اتمام حجت وزیر صمت با خودروسازان

خودروسازان شفاف سازی کنند، مقصر آشفتگی بازار کیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با فراخواندن مدیران دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور را به شورای معاونین این وزارتخانه با آنها اتمام حجت کرد

خودروسازان شفاف سازی کنند، مقصر آشفتگی بازار کیست

رضا رحمانی تاکید کرد: خودروسازی کشور برای دستیابی به اهداف مدنظر افزایش تولید، نیازمند یک کار جهادی هستند و باید برای مردم شفاف سازی کنند عامل آشفتگی بازار کیست و منافع چه کسانی از این اتفاق تامین می شود که به آن دامن می زنند.

وی افزود: در طول سال ۹۸ اقدامات اساسی برای اصلاح ساختار صنعت خودروسازی، فروش اموال غیر مولد، اصلاح روابط با قطعه سازان و پایبندی به تعهدات در دستور کار قرار گرفت ولی بحت واگذاری آنچنان که باید پیش نرفته است و انتظار دارم در سریع ترین زمان ممکن گزارشی از روند اقدامات ارائه شود.

رحمانی با اشاره به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص خودروسازی کشور، اضافه کرد: ایشان تکلیف ما را برای رعایت برخی الزامات در خصوص این صنعت به ویژه در شاخص های کمی و کیفی تعیین نموده اند و وزارت صمت برای تامین حقوق مردم با کسی تعارف ندارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر ضرورت بررسی دقیق عوامل ایجاد آشوب در بازار خودرو، مدیران خودروسازی باید نسبت به اصلاح جدی نحوه ثبت نام متقاضیان در سایت های فروش خودروسازان و شفاف سازی روند جاری با تمام ظرفیت های ممکن برای اعتماد سازی میان آحاد مختلف جامعه گام بردارند؛ مردم باید مطلع و مطمئن باشند که در بروز برخی آشفتگی های اخیر بازار خودرو، خودروسازان منافع خاصی نداشته و حتی متضرر نیز می شوند.


وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: همزمان با اصلاح فرایندهای فروش، موضوع افزایش تولیدات با جدیت تمام در دستور کار قرار گیرد و ضرورت دارد خودروسازان به گونه ای شفاف عمل کنند که نتایج اقدامات برای مردم ملموس و مورد حمایت آنها قرار گیرد و بطور مستمر اقدامات انجام شده به مردم گزارش شود.

برنامه ریزی برای فعالیت قطب جدید خودروسازی در کشور

رحمانی گفت: وزارت صمت برای پر کردن فاصله موجود در روند عرضه و تقاضا، بحث راه اندازی قطب جدید خودروسازی و احیای توان تولیدی واحدهای خودروسازی غیرفعال را پیگیری می کند و حتما جلوی هرگونه جوسازی را خواهیم گرفت و روند موجود را متوقف خواهیم کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری اخیراً به عناوین مختلف از صنعت خودروسازی نام برده اند که باید هر یک از دستورات و موارد مورد نظر ایشان، احصا و مورد پیگیری و اقدام جدی خودروسازان قرار گیرد.

رحمانی ادامه داد: هم اکنون بر خلاف سایر کشورها که به واسطه شیوع کرونا، صنعت خودروساز در سطح دنیا دچار رکود شده است، در کشور ما تقاضای بازار افزایش یافته که علاوه بر غیر عادی بودن شرایط، نیازمند اقدام عاجل در افزایش میزان تولیدات و تعدیل شرایط موجود است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این صنعت با وجود تلاش‌های صورت گرفته در طول یک سال گذشته، به سبب و برخی خبرسازی های منفی از سوی افراد سودجو و حاشیه سازی های تعدادی از واردات چی ها، انتظارات تورمی و همچنین حرکت نقدینگی جامعه به سوی آن، دچار چالش جدی شده است که فقط می توان با شفاف سازی از این بحران عبور کند.

برخورد جدی با قیمت سازی های کاذب

رحمانی گفت: به عنوان نمونه اقدام برخی سایت های فروش خودرو در قیمت سازی های کاذب و هیجانی از مواردی است در بروز این شرایط موثر بوده که با هماهنگی دادستانی کل کشور حتماً با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از ضروریات توسعه این صنعت توجه به تجربیات موفق سایر کشورها روی موضوع پلتفرم مشترک و موتور مشترک در تولیدات است که می تواند در عمل به کاهش قیمت تمام شده محصولات نیز بیانجامد که هنوز اقدامات لازم با وجود تاکیدات سال گذشته عملیاتی نشده و عملکرد خودروسازان کافی نبوده است.

ضرورت اخذ مالیات از حاشیه سود مالیات

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: یکی از راهکارهای پیشنهادی ما برای کنترل حاشیه بازار خودرو که به وزارت اقتصاد نیز ارائه شده و روی اتخاذ این تصمیم پافشاری نیز می‌کنیم، اخذ مالیات از مابه التفاوت قیمت خودرو از درب کارخانه تا بازار آزاد خودرو است، البته در این خصوص باید تمهیدات مناسب نیز اتخاذ شود که ما با جدیت دنبال تحقق این امر هستیم.

رحمانی تاکید کرد: صنعت خودرو نیازمند اجرای برنامه های دراز مدت و موثرتر است و باید با اجرای کامل و دقیق برنامه های تعریف شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای همیشه از مشکلات موجود عبور کنیم.

وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص ظرفیت های بزرگ کشور در صنایعی مثل هوا و فضا و اینکه سایر صنایع به ویژه صنعت خودروسازی باید از آن الگو بگیرند؛ تصریح کرد: فرمایش ایشان به صورت ویژه متوجه بکارگیری فناوری های نوین در صنعت خودروسازی است و این صنعت نیازمند توجه جدی به بخش علمی، دانشگاهی و جذب نخبگان بوده و این اقدامات می‌تواند اثرات بزرگی در آینده این صنعت داشته باشد.

رحمانی تاکید کرد: صنعت خودروسازی در سال جهش تولید نیازمند یک قرارگاه اختصاصی است چرا که این موضوع قابل پذیرش نیست که هنوز برخی خودروهای ما ارزبری داشته باشند و در شرایط خاص کشور در تامین ارز، برای ما چالش ایجاد کنند.

رحمانی در پایان با اشاره به اقدامات گسترده و موفقیت های وزارت صمت برای کنترل بازار انواع اقلام کالایی و مایحتاج ضروری مردم در طول سال گذشته و به خصوص در ایام پایانی سال و از زمان شیوع کرونا تصریح کرد: علیرغم تمامی محدودیت‌ها و مسائل این وزارتخانه گام های استواری در این راستا برداشت و توفیقات فراوانی نیز حاصل شد که نباید با آشفتگی های بازار خودرو همه این خدمات تحت الاشعاع قرار گیرد.

منبع: برنا

22

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • علما
    0

    کار خوش با تیم دولت بی تدبیری و نا امیداست.. بعد تو بوق می کنن کی بو کی بود من نبودم. چرا گران شد.پس جیبش با چی پر بشه.فقط تف به روی آدم دروغگو.

    نظرات شما -
    • مختاری
      0

      در مورد خودرو سازان هیچ دولتی کفایت برخورد نداشت این یک مورد را فقط این یک مورد را این یک دولت مقصر نیست

    • کاربر ناشناس
      0

      خدای.چراابنقدر.قبمت.بااارفته

  • کاربر ناشناس
    0

    بس کن اینقدر حرافی نکن باز دوباره جنگ زرگری با خودروساز راه انداختی 3 سال پیش خودرو ثبت نام کردم 90 تومان بود حالا شده 500 تومان هنوز هم شرکت خودروساز ماشین منو تحویل نداده از قبیل من زیادن خودروسازها پشتشون به امثال تو محکمه که اگه نبود 1000تا1000 تا نماینده مجلس ماشین ثبت نام نمیکرد که ماشین من وبقیه مصرف کننده ها رو بریزه تو حلق زالو صفتایی که به جای دفاع از حقوق مردم تو مجلس شدن جیب بر مردم اگه راست میگی پیگیری کن ببین ماشین من وامثال من کجا رفته الهی به درد بی درمون از دنیا برین ولی سالها جون بکنین تا بمیرین در حال جون کندن مرتب کاراتون جلو چشماتون باشه برای منافع ودنیا خوریتون چشماتون رو به روی بد بختیهای مردم که باعث وبانیش شماهایین بستین

  • حسین
    0

    علاج گران فروش نخریدن است

  • ابراهیم حامدی
    0

    کا ر کار امریکاست .میخواد با این کارش جیب دولت پر بشه.اصلا همه چیز زی سر کارگر ابدارچی ایران خودرو و سایپاست .خدا لعنتتون کنه از شیر مرغ گرفته تا جون ادمیزا د را گرون کردین بعد اراجیف میبافین کار کیه؟یک مشت دزد و غارتگر ریختن مملکتو چپاول میکنن و بعد بیچاره مردم زیر خط فقر پایمال میشن .ازدواج کار مسکن و....دیگر برای نسل جدید تمام شده است .به امید روزی که دولتی دلسوز همچو دولت احمدی نژاد پا به عرصه گذارد .انشاالله

  • حامدی
    0

    مقصر اصلی کما فی السابق امریکاست ومافیای خوابیده بر پشت صنعت خودرو که ذینفع هستند وبا هر گونه واردات ماشین اعم از نو ودست دوم جهت تنظیم بازار مخالفند .

  • مهدی
    0

    درود بر شهدا که جان خود را برای راحتی ما فدا کردن وخدا لعنت کند هر کسی که به ریش این ملت میخندت اینها دارند با این کارها سر مردم را گرم میکنند اگه راست میکنند که اعتباری به اینها نیست دستشون تو یه کاسه است اگه واقعا راست میکند لیست کسانی که ماشین ثبت نام کرده اند اعلام کنند وتو سایت بزارن واقعا اینجا کشور امام زمانه واقعا با این کار اشون مردم دین ایم نشون زده شداند

  • عباس
    0

    خوب بلد شدید این ملت تو سر گرم کنید

  • محمد
    0

    مقصر آشفتگی بازار خودرو احمدی نژاد است بگوید خودتان را خلاص کنید همه چیز را گردن او می اندازید یکی هم این

  • علی
    0

    خودروهای دپوشده درنمایندگیها ازکجاامده اندبه قیمت بالاترازبازارمیفروشند

  • مختاری
    0

    خودتون رو مسخره نکنید تماما مقصر مسئولین وابسته به خودرو سازان هستند چرا دلال دلال می کنید صد بار خواستم یک خودرو برای خودم ثبت نام کنم سایت بسته بود

  • عباسی
    0

    یک پیشنهاد .بسیاری از متقاضیان خرید خودرو ازکارخانه دلال هستن واز کارت ملی دیگران استفاده میکنن .برای اینکه بین مصرف کننده واقعی ودلال تفکیک شود ، قانونی وضع گردد که هرتحویل گیرنده خودرو حق فروش قطعی ویا وکالتی خودرو رااززمان تحویل تادویا سه سال رانداردواین قانون به دفترخانه ها ابلاغ گردد .وچنانچه متقاضی نیاز به وجه آن داشته باشد فقط میتواند مثلا حاکثر با 5درصد سود وبا کسر استهلاک دراین دوسال وفقط در ویترین نمایندگی مجاز اقدام به فروش فوری نماید.بدیهست ادامه مدت دویا سه سال پس از فروش به قوت خود باقی خواهد بود.بدین ترتیب دیگر جذبه ای برای دلالان برای پیش خرید خودرو نخواهد بود.

  • مرتضی
    0

    همه میدونن بابت فروش هر محصول ایرانخودرو و سایپا یه درصدی تو جیب این آقایون میره الانم دارن خودشونو به اینطرفو اونطرف میزنن بابت اینکه مردم ماشین نمیخرن . یادتونه سال 94-95 یادم نیست التماس مردمو میکردن ماشین بخرن برای پراید وام دادن .

  • ح
    0

    مقصر اصلی شما و امثالهم هستید با چه سابقه اجرایی و مدرک علمی مرتبط در این جایگاه قرار گرفته اید طبیعی است که ملت و کشور باید خسارت این انتصابات را بدهند لازم است تا دیر نشده همین امروز ضمن عذر خواهی از ملت مستعفی شوید فردا دیر است..

  • کک
    0

    هرچ بیاد سرتون حقتونه نخرید تا ارزون بشه

  • ناشناس ۲
    0

    سلام شما چرا نعل وارونه میزنید . وقتی خودرو ساز میگه ۵ درصد زیر قیمت حاشیه بازار یعنی همین . ماشین به هر بهانه بیرون نمیده تا قیمت حاشیه بره بالا . بعد یکجور به مرک میگیره که همه به تب راضی بشن . جناب وزیر این مسئله اینقدر ساده هست که یه بچه دبیرستانی هم متوجه میشه . حالا شما ادعا دارید نمیدونید . چرا عزیزم خبر دارید .

  • مهدی
    0

    یه جور صحبت میکنه انگار تو ایران نیست . عزیز من حاشیه بازار توسط خود خودرو ساز شکل میگیره . یعنی شما وزیر صمت اگه ندونی خیلی گاگولی حالا مردم رو گول بزن .

  • حمید
    0

    یعنی این وزیر مردمو حسابی گوش دراز فرض کرده . اگه روبروی من بود بهش میگفتم خودت گوشات درازه اینقدر مردم رو احمق فرض نکن. تو مثلا وزیری

  • ناشناس نادید
    0

    شفاف سازی چه پراید ۶میلیونی ۸۰ الی ۹۰ میلیون داری به مردم می اندازی دنبال چه هستی می خواهی بگویی نه مسعولش،خود شخص خودتی

  • محمد
    0

    برند ببینند چه کسانی ثبت نام کردند . قرار شد هر کد ملی یک ماشین و تا ۱۸ ماه نتونه دیگه ثبت نام کنه . کاری نداره که . بعضی ها ۱۰۰ تا صد تا ثبت نام کردند چجوریه خوب مشخص کنید .‌ قیمت بازار باید ۳ الی ۴ میلیون بالاتر از کارخانه باشه نه اینکه قیمت کارخانه بر اساس قیمت ۵ درصد زیر حاشیه بازار . اینجوریه که خوروسازها قیمت را خودشون بالا میبرند . ده تا از این دلالها را اعدام کنید درست میشه . ولی متاسفانه همه از خودشونند برای همین هیچ کاری دریت نمیشه . نمیشششششششه خوب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد