محصول جدید رنج‌روور از سیستم سوخت پاک استفاده می‌کند

رنج‌روور ایووک علاوه‌ بر قدرت و مشخصات برتر، اولین خودرویی خواهد بود که گواهی خروجی سوخت پاک را دریافت کرده است.

محصول جدید رنج‌روور از سیستم سوخت پاک استفاده می‌کند

وقتی صحبت از یک شاسی‌بلند قلدر و همه‌کاره می‌شود، رنج‌روور اولین خودرویی خواهد بود که نام آن بر زبان خواهد آمد. خط تولید سری معتبر رنج‌روور محصول شرکت انگلیسی لندرور است که نزدیک به چهل سال از آغاز کار آن می‌گذرد، سال میلادی آینده سالگرد چهار دهه فعالیت درخشان این خودرو جشن گرفته خواهد شد و به همین دلیل شرکت لندرور برنامه‌های زیادی برای مدل‌های ۲۰۲۰ خود دارد.

مدل رنج‌روور ایووک ۲۰۲۰ یکی از آن مدل‌هایی است که سال آینده به بازار خواهد آمد و شاید در بازار شاسی‌بلند‌های بالارده لاکچری یکی از سرسخت‌ترین مدل‌ها برای شکست دادن باشد. همانطور که می‌دانید این خودرو حاصل شراکت دو برند انگلیسی لندرور و جگوار است (تحت نام "لندرور جگوار") که نسل دوم آن در پاییز سال گذشته به صورت رسمی معرفی شد.

از همان زمان، اخبار مختلفی مربوط به ویژگی‌ها و مشخصات این مدل منتشر شد، در جدیدترین خبر اعلام شد که رنج‌رور ایووک توانسته به اولین خودرو شاسی‌بلند بالارده جمع‌وجور (سایز کوچک) تبدیل شود که موفق به دریافت استاندارد سیستم خروجی گاز RDE2 شده است، این در حالی است که این استاندارد هنوز فعال نشده و در ژانویه ۲۰۲۰ به طور رسمی اجرا می‌گردد.

استاندارد RDE2 مخفف کلمه "Real Driving Emissions" به بررسی گاز خروجی از اگزوز خودرو که در نتیجه احتراق سوخت حاصل می‌شود، پرداخته و میزان مضررات آن برای محیط زیست را کنترل می‌کند. این آزمایش بر روی نسخه دیفرانسیل چهار چرخ دستی با پیشرانه ۲.۰ لیتری بنزینی به همراه چهار سیلندر و قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار انجام شد که نتیجه مثبتی به همراه داشت.

دریافت این استاندارد بدان معنا است که وسایل نقلیه حداکثر در هر کیلومتر حرکت، ۸۰ میلی‌گرم نیتروژن اکسید NOx (نوعی از نیتروژن اکسید که در خروجی گار وسایل نقلیه و کارخانه‌ها یافت می‌شود و برای محیط زیست مضر است) به هوا وارد کنند و رنج‌روور جدید توانسته قبل از عملی شدن این استاندارد به این مقدار خروجی نیتروژن اکسید دست یابد. نیک راجر، مدیر اجرایی مهندسی محصولات لندرور جگوار اعلام کرد:"ما از سیستم اصطحکاک پایین در طراحی پیشرانه در رنج‌روور ایوک جدید استفاده کردیم که تولید نیتروژن اکسید NOx تا ۹۰ درصد نسبت به مدل‌های ۲۰۱۰ کاهش می‌دهد و این نشان دهنده پیشرفت برای برند لندرور جگوار است. "

وی ادامه داد: "گروه‌های مستقل همچون AIR Index و ADAC نیز تائید می‌کنند که خودرو‌های ما از پاک‌ترین مدل‌های بازار هستند." دریافت زودهنگام این گواهی‌نامه قطعا موجب خواهد شد تا پیش از عرضه این مدل، حواشی مثبتی پیرامون آن شکل بگیرد و بر روی فروش آن تاثیر زیادی بگذارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد