصمیم بکار داری معزل موتور سوارها را در یک طرح کلی حل و فصل کنید تا به انضباط شهری برگرده مانند ' ایجاد پلیس ۱۱۰یا طرح بستن کمربند ایمنی و .... طرحهای مشارکتی دیگر با یک فرهنگ سازی دقیق و میش زمینه سه و شش ماهه با کمک مردم ..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها