برخی قوانین حقوقی مربوط به ۷۵ سال قبل است/ نیازمند قوانین به‌روز در حوزه حقوقی و وکالت هستیم

برخی قوانین حقوقی مربوط به ۷۵ سال قبل است/ نیازمند قوانین به‌روز در حوزه حقوقی و وکالت هستیم

سیدمحمود کاشانی در بزرگ‌ترین اجتماع حقوقی کشور و تقدیر از 100 افتخارآفرین عرصه عدالت کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور که در تالار ایثار هتل ثامن مشهد برگزار شد، اظهار داشت: ابراز خشنودی بسیار دارم که پایگاه مرکزی دهکده سفید در شهر امام رضا(ع) دایر شده و شعبه‌های استانی آن در سراسر کشور فعال شده است.

رئیس دانشکده حقوق دانشگاه تهران با بیان اینکه نیازمند تصویب قوانینی جدید، پیشرفته و به‌روز در حوزه حقوقی و وکالت کشور هستیم، خاطرنشان کرد: در کشور ما قوانین حقوقی 75 سال قبل اجرا می‌شود که در برخی موارد نیازمند تغییراتی از سوی نهادهای قانونی هستیم و باید وکلا و حقوق‌داران پرچم‌داران عدالت باشند.

فرزند مرحوم آیت‌الله کاشانی گفت: مرحوم آیت‌الله کاشانی در سال 31 در مجلس ملی گفت بزرگی دولت‌ها در داشتن سلاح هسته‌ای، قدرت و غیره نیست و آنچه که مهم است اطاعت و پیروی از قانون و دوری از قانون‌شکنی است و وکلا وظیفه سنگینی در این رابطه دارند.

رئیس شعبه 13 تجدید نظر دیوان عدالت اداری نیز اظهار داشت: همه اتفاق نظر دارند که بین توسعه یافتگی و درجه فرهنگی یک جامعه یک تناسب مستقیم وجود دارد و تجربه بشری و‌ وضعیت موجود در دنیا هم همین‌نظر را اثبات می‌کند. برای پیشرفت و ‌توسعه در حوزه تجربی نیاز به یک بستر صحیح و متعالی فرهنگی است و بشر بر اثر توسعه بدون توسعه فرهنگی به جنگ و خونریزی می‌رسد و اگر خونریزی کاهش پیدا کرده به این دلیل است که به توسعه پایدار انسانی معتقد شده‌اند.

رضا احمدی خاطرنشان کرد: افرادی که در عرصه فرهنگ کار می‌کنند باید توجه کنند که فعالیت بسیار مهمی را انجام می‌دهند و در میان شاخه‌های رشته علوم انسانی شاخه حقوق بیشترین امتیاز را می‌گیرد و برای این دنیای پیچیده حقوق عمومی راهگشاست. در حوزه قانون قوی هستیم و شهید بهشتی از افتخارات حقوقی و قضایی انقلاب اسلامی است.

در پایان مراسم از خانواده شهدای حقوقی مدافع حرم تجلیل به‌عمل آمد. همچنین چکش زرین عدالت رونمایی شد و این تندیس به سیدمحمود کاشانی فرزند مرحوم آیت‌الله کاشانی و رئیس دانشکده حقوق دانشگاه تهران و یکی از چهره‌های ماندگار عرصه عدالت اهدا شد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها