اینتل چگونه نسل دهم پردازنده‌های Core را نام گذاری می‌کند؟

اینتل با نسل آتی پردازنده‌های رده مصرف کننده خود به مدل نام گذاری 5 رقمی روی می‌آورد و قالب آن تغییری نمی‌کند.

اینتل چگونه نسل دهم پردازنده‌های Core را نام گذاری می‌کند؟

احتمالاً شما هم می‌پرسید اینتل پس از i9-9980XE یا به طور کلی نسل نهم از پردازنده‌های خود، چگونه مدل‌های جدید را نام گذاری می‌کند، چراکه دیگر امکان استفاده از نام گذاری چهار رقمی وجود ندارد. امروز اولین نشانه‌ها از مدل نام گذاری جدید پردازنده‌های آتی اینتل یا همان نسل دهم Core مشاهده شده است.

آن‌طور که پیداست، اینتل با نسل آتی پردازنده‌های رده مصرف کننده خود به مدل نام گذاری 5 رقمی روی می‌آورد و قالب آن تغییری نمی‌کند. با این حساب برای نمونه Core i7-10700K جایگزین Core i7-9700K می‌شود. افزایش تعداد ارقام مدل‌ها اتفاق تازه‌ای نیست، اینتل در مهاجرت از نسل اول پردازنده‌های Core به نسل دوم هم تعداد ارقام را از 3 به 4 رقم افزایش داد، چراکه دیگر با Core i7-9xx امکان استفاده از مدل‌های چهار رقمی وجود نداشت. اینتل این اتفاق درباره مدل‌های 4 رقمی تکرار شده است.

ماجرا هنگامی آغاز شد که TUM_Apisak در شبکه توییتر تصویری از صفحه مشخصات سیستم بنچمارک های UL را منتشر کرد. ظاهراً این تصویر پردازنده عرضه نشده Core i5-10210U را نشان می‌دهد که گمان می‌رود یک مدل موبایل با فناوری ساخت 10 نانومتری و ریزمعماری Ice Lake باشد. این پردازنده می‌تواند اواخر سال 2019 در قالب لپ تاپ‌های جدید عرضه شود.

به نظر می‌رسد پردازنده Core i5-10210U دارای فرکانس پایه هسته 1.60 گیگاهرتز و فرکانس توربو بوست 2.10 گیگاهرتز باشد. همچنین بیشینه فرکانس بوست 3.80 گیگاهرتز گزارش شده است. این پردازنده یک مدل 4 هسته ای با قابلیت Hyper Threading است.

یک کاربر شناخته شده دیگر به نام Komachi Ensaka هم مدل نام گذاری جدید اینتل را تأیید کرده و خبر از پردازنده‌های i3-10110U ،i5-10510U و i7-10710U داده است. طبق اعلام رسمی اینتل، پردازنده‌های 10 نانومتری Ice Lake لپ تاپ برای فصل خرید سال نو میلادی از راه می‌رسند. با این حال خبری از مدل‌های دسکتاپ 10 نانومتری نخواهد بود.

منبع: شهر سخت افزار

763

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد