انتقام بگیریم جنگ می شود؟ / تحلیلی درباره پیامدهای نظامی انتقام سخت ایران از آمریکا

ایران به دنبال انتقام از آمریکاست؛ تجربه تاریخی نشان داده که انتقامِ سخت مانع از جنگ‌افروزی می‌شود و سکوت در برابر حمله و واکنش منفعلانه، زمینه‌ساز جنگ است.

انتقام بگیریم جنگ می شود؟ / تحلیلی درباره پیامدهای نظامی انتقام سخت ایران از آمریکا

مسئولان سیاسی و نظامی ایران بر انتقام سخت از آمریکا تاکید دارند. در این بین اما یک خط فریب رسانه‌ای تبلیغ می‌کند که انتقام، آغازگر یک جنگ خواهد بود. سوال این است که انتقام‌ ایران، آغازگر جنگ خواهد بود یا اینکه انتقام مانع از وقوع جنگ و عامل بازدارنده در برابر ترامپ و اقدامات دولت وی است؟

تجربه تاریخی نشان داده است که این اقدام، سرآغاز اقدامات بعدی آمریکا در صورت عدم پاسخگویی ایران خواهد بود، که در ادامه به موارد تاریخی اشاره خواهیم کرد.

کارشناسان نظامی معتقدند، یک نیروی مهاجم و درگیر برای ارزیابی توان نظامی حریفش سلسله عملیات‌هایی را طراحی می‌کند که اگر در هر مرحله با پاسخی قوی از سوی حریف مواجه نشود، دیگر عملیات‌ها را اجرا خواهد کرد. از این رو اگر با پاسخ هم‌وزن از آن سوی ایران مواجه نشود و از ایران ضعف راهبردی ببیند، طرح‌های خصمانه خود را اجرا خواهد کرد.

باتوجه به این تحلیل و آنچه در خصوص دلیل حمله تروریستی آمریکا گفته شد، انتقام ایران از آمریکا که بر وجه "سخت" آن تاکید شده و برآورد می‌شود این پاسخ‌ها همراه با یک نتیجه راهبردی باشد، نه تنها موجب جنگ‌افروزی در منطقه نخواهد شد، بلکه مانع از جنگ می‌شود و انتقام «بازدارنده» خواهد بود.

تجربه تاریخی ایران و برخی کشورهای دیگر در تقابل با آمریکا و شوروی نشان می‌دهد که انتقام و پاسخ متقابل مانع از جنگ‌افروزی شده و عدم پاسخگویی، مسیر جنگ را فراهم کرده است.

در دوران دفاع مقدس و پس از پیروزی ایران در عملیات کربلای 5 در سال 65، ایران وضعیت برتری نسبت به عراق پیدا کرد و عراق و کشورهای عربی منطقه به بهانه اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش ‌هایش از آمریکا و شوروی خواست تا در خلیج فارس حضور نظامی داشته باشند. شوروی پیش از آمریکا این درخواست را قبول کرد. آمریکا نیز در تقابل با شوروی مجبور به حضور در خلیج فارس شد.

به محض ورود ناوهای جنگی شوروی و آمریکا به خلیج فارس، قایق‌های نیروی دریایی سپاه به یکی از ناوهای شوروی حمله و به آن ناو خسارت‌هایی وارد کردند. این اقدام سپاه انعکاس بسیاری در رسانه‌های جهان یافت. شوروی که آمده بود از کشتی‌های عراقی حفاظت کند، با این اقدام سپاه بلافاصله خلیج فارس را ترک کرد و تا پایان دفاع مقدس حضوری در خلیج فارس نداشت.

نمونه‌‌هایی از این قبیل در چند سال اخیر هم وجود دارد. در دو سه سال اخیر گروهک‌های ضدانقلاب در مرزهای غربی کشور تحرکات بسیاری انجام می‌دادند که هر بار شدت حملات آنان افزایش پیدا می‌کرد و تعدادی بسیاری از مرزداران را به شهادت می‌رساند تا اینکه نیروهای گروهک دموکرات در تیر ماه 97 به پاسگاه مرزی سپاه در مریوان حمله کردند و 11 نفر از پاسداران و مرزداران مستقر در این پاسگاه را به شهادت رساندند. ایران که تا پیش از آن چندین بار به گروهک ضدانقلاب دموکرات هشدار و اخطار داده بود، با حمله موشکی به مقر حزب دموکرات (حدکا) انتقام سختی از این گروهک تروریستی گرفت. پس از آن این گروهک تحرکات تروریستی خود را در مرزهای غربی ایران بسیار کاهش داد.

در حوزه جبهه مقاومت نیز آوریل سال 2018 رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی T4 در استان حمص سوریه حمله کرد که طی آن حمله تعدادی از نظامیان سوری و پاسداران ایرانی به شهادت رسیدند. نیروهای جبهه مقاومت در پاسخ به آن حمله، بلندی‌های جولان که در اشغال رژیم صهیونیستی است را به شدت زیر آتش خود قرار دادند و تعداد قابل توجهی از صهیونیست‌ها را کشتند. پاسخ شدید نیروهای جبهه مقاومت به نیروهای نظامی اسرائیل موجب شد تا اسرائیلی‌ها تا مدت‌ها اقدامی اینچنین علیه مواضع جبهه مقاومت انجام ندهند.

سردار شادمانی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء چندی پیش گفت: «{اسرائیلی‌ها} برای اقناع افکار عمومی خودشان ممکن است دست به اقداماتی بزنند که ما هم جواب آنها را دادیم و در یکی از موارد (منظور حمله به T4) پاسخ ما خردکننده بود که خودشان هم اعتراف کردند.»

در مقابل نمونه‌های دیگری هم وجود دارد که عدم پاسخ و انتقام، زمینه‌ساز جنگ شد. یکی از آن نمونه‌ها مربوط به کشور عراق در همسایگی ایران است. آمریکا پیش از سال 2003 و حمله به عراق، اقداماتی علیه این کشور انجام داد که مهمترین آن عملیات روباه صحرا بود. آمریکا و انگلیس طی این عملیات، در دسامبر 1998 در 4 روز عراق به طور وسیع بمباران کردند. در آن حمله بیش از 600 عراقی کشته شدند و تلفاتی از نیروهای آمریکایی و انگلیسی گزارش نشد. حزب بعث حاکم بر عراق نیز پاسخی به آن حمله نداد.

در ادامه پس از کشمکش‌های سیاسی و نظامی بسیار و رخ دادن حادثه 11 سپتامبر در آمریکا، عراق در کنار ایران و کره شمالی محور شرارت نامیده شد. در نهایت وقتی که آمریکا پاسخ محکمی از عراق دریافت نکرد، در قالب یک ائتلاف بین‌المللی در سال 2003 جنگی تمام عیار علیه این کشور به راه انداخت.

در آخرین سال جنگ ایران و عراق نیز آنگاه که آمریکا در قالب جنگ نفتکشها به کشورمان حمله کرد و همزمان یک هواپیمای مسافربری را در آسمان هدف قرار داد، اگر با مقابله به مثل ایران روبرو نمی شد، ممکن بود حملات خود را از دریا به خشکی بکشاند.

هرچند به نظر می رسد در همان دوره نیز حملات آمریکا، نتیجه سکوت برخی نسبت به تحرکات نظامی ایالات متحده بوده و جام زهری که به امام خمینی نوشاندند، اما حتی همان تجربه نیز نشان می دهد که سکوت و انتقام نگرفتن، جز افزایش تنش نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

در موضوع شهادت شهید حججی نیز دیدیم که انتقام سریع و برق آسای ایران، طومار داعشی ها را در هم پیچید اما اگر در ان موضوع ایران تعلل از خود نشان می داد، شاید پرونده تروریست های داعشی به آن سرعت بسته نمی شد.

این تجربه را می توان در مورد دیگر کشورها هم دید. نمونه واضح آن، تحرکات هیتلر در اروپا بود که به دلیل غفلت اولیه کشورهای اروپایی و عدم رویارویی با این رژیم، در نهایت به جنگی تمام عیار تبدیل شد.

درباره گزینه های انتقام ایران اینجا بخوانید

به هرحال مردم و مسئولان ایران مصمم به انتقام سخت از آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و در برابر خواسته‌های فرستادگان آمریکا نیز مطرح کرده‌اند که حق انتقام را برای خود محفوظ می‌دانند و انتقام سختی از آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهند گرفت. اما اینکه این انتقام چگونه خواهد بود، فعلا مشخص نیست ولی آنچه مشخص است انتقام معدود به زمان و محدوده جغرافیایی خاصی نخواهد بود و این انتقام نه پروژه که پروژه- پروسه خواهد بود که پیش‌‌بینی می‌شود حداقل نتیجه‌ی آن خروج نیروهای نظامی آمریکا از منطقه غرب آسیا باشد.

همچنین باتوجه به اینکه حمله تروریستی آمریکا و به شهادت رساندن دو چهره محبوب ایرانی و عراقی، موجب تنفر شدید مردم منطقه و بلکه جهان از آمریکا و ترامپ شده است، باید منتظر انتقام‌های خودجوش از سوی گروه‌های مبارز و مبارزان بود. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی امشب خود به چنین موضوعی تاکید ویژه‌ای داشت.

17

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 137
  • رضا
    0

    بیشتر مطالب قابل قبوله ولی قدرت نظامی و تهاجمی ایالات متحده را با گروهک دموکرات یا هر نیروی نظامی در دنیا نمی‌شود قیاس کرد. هر عقل سالمی می‌داند رویارویی مستقیم و جنگی تمام عیار با آمریکا هر چند امکان دارد صدماتی به پایگاه ها و منافع آنها ایجاد کند ولی قطعا می‌دانیم در این صورت تمامی زیر ساخت‌های کشور نابود خواهد شد و همه کشور های کشور های قبیل اسرائیل و عربستان هم که مورد هدف موشک‌های ما قرار گرفته اند هم وارد این جنگ خواهند شد و در همین قضیه ترور سردار قاسمی ما تقریبا محکومیت جهانی را به جز چند بیانیه بی رمق ندیدیم و در جنگ احتمالی هم قطعا همین روند خواهد بود و جمیع جهات جنگ تمام عیار بیشتر از اینکه به دشمن ضرر بزنیم خودمان دچار خسارت خواهیم شد لذا پاسخ باید به جنگ رودررو منتهی نشود ولی شرایط برای امتیاز گیری از آمریکا مهیاست.

    نظرات شما -
    • گ
      0

      بایدانتقام سنگین گرفت . یا مرگ یا زندگی . مرگ دسته جمعی یعنی عروسی

    • محمد
      0

      در این شرایط باید ابتدا با دیپلماسی قوی کار را در سازمان ملل . شورای امنیت و دیوان لاهه برای محکومیت حقوقی آمریکا دنبال کرد و از فرصت برای رفع تحریم ها از امریکاییها امتیاز گرفت. و این درحالی است که البته حق انتقام برای ایران محفوظ است.

    • نرگس
      0

      شمای ادم ترسو هستی ما نباید ساکت بشینیم چون با این کار باعث میشه فردا اون تراپ ی کار دیگه انجام بده هیچ تضمینی نیست .کشور آمریکا اشتباه خودش قبول نکرد من ی دختر ایرانی حاضر هستم به میدان نبرد برم

  • علی
    0

    #انتقام سخت

  • پوریا منظری
    0

    شما طرف مقابل هم‌در نظر بگیر که این جانی و دیوانه هر حرفی که زده بهش عمل کرده

  • سعید
    0

    چه قبلا سکوت کرده باشیم چه سکوت نکرده باشیم ایندفعه سکوت خود را شکسته و مشت محکم و سختی بر دهان جنایتکار زمان می‌زنیم تا بفهمد سردار ما سردار جهانی بود و ایرانی

  • جواد
    0

    اولا جنگ بشه تعداد بیشماری میرن دوما مطمئنا جنگ نمیشه اینایی جو جنگ میدن همونایی هستن که منافع امریکایی دارن بیشتر خائنین هستن و توی رزومه شون هیچکاری برای این ملت نکردن که هیچ حق مردم رو خوردن یا هنوز صداش در نیومده از یک ایرانی این نظرات برنماید

  • مرتضی
    0

    اگر ما اونها رو بزنیم که به احتمال زیاد خواهیم زد بعدش هم قطعا اونها ما رو خواهند زد عربستان و امارات هم به این قائله اضافه خواهند شد اتمام کار کجاست نمی دونم!!!

  • علی زادسر
    0

    انتقام باید بگیریم این چه سوالیه ک مطرح می کنید خواهشا شدت خشم مردم را با طرح این سوالات کمرنگ نکنید لطفا به جای این سوالات از سوالاتی مانند شدت انتقام سوال کنید.

  • نسرین باقری
    0

    سکوت و انفعال نشانه بزدلی است، ایرانی بزدل نیست. برای کسانی که زمزمه هایی مبنی بر سکوت میکنند متاسفم، ایرانی و شریف بودنتان شک کنید بیچاره ها...

  • خیرالله عقیلی
    0

    سلام بایدچنان جواب گستاخی آمریکا راکه تاپایان جهان حتی هیچ نفهمی جرأت چپ نگاه کردن به ایران وایرانی رانداشته باشدوبرای اجرای فرمان رهبرجهان اسلام برای اجرای مأموریت بجای پاباسر روان می شوم

  • افشین
    0

    اگر به کشته شدن سپهبد قاسم سلیمانی جواب ندهیم و انتقام نگیریم به غیر از جفا کردن در حق زحمات آن شهید و‌ پایمال شدن خونش تمام شرف و عزت و غرور ایران و مردمش رو نابود کردیم . ودشمن در ذهن خود می پروراند که هر کاری میخواهد از این به بعد میتونه بکنه وقتی بلند پایه ترین ژنرال کشورشونو کشتیم کاری نکردن حتما از ما میترسند و باز هم ادامه میدهند .

  • ابوالفضل اکبری
    0

    بسم رب قاسم الجبارین انتقام سخت بگیریم بر فرض که جنگ شود ای رهبر آزاده آماده ایم آماده

    نظرات شما -
    • کوروش
      0

      داداشی بخدا جنگ بشه اولین نفر در می ری

  • صیدجلیل پوشکان
    0

    ما ایرانی هستیم،غیرتمون،شهامتمون تو دنیا سپهبد سلیمانی گونه است، ما به عنوان یه شهروند و حقی که از آب و خاک کشور داریم از مقام معظم رهبری سپاه عزیز پاسداران عاجزانه تقاضا داریم که خون حاج قاسم پایمال نشه،گزینه نظامی فقط گزینه نظامی پوزه ترامپ دائم الخمر و جنایتکار قرن و دلال و فاسد تاریخی را بر خاک بمالند و گردنش کثیفش و نیروهای اشغالگرش را در منطقه‌ی کشورهای اسلامی زیر پوتین شیربچه های سپاه و فرزندان خلف سیدعلی خامنه ای لگد مال کنن،به خدا وقتی دارم تایپ میکنم اشک چشمانم روان است و تا شاهد نبودن #انتقام_سخت همچنان داغ حاج قاسم مظلوم در گوشه جگرم می ماند...

  • اریا
    0

    سردار سلیمانی رحلت پرافتخاری داشت‌ . امیدوارم تمام مسئولین نظام همچین فیض شهادتی نصیبشون بشه . و اگه ترامپ همون موقع که پهپاد رو زدن انتقام می‌گرفت کار به کشته شدن پیمانکار بیچاره آمریکایی نمی‌رسید . آقایون توهم زده بودن که هر کاری بکنن ترامپ واکنش عملی و خصوصا نظامی نشون نمیده و نهایتا توییت میزنه. برا همین پررو شدن. سردار قربانی لفاظی های مقامات ایران شد

    نظرات شما -
    • کوروش
      0

      کاملا درسته ولی کو گوش شنوا؟ بنده درجنگ عراق درفاوجانبازشدم ومی دونم جنگ یعنی چه؟ نگران نباشید یک گلوله شلیک بشودهمین داداشیهای کوچولوکه دم ازجنگ می زنند نیازفوری به پوشک دارند. بچه های مسئولین هم که درخارج ازتلویزیون کشته شدن ماراتماشامی کنند درحالی که دارند تخمه می شکنند.

    • احمدی
      0

      توصیف شما کاملا استراتژیک و حکایت از واقعیات امروز جامعه دارد اینها نمیفهند که احساسات مردمی زود گذر است وقتی تمام زیر ساختها نابود شد و مردم بدبخت دچار قحطی بعد خواهند فهمید هیچ مکانی از طرف مردم گرسنه در امان نخواهد ماند این گوی و این میدان و اینم آمریکا و اعتلاف بزنید ببینم یک تیر چراغ برق سالم میماند تونل ها که جای خود زیر ساختهای حیاطی هم جای خود

  • عدالت
    0

    اگر انتقام نگیریم جنگ می شود .....

  • سجاد
    0

    ایران یک انتقام کوچک میگیره.آمریکا چندتا هدف رو تو ایران میزنه.ایران هم تعداد زیادی از پایگاه‌های آمریکا رو تو منطقه میزنه و چندهزار کشته رو دست دوطرف میمونه و آمریکا از خاورمیانه خارج میشه و حکومت ایرانم خوشحال.برد برد.

  • حسن قدرتی
    0

    خیلی جالبه امریکا با کمک عربستان داعش درست میکنن بعد وقتی دیدن ایران داره در جبهه علیه داعش پیروز میشه تازه میان خون تازه به داعش میدن بعد میگن مبارزه با تروریسم جالبه ها دقیقا توهین به شعور افکار عمومیه امیدوارم خون بهای تمام بی گناهان و سردار شهید عزیزمون به همراه همرزمانش به نحو در خور گرفته بشه ان شا الله

  • ایران سربلند
    0

    تحلیلهای بسیار بچه گانه ای دارید ترامپ مانند کسی است که درحال غرق شدن است وبرای فرار از عواقب استیضاح همچنان قمار بزرگی انجام داد و به دنبال این هست که ایران رابه دام خود بکشد باید باهوشیاری تمام این هراس رادردل آمریکاییها نگاه داریم تا درزمان مناسب جوابشان رابدهیم ضمن اینکه توصیه میکنم سری به جنوب کشور بزنید وببننید که باگذشت 30سال ازجنگ هنوز نتوانسته ایم خرابیهای جنگ رابازسازی کنیم جنگ همیشه خانمان سوزبوده وباتوجه به اوضاع اقتصادی کشور اصلا به صلاح نیست ولی ایران وایراتی به هیچ عنوان زیربار حرف زور نمیرود ودرصورت لزوم تاپای جان از وطن وناموس خود دفاع خواهد کرد یکی ازبزرگترین دستاوردهای حاج قاسم ایجاد صلح وامنیت برای کشورواتفاقی بود که امروز درپارلمان عراق افتاد ورای به خروج آمریکاییها ازعراق دادند

  • اکبر دهقانی
    0

    جواب ندیم شاخ تر میشن همیشه سکوت دربرابر ظلم نشانه ضعف است تلافی بهترین گزینه هست

  • م.ز
    0

    دلم برای مردم آمریکا میسوزد.آن بیچاره ها تحت تاثیر تبلیغات سوء رسانه هایشان فکر میکنند ما اینقدر حقیریم که از غیر نظامیها و مردم بی گناه انتقام میگیریم.قبل از هر چیز باید به آنها بفهمانیم که ایرانیان هرگز پست و حقیرانه عمل نکرده اند.اما در مقابل تعرضات غیر انسانی و وحشیانه هم ساکت نمی نشینند.مطمئنا سکوت، دشمن را جری تر میکند اما انتقام دور از تدبیر و دوراندیشی هم به ضرر ما تمام خواهد شد‌.امیدوارم بزرگ مردانه و دلاورانه روی دشمن‌را کم کنند و نتیجه اش خالی شدن منطقه از حضور بی دلیل نیروهای آمریکایی شود...

  • مرادعلی مقبلی
    0

    آمریکا به یک جواب دندان شکن نیازدارد

  • مرگ بر آمریکا
    0

    قلب ما از شهادت سردار سلیمانی اتیش گرفته به نظر من انتقام سختی که دم از ان میزنن خیلی هم سخت نخواهد بود در واقع نیروی نظامی ما در برابر امریکا خیلی ضعیفه و جواب دلخواه میلیون ها ایرانی رو نمیتونن بدن اقدامی هم بشه دو سه تا نیروی امریکایی رو ضخمی یا میکشن والسلام انتظار ما ترور خود ترامپ کثیف هست

  • محمد
    0

    سلام اینگه میگویند انتقام بگیریم جنگ میشود پس چرا آمریکا این فکر رو نکرد که اگر سردار عزیز ما رو ترور کنه جنگ میشود یه وقتهایی اصلا نباید فکر کرد مثل ترامپی که خودشو به خریت زده و همه کار می‌کنه ما هم باید مقابله به مثل کنیم من این طرز فکر رو قبول ندارم جواب نامردی صبر و شکیبایی نیست صبر جایز نیست بزارید تا تحریم بشویم ولی زیر بار نرویم بزارید دختر حاج قاسم بفهمه پشت پناه داره بزارید یه جای خیلی چیزا تمام بشه سالها به این فکر میکنم مسلمانان پناهی ندارند سالهاست اسرائیل داره خیانت می‌کنه واقعا روزش رسیده که مقابله کنیم به هر قیمتی که شده با تمام قدرت شک نکنید همین اندازه که رزمنده وجود داره همین اندازه نیرو وجود داره که به وقت نیاز مثل یه مرد میان در صحنه نبرد جوریه که انگار همیشه بودند یا رب العالمین .

  • بهار
    0

    همین الان هم وضعیت اقتصادی کشور با این همه تحریم چیزی فراتر از یک کشور جنگ زده نیست تا الان هم سیاستهای کشور بیش از حد کوتاه اومده در مقابل زورگویی های امریکا با این خرابکاری مفتضحانه امریکا و ترامپ راهی به جز حمله نظامی نمونده . باید تو دهنی محکمی به امریکا و اسراییل بزنیم.باید انتقام خون شهدا و سردار نخبه عزیزمون رو از این جنایتکارای بی شرف بگیریم. ولی اگه کوتاه بیایم و انتقام نگیریم حتما جنگ میشه و کفتارها بیشتر شیر میشن

  • نظرعلی محمدی حمیدی
    0

    باسلام واردات خالصانه خدمت همه عزادارن ملت جمهوری اسلامی ایران بخصوص عرض ادب احترام خدمت رهبر معظم انقلاب جمهوری اسلامی ایران ونائب برحق شیعیان جهان وخانواده محبوب شهدا و جانبازان و آزادگان وایثارگران ایران ازنظربنده شهیدسپهبد قاسم سلیمانی دعوت دولت عراق بوده اول عکسعمل ایشان راببینیم به کجاختم میشود گام اول دورست همین بود که اخراج نیروهایی آمریکا درحال حاضر باید پای سفیان آمریکایی هاراقطع کنند مثل دانشجویان دانشگاهی ما بعدش هیچ نیازی به پایگاه درمنطقه ندارند ازنظربنده گوش مالی به اسرائیل وعربستان وهابی ویهودیان داده شود بعد عکس وعمل اطرافیان راببینیم وتصمیم بگیریم تصمیم زود هنگام ازنظربنده دورست نیست شاید هم جنگ جهانی سوم رخ بدهد که آن موقع نمی شود هیچ کاری انجامش داداز آدمهایی دیوانه چه انتظاری دارید خوب دیوانه دیوانه هست ما که عاقلیم کاروتصمیم راروی کارشناسی انجام بدهیم ما که مانیش زده ایم جنگ هشت ساله درس عبرت نیست برایمان هنوزآثاروزخم وبیماری های دوران جنگاه بایست تصمیم زود نگیرید به مشاورین مقام معظم رهبری وخود رهبر ببینم چه تصمیمی رامی گیرند در حال حاضر صلاح نیست این روز رآ روز ایثار و شهادت و ارث ازبزرگان دین اسلام ناب محمدی نام گذاری نماید

  • محمد
    0

    سلام آمریکا یه زمانی قدرت بود الان تضعیف شده یا شاید هم باید گفت ایران قوی شده پهباد و موشک دو نماد قدرت تبدیل شده که ایران دارد و اینکه میفرماید عربستان و اسرائیل کمکش میکنند واقعا مضحک است چون مطمن باشید اونا هیچ حرکتی نمی‌توانند انجام دهند چون فکر و مرد مبارزه نیستند و عربستان از طریق یمن و اسرائیل از طرف لبنان و سوریه تحت تسلط هستند پایگاه زمینی و دریای امریکاه میمونه که در مقابل یه کشور مثله ایران ضعیفه این هم در نظر بگیرید که کجای دنیا شهیدی مثله حججی یا سلیمانی یا خیلی از اینا وجود داره که هنوز هم هستند انسانهای شریفی که مدافع حرم هستند و دارند تو کشورهای دیگه مبارزه میکنند برای کشورهای دیگه دارند میجنگند خیلی عجیبه هیچ جای دنیا همچین نیروهای نداره اگه باشه هم تفاوتش بسیاره پیروز جنگ ایران است من جنگ طلب نیستم ولی این یه واقعیت است خود آمریکا هم می‌دونه

  • ایرانی
    0

    یه ضرب مثل هست میگن شل بگیری صفت خوردی.من موندم این حسن روحانی با چه رویی اون دنیا میخواد سرشابالا بیاره به شهدا جواب بده.مثل سگ از آمریکا میترسه ای کاش یه درصد جرات سردار سلیمانی را داشت ماهم با انتخاب حسن گناه کردیم چون دل به این دنیا بستیم فکر میکنیم مرگ مال همسایه است

  • کوروش
    0

    دوستان عزیز باید بدانیم که دوره موشک جواب موشک گذشته است. شما اگر فکرمی کنید که آمریکا چندسال قبل نمی توانست آقای سلیمانی راترور کند سخت در اشتباه هستید. تا به حال ازخود پرسیده ایدکه چرا مثلا چهارسال پیش در بحبوحه درگیری های عراق وسوریه این کار را نکرد؟ تا به حال ازخود پرسیده اید که چرا بااین همه هشدارهادرمورد ترور سلیمانی چرا مسئولین جدی تر به این مسئله نپرداخته وهشدارها راجدی نگرفتند؟ خیلی ازمسایل دیگرهنوز به عنوان علامت سوال باقی است که دوستان عزیزی که نظرمی دهند آنها را اصلا نمی دانند ودرمورد آن مسایل خودشان رابه بی خبری می زنند. قضیه ترور آقای سلیمانی بسیارمشکوک است که باید درمورد آن کتابها نوشت! تا به حال ازخود پرسیده اید که دراین اوضاع متشنج داخلی کشور صحبت ازجنگ به چه معناست؟ جنگ جنگ تا پیروزی یعنی چه؟ مادرهشت سال جنگ باهمین عراقیهایی که الان کاسه داغترازآش شده اند چقدرهزینه ها دادیم؟ بازهم جنگ؟ اگر به کلی ازصفحه روزگارمحومان کردند دیگر مطمئن باشید درهیچ کجای دنیا حکومتی دینی برقرار نخواهدشد دوستان به اصطلاح شجاع که امثال مارا ترسو می دانید وانواع توهین ها را به ما روا می دارید واصلا کسی جرات نمی کند با شما بسیجی ها ازترس توهین های شما حرفی بزندکمی منطقی باشید وفقط شعارهای توخالی ندهید.

    نظرات شما -
    • Ali
      0

      واقعیت این هست که این ترور هم در مسیر و نقشه راه آمریکاست چه بخواهیم چه نخواهیم با آمریکا جنگ خواهیم کرد چون سیاستهای آمریکا بر محور نابودی منطقه به نفع منافع خودش و اسرائیل است

  • علی اکبر سرخیل
    0

    به نظر من باید خود ترامپ کثیف رو ترور کنیم تا دل مردم خنک بشه

    نظرات شما -
    • محمود
      0

      دوست عزیز منطقی باش یک حرفی بزن که شدنی باشد برفرض مثال ترامپ به درک واصل شد چه دردی از ملت دوا می شود ؟

    • محمد
      0

      همانطور که سید مقاومت گفتند سر ترامپ به اندازه لنگه کفش سردار سلیمانی ارزش نداره امروز او را ترور کنیم فردا یک گله همچون قارچ از این احمقها در صف ریاست جمهوری آمریکا سبز می شوند بایستی تمامی نیروهای نظامی آمریکا را از منطقه بیرون برانیم تا از غم خفت و حقارت سکته کنه و به درک واصل بشه.

  • محمد خوشوقت
    0

    دربرابر زور گو هر چه سر تظیم فرود بیاری آنقدر سو استفاده میکند وهر چه دیکته میکند باید تسلیم آن باشی وهر ذلتی را قبول کنی واما در قران به مسلمانان بشارت داده در برابر ظالم با توکل به خدا به ایستید وخداوند همیشه یاری کننده مسلمانان است وهمچنین یادآور میشود هیچ وقت به زیادی وبه بزرگی آنها نگاه نکنید وپیروزی از آن شماست .واینجا در برابر این یاغی زمانه (امریکا)به هراسیم وهیچ عکس العملی از خود نشان ندهیم همیشه باید این خوار وذلت را با خود به یدک بکشیم واینقدر سالها زحمت کشیدیم وشهید دادیم به باد فنا بدیم

  • محمد
    0

    دستمون رو شکوندن باید کمرشون رو بشکونیم...

  • رعنا
    0

    من از کسانی بودم که مخالف سیاست های جمهوری اسلامی ایران بودم ولی بعد از این اتفاق و با توجه به اینکه همسایگان خوبی نداریم هم در انتخابات شرکت می کنم و هم حاضرم جان ناقابلم رو تقدیم کشورم کنم.من با مطالعه ی تاریخ و اتفاقات منطقه به این نتیجه رسیده ام که ما ایرانی ها هر چقدر هم که کوتاه بیایم باز هم بدهکاریم.اگر در مقابل حمله ی عمر و اعراب کوتاه نیامده بودیم و متحد و همراه هم بودیم فرهنگ و تمدن ایران بزرگ رو حفظ کرده بودیم.تجربه ی تاریخی نشون میده با هر دیدگاه و نظر و دین و مسلکی که هستیم باید دو دستی بچسبیم به کشور و دولتمون.هر چند من از خیلی از سیاست های موجود خیلی خیلی ناراضی هستم و بعد از این جریان به شکل های مختلف مخالفت خودم رو اعلام می کنم.مثلا چون به حجاب اعتقاد ندارم سرم رو لخت می کنم و جوبش رو هم که زندان رفتنه رو می خورم ولی در این شرایط جونم رو هم حاضرم برای کشور و مردمم بدم کاش در این شرایط ما خانوم ها هم آموزش جنگی ببینیم و آماده ی دفاع از کشورمون بشیم و یا حدااقل اموزش ببینیم که چطور در شرایط سخت کمک کنیم و مفعول نباشیم.

  • محسن
    0

    چه تحلیل قشنگی بمانند سنگ مفت و گنجشک مفت نیست نمی دانم تو کدام دانشگاه سیاسی تحصیل کردی پسر جنگ واژه هولناکی می باشد ما کشوری با همسایگان دورو و دشمن و خنثی داریم ولی مردمی خوب ولی عوارض جنگ برای ما قابل التیام نیست راه های زیادی برای انتقام هست که عوارض آن کمتر است می توان جنگ را در خارج از کشور جستجو کنیم

  • اسدی
    0

    سلام کسی باید از جنگ بترسه که شهادت را به عنوان یک کمال انسانی نپذیرفته باشه اقدام این مو قرمز توهین به ملت ایران بود چطور تحمل کنیم توف به صورتمون بیندازند و ما سر به زیز بیندازیم اگر پاسخ محمکی ندهیم ذلت را پذیرفته ام من آماده ام برای اسلام و عزت مردم و کشورم تکه تکه شوم

  • ۰محمد رضا عسکری
    0

    چرا ترامپ دیوانه میتواند از آن سر دنیا بیاد اینجا چند انسان بیگناه وبیدفا را شهید کند اما ما اگر خواستیم انتقام بگیریم جنگ میشود این نامردها چهل سال است هرجنیایتی متوانستد انجام دادند اینها فکر کردند که مردم ایران وحدت خودرا ازدست دادند اما کورخواند باید انتقاخون این شهیدان را به طور فاتح گرفت چون خاسته تمام مردم ایرانیها میباشد بازهم ما رهبر هر چه آقا دستورفرمایند ما پشت سررهبر تابعه رهبر

  • ج
    0

    خدایا مرگ با شرافت خیلی زیباتر از زندگی با ذلته فقط اینو ازت میخوام

  • نیما نصیری
    0

    چطور تا اون یانکی ها حرف میشه میگن گزینه نظامی روی میزه اما الان من به عنوان یک سرباز امامت و ولایت پشت رهبرم هستم تا فرمان جهاد صادر کنند تا آخرین قطره خونم تا جان در بدن دارم جلوی این یانکی ها میگیرم یک سردار سپهبد سلیمانی آسمانی شد اما ما سربازان سردادر تا خون در رگ داریم بخاطر رهبر و مملکتمون میجنگیم

  • احمدزاده
    0

    تحلیل احمقانه ای بود این احساسات چندروزه را باعث گم راهی شما و اشتباه صددرصد استراتژیک شما و پایان تمامیه زیر ساخت های کشور اونم حیاطیش خواهد شد هیچ کشوری بفکری منافع دیگری نیست آیا می ارزید پول نفت و بیت المال خرج عربها شود تا الان حل حله شادی انجام دهند!مردم گرسنه هستند وبا کوچکترین حرکت نظامی با پاسخ ویرانگر رو برو خواهیم شد و مردم هم شما و هم همدیگر را تکه پاره خواهند کرد این گوی و این میدان بیازمایید اگر جرات داشته باشی کامنت رو بگذاری که نداری از ما گفتن حافظه احساسی مردم چندروزه است یا علی

  • حسن
    0

    باسلام به نظر من کسی که مبادرت به شهادت سردار دلها نمود طرف مقابل که میخواهیم مبادله به مثل کنیم کل نظام امریکا هم یک طرف قضیه باشد اندازه لگه کفش سردار قیمت ندارد قیمت خون سردار خیلی بیش از این می ارزد باید کل نظام امریکا به هلاکت برسد

    نظرات شما -
    • فدایی رهبر واسلام
      0

      شیر مادرتونون پدرت حلالت باشه ان شاالله

    • محمود
      0

      جدیدا پدرها هم شیرمی دن مگه به حق چیزهای ندیده ونشنیده

  • من
    0

    با سلام خدمت دوستان،تعداد زیادی از پیامها رو خوندم و به این نتیجه رسیدم که واقعا نوک دماغ تون رو هم نمی بینید

  • تورج سهرابی
    0

    هدف اصلی نابودی صهیونیست لاغیر

  • ازادی
    0

    متاسفانه منافع شخصی یک عده درشعارانتقام وجنگ بادشمن عادی وفرضی خلاصه شده،جنگ بشود یا نشود،صاحبان قدرت وثروتهای نامشروع ومفسدان فی الارض چوب دوسر طلا دردستشان است ودرجنگ وصلح به منافع شان میرسند ولی سودشان درجنگ بیشتر است فقط ملت هستند که همه رقم دود درچشمانشان فرو میرود برای پیشرفت وترقی کشور راهی جز درنظر گرفتن منافع ملی و دوستی با دنیا نداریم امامردم هم باید احساسات رو کنار بگذارند وکمی منطقی فکر کنند وناخواسته دردام منعفت طلبها نیفتند مردم باید مسئولان را وادار کنند درراه منافع ملی گام بردارند...

    نظرات شما -
    • Hussein Nosrati
      0

      کاملا درست وصحیح میفرمائید

  • ازادی
    0

    متاسفانه منافع شخصی یک عده درشعارانتقام وجنگ بادشمن عادی وفرضی خلاصه شده،جنگ بشود یا نشود،صاحبان قدرت وثروتهای نامشروع ومفسدان فی الارض چوب دوسر طلا دردستشان است ودرجنگ وصلح به منافع شان میرسند ولی سودشان درجنگ بیشتر است فقط ملت هستند که همه رقم دود درچشمانشان فرو میرود برای پیشرفت وترقی کشور راهی جز درنظر گرفتن منافع ملی و دوستی با دنیا نداریم امامردم هم باید احساسات رو کنار بگذارند وکمی منطقی فکر کنند وناخواسته دردام منفعت طلبها نیفتند....

  • علی
    0

    اگر انتقام بگیریم جنگ میشود کاش فقط ترامپ از میان برداشته شود شاید اوضاع مملکت ما هم بهتر شود

    نظرات شما -
    • فدایی رهبر واسلام
      0

      اقای عزیزمگر فقط ترامپ جنایت کار است امریکا از اول بشر رییس جمهورای جنایت کار داشته بوش اوباما و......همه از نژاد کثیف اونا هستن پس تمام سران امریکایی وبه قول خودشون ژنرال هاشون همه خون کثیف امریکایی و اسرائیلی دارن

  • ایرانی
    0

    به هر حال خوب یا بد قراره صد در صد جنگ بشه و این همون چیزیه کا اسرائیل وترامپ برای انتخابات بهش احتیاج دارند ایران هم میدونه جنگ بضررشه ولی موضوع واسش حیثیتی شده

  • مرتضی
    0

    فقط باید انتقام بگیریم وگرنه بدتر میشه اقای کوروش شما همونایی هستید ک دم از کوروش و داریوش میزنید ولی در عمل هیچی نیستید فقط سر تا پاتون ادعا است ماها شیر بچه ها ی حیدر کرار هستیم گوش ب فرمان سید علی ماها اهل فرار نیستیم و کشته شدن در راه باورهامون رو بالاترین درجه میدونیم

  • ابوالفضل نجفی فرد
    0

    نمی‌دونم چرا بعضی از مردم ایران این همه ترسو هستند مگه خون آریایی توی رگ هاشون جاری نیست این خون نماد شجاعته از اون طرف آمریکا هی داره کشورمون رو تهدید میکنه شما میگید به هر سازی که میگه برقصیم پس غیرتتون کجا رفته باید پاسخ کوبنده بهشون بدیم و نشون بدیم که ما جونمون رو میدیم ولی ذلت رو نمی پذیریم همچنین این مثل آینده نگری هستش توی آینده دیگه هموطنان ما رو یه مشت بزدل نمی‌دونن بلکه نماد شجاعت توی کل جهان میدونن

    نظرات شما -
    • Hussein Nosrati
      0

      خون آریایی چه ربطی داره ؟ درخاک کشورخارجی درحال جنگیدن کشته شدن را برای ما لطفا شرح دهید یعنی چه؟ مملکت خودمون نیاز مبرم داره به افرادی باهوش وذکاوت وزبل. تک تک مابرای ایران وملت ایران جان نثارباشیم ودرخاک میهن خودمان کشته شویم نه درخاک دیگری. درهیچ جای دنیا دیپلماسی ودموکراسی مثل ایران نیست. چرا کمی فقط کمی مطالعه درست نمیکنیم ؟ چرا هرکس وهرفرقه وگروهی میخواد مملکت رو بگیره دستش؟ یک کمی تحقیق وتفکروشعور وتواضع ومتانت واحترام وهمدلی وصداقت هم بین خودمون وهم برای تعامل بادنیا نیازهست/

  • مجتبی
    0

    بقول شهید باکری ،ان زمان که شیپور جنگ نواخته میشود شناخت مرد از نامرد اسان میشود

  • محمد
    0

    اگر انتقام نگیریم جنگ می‌شود. قطعا باید انتقامی سخت گرفته شود و پایگاه ها و ناو های آمریکایی از منطقه فراری و نابود شوند... در قیر اینصورت آمریکا جسور تر خواهد شد و آن زمان است که هر روز میزنن و در میروند

    نظرات شما -
    • محمد میم
      0

      شما اول برو دوره دبستان و املا یاد بگیر بعد اظهار نظر کن در قیر این صورت نیست مجید جان در غیر این صورت هست...

  • مهدی دراگاه
    0

    باید انتقام بگیریم

  • سعید دوالقدر
    0

    بسم رب الشهدا انتقام از جنس اتشین. افسر پدافند ارتشم

    نظرات شما -
    • رضوان
      0

      اقا سعید افسر پدافند،حتما میدونی که امریکا ازطریق فضا توسط ماهواره های اطلاعاتی تحرکات قطعات به ابعاد چند سانتیمتر رو زیر نظر داره میشه توضیح بدی با کدوم تکنولوژی میخوای ماهواره های فضائیش رو از کار بندازید که بتونید رو زمین عملیات انجام بدید،

  • ملت
    0

    کسانی که از بزدلی و ترسویی میگن دیپلماسی از ترس مرگ میگن درحالیکه مرگ واقعیت تلخیه که ازش فرار میکنن اونا که ادعا بر وطن پرستی دارن چطور طرز فکرشون رو با بی شرمی میگن یک نظامی امریکایی رو بکش ببین چی میشه ولی ما یک سردار از دست دادیم میفهمید یک سردار تمام عیار کسایی که میگن باز حرف و برجام دیگه امریکا میگه ترسیدن

  • محمد
    0

    دهنشون سرویسه باید جم کنن برن از خاورمیانه

  • مرضیه
    0

    آقا اگه خواستید انتقام بگیرید،ژنرال با ژنرال.ما به پهباد راضی نمیشیم.باید جواب کوبنده باشه و گرنه پوستمون و قلفتی می کنن.

  • محمد رسولی
    0

    باید هرچه سریعتر وارد جنگ شویم

    نظرات شما -
    • محمد عظیم زاده
      0

      اگه جنگ بشه شما حاضری بری تو جبهه مقاومت بجنگی. خواهشا جوابت از روی ریا نباشه

    • کوروش
      0

      دوست عزیز خودت فهمیدی چی گفتی؟ هرچه سریعتر وارد جنگ بشیم؟ شما فکرمی کنی که مسئولین ایران اگربتوانند این کار رانکرده بودند؟ تجربه ثابت کرده که اگر می توانستیم همان روز جمعه گذشته یعنی ۱۳دی به آمریکا حمله می کردیم باور کنید نمی توانیم.

  • سرباز اسلام
    0

    حتی سرترامپ کثیف هم برابر با حتی یه قطره خون سردار بزرگ اسلام سردار سلیمانی نیست پس ترامپ باید هر شب جان بدهد بگزار جنگ شود بگزار من هم بتوانم بادستانم خود ترامپ راخفه کنم مرگ بر امریکای کثیف مرگ بر اسرائیل جنایت کار

  • سبحان کرم الهی
    0

    مرگ یبار شیون هم یکبار مردن با شرافت بهتر از زندیگی با ذلت است به اون دسته از بزدلها بگم که شما که از جنگ میترسید مثل زنها بمونید خونه هر چند خیلی از زنها شجاعتشون از این افراد بیشتره ما سربازهای حاج قاسم انتقامش رو میگیریم جنگ هم پیش آمد خوش آمد ما سربازهای حاج قاسم نمیمیریم تا هر نفرمون صد تا آمریکایی نجس نامرد رو بدرک واسل کنه اگه مردش بودن رو در رو میجنگیدند با حاج قاسم نه اینکه نامردی شهیدش کنند هر کس به غیر از انتقام راضی باشه شریک در شهادت حاج قاسمه

  • ارشی
    0

    سردار سلیمانی قلب ایران بود حالا که آمریکا قلبمرو هدف گرفت باید بایستیم و نگاه کنیم با شعار دادن کاری از پیش نمی بریم چهل سال که میگیم مرگ بر امریکا تحریم بیشتر قلبمون رو هدف گرفتن دیگه چی می خواد بشه حاضریم جونمون رو بدیم فقط انتقام خون سردار رو بگیریم از جنگ هیچ با کی نداریم بعضی ها فقط به خاطر منافع خودشون از جنگ می ترسن

  • ایران سربلند
    0

    اینقدر جو الکی به مردم ندید وهیجان کاذب ایجاد نکنید نویسنده اینطور متنها اگر خیلی جنگ دوست داره میتونه بره ثبت نام کنه خارج ازمرزهای ایران درجبهه مقاومت بجنگه امثال حاج قاسم ها جونشون رو کف دستشون گرفتن ودرجبهه ها بودن تاصلح وامنیت برای کشور به ارمغان بیادو درگیریها به داخل ایران کشیده نشه بدون شک ازنظر استراتژی وراهبردی رهبر انقلاب بابصیرت ترین فرد هستند که تونستن وسط این دریای طوفانی که آمریکا و هم پیمانانش برای ما درست کردن کشتی مملکت رو هدایت کنن وتو طئه ها رو خنثی کنن حالا هر تصمیمی لازم باشه درآرامش وبا خونسردی ودرایت ودرزمان مقتضی گرفته میشه وملت هم حمایت خواهند کرد اینقدر مسئولان را با این حرفها تحت فشار نگذارید که آب در آسیاب دشمن میریزید

  • ربابه دشتی
    0

    سلام من حقیر به خانواده عزیز و معظم سردارمان تبریک وتسلیت عرض میکنیم.من در جواب دختر عزیز می گویم 2 پسر و یه دختر که عزیزتر از جانم هستند را در راه پدر بزرگوارتان تربیت خواهم کرد پسر ارشد من در خدمت سربازی است در گوش آن انتقام خون شهدا و دفاع از مظلومان را زمزمه میکنم ما ایرانی هستیم سرزمین غیرت.

  • شوقعلی صادقیسلام اولین چیزی
    0

    سلام اولین چیزی که مخواهیم انتقام هست ما هم امادیم از طرف جمعی از بسیجیان پایگاه شهید مهدیزاده

  • علیرضا ج
    0

    باید انتقام بسیار سخت بگیرم که جرات نکنند دیگه از این غلط ها بکند حتی اگر بابت این خون ۸۰ میلیون نفر قربانی شوند همه برای یک نفر و یک نفر برای همه این است معنای اتحاد و وحدت

  • Dvd
    0

    سلام تروریکی دوتا یاهرسه شخصیت ترامپ ، نتانیاهو و‌‌‌ وزیرامورخارجه امریکا که اینجانب حتی ازبیان نامش هم متنفرم ونقش مهمی درطراحی وتشویق ترامپ به ترورراایفا می کند هم قدرت ونفوذایران راتائید می کند ، هم اینکه مرهمی است برالتیام دل ریش ملت سوگواردرغم ازدست دادن سرداراسمانی شهید حاج قاسم سلیمانی وهم هزینه وتبعات بعدی ندارد زیرا که هیچکس حتی مردم امریکا هم دل خوشی ازاین هرسه ندارند .

  • کیانیان
    0

    باسلام،اگر درصدی از مردم تحت فشارند دلایل خودشوداره وکیه تحت فشار نباشه؟قرار نیست چون تحریمیم یاکشور مشکلات داره بهر کس وناکسی کولی داد چون اگر یمرد طرز فکرش اینباشه وتو زندگیش هرکسی ازش قویتر بود سرشو جلوش خم کرده همون بهتر که بمیره،آخرت تمام ما مرگه ولی قرار نیست خدایی نکرده بیشرف بمیریم ،چون هرکاری کنیم محکومیم بخاطر اینکه جزیی از خاورمیانه ایم !الان بهترین موقعیته تکلیف خودمونو مشخص کنیم اگر ببریم که خوشابحالمون واگرم ببازیم از حالا بدتر نمیشه ،ولی با قدرت نظامی که الان داریم وما خبراز خیلیاش نداریم بحق 5تن برد با ماست بشرطیکه بعضیا که از بچگی ترسو بودن باحرفای بزدلانه دل مردم خالی نکنن چون با این حرفا ضعیفی خودتونو عنوان کردید وبعضیام با حرفای زشت که لایق خودشونه شعورشونو اثبات میکنن،ما ایرانی هستیم و زیر بار زور نمیریم بخاطر چند صبا بیشتر زنده بمونیم اونم با اینهمه فشار دشمن مثل انسانهای خنثی!

  • علی.تختی جیرفتی
    0

    سلام.اقا رنگ جای نیست هرچه زودتر باید انتقام گرفت پر رو های سگ صفت بلبل زبانی و تهدید هم میکنند هرچه زودتر بهتر.انتقام.انتقام.

  • حمید علیایی
    0

    باید ان شاء الله تمام پایگاههای امریکا اطراف ایران همزمان موشکباران شودوبعد پدافند اماده دفاع ،هیچ غلطیم نمیتونن بکنند،به حول قوه الهی وبرکت خون پاک شهید قاسم سلیمانی،تمام.

  • Mm
    0

    خدانکنه جنگ بشه کسانی که دنبال انتقام هستن که جنگ بشه انگار اطلاع ندارن و اولین نفرایی هستن میترسن و در میرن . جنگ باعث نابودی زندگی همه میشه

  • عباسعلی گریوانی
    0

    یک کلام انتقام#والسلام

    نظرات شما -
    • کوروش
      0

      دوست عزیز به نظرمن از این به بعد فقط باید دعا کنیم وازخدابخواهیم که انتقام بگیرد چون این مسئولینی که بچه هاشون الان درآمریکا مشغول عشق وحالندبعیده جرات کاری داشته باشند.

  • بی نام
    0

    نظرات زیادی فراخواندم وبرای عده ای که از منطق فقط گاف زدن شو یادگرفتن که البته آنها منافعشان در بل بشوتامین میشود هیچگاه منطقی حرف میزنند ؟ چند مثال برایتان میزنم ---- ۱--میتونی ثابت کنید که دانش آموزکلاس اول ابتدایی بیشترازیک لیسانس سواد دارد ۲--می توان گفت یک جوان که اول زندگیش است باید وضع اقتصادیش بهترازیک عاقله مردکه شصت هفتادساله زحمت کشیده بایدبهترباشد ۳ -- میتوان قبول کردیک بچه دوسه ساله عقلش بیشترازیک آدم دانای پنجاه ساله بیشتراست بلی مادویست سال ازهرنظرازآمریکاعقب هستیم موشوی که امروزماساختیم صدسال پیش درآمریکاتولیدانبوه داشته ماهنوزبه هواپیمای f ۴و f۵ وf۱۴ میمانیم که سالیان است از رده خارج شده ما حتی اقتصادی هم نیم بند داشتیم نابودکردیم به قول ماهاتیرمحمد آمریکا مثل یک گاوشیرده دیوانه است ولی آنها چنگ به پستان این گاودیوانه زدنددکشورشونونجات دادند آماده شاخ گاوگیروردیم پس کمی معقول فکر کنید لطفا

    نظرات شما -
    • علی
      0

      پس اون پهپاد مدرن و آخرین تکنولوژی آمریکا رو کی سالم نشوند روی زمین و به دنیا قدرت دانشمندان و نوابغ ایران نشون داد؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟

    • ازاد
      0

      حاج علی تا باچشمای خودت چیزی رو ندیدی، باور نکن،ازقدیم گفتن شنیدن کی بود مانند دیدن،ازاین شعبده بازی ها ما زیاد دیدیم،منتها شماها از ترفند شعبده بازها اگاه نیستی برات جالب وجذابه،براشون دست میزنی،اگر اگاه بودی دست نمیزدی.

  • مصطفی مرادی
    0

    باید انتقام سخت بگیریم تا اسلام ایران پاینده تر شود و مردم ایران در امنیت باسند

  • بهروز
    0

    مذاکره یعنی خیانت به سردار و ملت ما قبلا جنگ رو تجربه کردیم و ترسی از جنگیدن نداریم بکشید در راه خدا کسانی را که شما را میکشند

  • بنده خدا
    0

    با سلام هر کس سر ترامپ برامان بیاره 80 میلیون دلار پاداش از طرف جمهوری اسلامی دریافت کند ( هر ایرانی یک دلار) لطفا به تمام زبانها ترجمه و به کل دنیا مخابره شود تا درس عبرت شود برای عربستان و اسراییل

    نظرات شما -
    • شهرام
      0

      باشه سرشو برات میارن . فکر کردی مختاری یا مغزت تو اون دوران گیر کرده؟

  • ***
    0

    امام حسین(ع)؛اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید آمریکا این جسارت رو کرده و بزرگترین مقام سپاه نارو ترور کرده چطور میتونید از ترس جنگ بی خیال بشی اونایی که میگن کاری نکنیم که جنگ بشه بدونند مرگ پایان هر زندگیه و چه بهتر که در راه آرمانهامون و اعتقاداتمون کشته بشیم امروز ترور سردار و فردا با موشک به کشور عزیزمون تجاوز نیکنه غیرتتون قبول میکنه مرگ بهتر از زندگی بل ذلت هست من یه خانم هستم و از وضعیت اقتصاد به شدت ناراضی ولی دلم نمیخواد توی رفاه باشم ولی عزت و غیرت نداشته باشم بعضی ترسوها میگن شما جنگ ندیدید جنگ ویرانی و مصیبت داره ولی اینو بگم من جنگ رو با گوشت و خونم حس کردم ...سر نه که در راه عزیزان بو د بار گرانیست کشیدن به دوش

  • هیچکس
    0

    حتی فکر پیروزی بر امریکا احمقانه‌س. اگر ما صد نفر از اونها رو افقی برگردونیم اونها صدهاهزار نفر از ایرانی‌ها و جبهه ی مقاومت رو افقی برمیگردونن. متاسفانه ایران تحلیل گرهای بسیار احمق و ناکارآمدی داره. چند روز قبل از به شهادت رسیدن سردار دل‌ها یکی از کارشناسان شبکه VOA خبرر از این اقدام داده بود ولی هیچ گرفته شد و نتیجه ش شد ازین رفتن یکی از سرمایه های اصلی‌مون. این‌بار هم تهدیدهای آقای ترامپ رو ساده می‌گیرن. از طرفی آقای محسن رضایی توییت میزنه که اگر حمله کنیم و ج اب بدن تل‌آویو و حیفارو با خاک یکسان میکنیم. این نقض‌غرض از ساخت سلاح‌هسته‌ایه. اگر بنا باشه جایی با خاک یکسان شه بالطبع ا ن‌ها هم مجوز استفاده از سلاح هسته‌ای پیدا خواهند کرد. واقعا سطحیه نظرات. جوگیرانه و سطحی

    نظرات شما -
    • علی
      0

      دوست عزیز طبق متن صریح قرآن و حتی نتایج تحقیقات و نظرسنجی های بین المللی یهودی ها بسیار بسیار ترسو هستند. با اصابت چند موشک به اسراییل تسلیم خواهند شد،همان گونه که با چند خمپاره از سمت فلسطینی ها شروط آنها را برای آتش بس قبول می کنند. همچنین در صورت حمله به ایران نیروهای مقاومت اسراییل را موشک باران خواهند کرد.لطفا به جنگهای چند روزه اسراییل با فلسطینی ها و لبنانی ها نگاه بیندازید.

    • چه بگویم
      0

      متاسفانه این مملکت رو باد سواره، البته برای مردمش... یادمه یه شعاری همون 4 روز پیش یکی گفت، دیگه همه، از پیر و جوون همونو تقلید کردن... چقدر زود و ساده یه بادی میاد و همه رو هوایی میکنه... بالاخره به تعبیر خودشون یه حرکتی زدن اما اگه واقعا جنگی شکل بگیره حرفی باقی نمیمونه... من آدمیو میشناسم 10 ساله آمپول نزده از ترسش بعد برمیگرده میگه #انتقام_سخت :/ تو این چند روز خیلی آدمارو دیدیم که مغز ندارن

  • فرزانه
    0

    اگر ایران به کمتر از تلافی نظامی راضی شود و اقدامی در راستای انتقام انجام ندهد جز ضعف ایران و ذلت ایران استنباط نخواهد شد و وقاحت و رذالت امریکا و سایر دشمنان بیشتر خواهد شد.

  • حسن الهامی
    0

    باسلام.ما دربین مردم کوچه وبازارهستیم وازنظراتشون باخبریم،مردم ایران فقط انتقام میخواهند،چهل ساله داریم مرگ برآمریکامیگیم دیگه زمانشه باسلاحهایی که درطول سالهاانبارکرده ایم ضربه ی سختی به این دشمن دیرین ونوکرانش بزنیم..انتقام#سخت

  • مرتضی
    0

    اگر ایران انتقام نظامی بگیره سرنوشت دنیا میوفته دست کنگره آمریکا اکثرأ جمهوری خواه هستن.

  • ایران میرزازاده
    0

    دقیقا همینطوره ،انتقام نگیریم هم نفاق داخلی و هم دشمن خارجی جنگ رابه پاخواهند کرد. مدبرانه انتقام بگیریم وبلندفکر نکنیم که دیوارحتما موش داره.

  • 09024392246
    0

    خون سردار عزيز ما، بزرگ مرد ايران نبايد پايمال بشه و انتقام حق ماست

  • داریوش
    0

    زمانی جنگ با پیروزی ایران پایان می یابد بردموشکهای ایران به قلب امریکا برسدوسایه جنگ را امریکا درخاک خودش حس کند

  • فاطمه قانعی
    0

    ما باید انتقام بگیریم .ولی نه با جنگ.

  • محمود سعیدی
    0

    فقط وفقط تنها جواب ایران و هر ایرانی بگفته رهبر عزیزمان انتقام سخت است و من هم به سهم خود آماده هر پیامدی از انتقام سخت هستم

  • مرتضی کلینی
    0

    انتقام سخت

  • فاطمه حنیفه
    0

    من به عنوان یک زن ایران تنها داراییم جان ناقابلم برای ارمان و پرچم علمدار و قاسم این زمانه که سردار قاسم سلیمانیست در طبق اخلاص میگذارم و راهش رو ادامه میدم و دست متجاوز رو قطع میکنم به هر قیمتی .حق سردار خونخواهی اوست .پس نترس ایران

  • اسماعیل شفایی
    0

    انتقام حتی جنگ دیگه وقت سکوت نیست از این علنی تر تعرض نمیشود باید باید تمام سران امریکا مخصوصا تراپ و پمپئو

  • سید
    0

    ما با خونمان جواب میدهیم چون خون بر شمشیر پیروز است

  • مجید
    0

    نظرات شما را قبول ندارم خیلی چاهها ایران کوتاه آمده و جوابی نداده والا جنگ میشد بعنوان مثال زمانی که هواپیما مسافربری ایران را زدند وی زمانی که در خلیج فارس آمریکاییها وو تا از ناوچه های ایران را غرق کردند یا این اواخر اسرائیلیها در چند نوبت پایگاهها و مواضع ایران در سوریه را بمب باران کردند دوست عزیز فقط میخوای جنگ کنی اما از عواقب آن خبر نداری ممکنه وارد یک جنگ تمام عیار شویم اما آمریکاییها یه تعداد سرباز و تجهیزات جنگی از دست میدهند که پول آن را از عربستان میگیرند ولی کشور ما کاملا نابود میشود شما ببین کشور ما نمیتونه یک نرخ دلار را ثابت نگه داره و از فروپاشی اقتصادش جلوگیری کنه

  • فرزندایران
    0

    با سلام اگه جواب کوبنده ندیم امریکاودیگردشمنان هیچ وقت ازماحساب نمیبرن دیگه ما مشکلات اقتصادی زیادی داریم اون بخاطرتحریم یا عدم جنگ باامریکاعلت این کارانیست این سومدیریت مسئولان ودزدیهای مکرراقازاده ها ملت روفلج کردن اگه یک دونفرادم دلسوز تو ایران بود یکی سرداردلهابودنبایددرنگ کنیم بایدانچنان بکوبیم تودهن امریکا که دیگه هیچ وقت ازاین کارها حتی فکرها هم نکنه

  • بی نام
    0

    در جواب pvd ما زیرفشار خارج نیستیم بلکه زیر تیغ مسولین بیغیرت داخلی هستیم به شعور مردم توهین کردی بسم الله این گوی واین میدان اون روزی که توشیرمی خوردی ما توی جبهه های جنگ می جنگیدیم ؟ مرداد سخن نگفته باشد* عیب دهندش نهفته باشد* حال نوبت شماست برو هنر تو نشون لده شاخ گاوآماده است

  • علی
    0

    یادمان نمی رود کسانی می خواستند با مسامحه سایه جنگ را از کشور بردارند ولی حالا...

  • معصومه عباسی
    0

    خواهر عزیزم در جواب سوالتان می گویم جان دو پسر و همسرم را تقدیم می کنم برای گرفتن انتقام خون سردار رشیدمان،کم شخصیتی رو از دست ندادیم،انتقام خون شهیدمان را نگیریم با اشکهای ریخته رهبرمان چه کنیم،از حاج قاسم میخوهام خودش برای انتقام دعایمان کند،

  • سودابه
    0

    اگر خون سردار ما را نگیرید به والا به امام حسین واگذار تون میکنم دلم آتیش گرفته سکوت چیه موقعیت چیه ما کم ضربه از امریکا نخوردیم وقتش کی الان باید انتقام بگیرم من ی دختر ایرانی هستم اگر رهبر حکم جهاد بدن من خودم به میدان نبرد میرم .

  • محمدرضا.ب
    0

    حتما باید انتقام بگیریم اونم سخت ،جوری که کمی از بغض و ناراحتی ملت و خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی کم بشه.کمترین انتقام میتونه کشتن ترامپ ملعون باشه.یکی مقل مختار باید خونخواهی کنه

  • بی نام
    0

    خودتو بنده خدا نامیدی ولی بنده شیطانی ازطرف چندنفراز مردم ایران وکالت داری که به ازجیب مردم می بخشی ازجیب بابات هزینه کن نه ازجیب مردم من آن دینی ستایم که هدف درعقل وتدبیراست* نه آن دینی که فرمانش تماماضرب وشمشیراست*

  • نجفعلی اکبرپور سروک
    0

    ما امت محمد ص هستیم ما امت امام حسینیم ما پیروان ولایتیم ما سربازان خمینی کبیریم ما از شهادت نمی ترسیم شهادت افتخار ماست رهبرم امر بفرمایند سر میدهیم در راه ولایت ولایت ولایت امام زمان است درود بر رهبرم ما جان نثاریم سید علی. فرزند فاطمه ما اهل کوفه نیستیم

  • غلامرضا
    0

    به به چه تحلیل غلطی.

  • سیدعلی بیات
    0

    انتقام باید محاسبه شده وکاملا فلج کننده باشد،تلاویو را بزنیم وجسدنتانیاهو را برای ترامپ بفرستیم انگاه اعضای بی هویت اتحادیه عرب وعربستان گاوشیرده امریکا را عقیم نماییم نفت خاورمیانه را حرامشان کنیم تا به جای نفت خون سربازانشان را درمراحل بعدی درلوله های نفت برایشان پمپ کنیم مستاصل که شدند نوبت کاخ سفید وآن حیوان موطلایی است یعنی ترامپ.یاقاصم شوکه المعتدین.

  • حسین
    0

    ای کاش این دخترا دولت مردان ما بودند به جای هیات دولت کنونی . سلیمانی ارزش جنگ و تبعات بعد از جنگ را داره .

  • شهرام
    0

    ملت جوگیر . واقعا برازنده ماست و هرچی بدبختی داریم از همین جو زدگیه. سالها پیش هم جوگیر شدن که الان یه بسته نیم کیلویی چای ۸۰۰/۰۰۰ واحد پول مملکت شده. توهم تا چه حد؟ جنگ با امریکا؟ محو مون می‌کنه از کره خاکی

    نظرات شما -
    • علی
      0

      بله اگه بعضی ها این افکار رو تو مغز مردم نمی کردن الان وضعیت اینطوری نبود.دوست عزیز دقت کن ببین تو این چهل سال مگر به جز مسامحه کار دیگری کردیم.خب نتیجه می‌شود این! ما قرآن و دینمون رو گذاشتیم رو طاقچه بعد به این فکر می کنیم که آمریکا ارباب دنیاست،هر چی گفت باید بگیم چشم...

    • سجاد
      0

      خخخ . گل گفتی داداش!!!

    • علی
      0

      به نظرت اگه ساکت باشیم میزارن راحت چایی بخوری؟

  • سینا
    0

    مسولان ایرانی گوش کنید باید انتقام سردار دلها گرفت بشه مگه اینها چگارن مادرشان را به عزا بنشانید تا بفهمن اینجا ایران است بیشه شیران مردان

  • سینا
    0

    ترسیدی طرف مقابلم سگی است به نام ترامپ که پارس می کند انتقام انتقام انتقام انتقام انتقام انتقام انتقام ترامپ پدرسگ مردکه دیوانه شراب خور نجست بی ارزش

  • سینا
    0

    فکر چای هستی عزیزی رو از دست دادیم به جهندم گرانی باید انتقام سردار گرفت بشه

  • بی نام
    0

    هر وقت فرزندان مقامات عالی رتبه و سرداران سپاه و البته خود ایشان همگی در صفوف مقدم انتقام بودند ما هم می ایستیم . نمی شود که اینها در سایه باشند و مردم پیش قراولان جنگ . دوستانی که پست می دهند که باید انتقام بگیریم لطفا نام چند نفر از فرزندان مسئولین مملکت را هم نام ببرید که بدانیم کدامشان چه در زمان جنگ ایران و عراق چه در جنگ مدافع حرم و چه الان حضور داشتند . تلاش نکنید نامی پیدا نمی کنین چون احتمالا خطرناکه . چرا تا جانان رعنایی چون حججی

  • مریم
    0

    فقط انتقام تاوان خون به ناحق ریخته شده شهید سردار سلیمانی, جگر سوخته ملت ایران و اشک های رهبرعزیزم فقط با انتقام گرفته میشه #انتقام_سخت

  • مهدی
    0

    تا کی ذلت تا کی ترس تا کجا فرار تا چه وقت شعار مشت مان گره کرده ، خونمان بجوش ، چشمانمان پر اشک اگر الان وقتش نیست ... اقتصاد بیمار فرهنگ از بین رفته وقت جنگ است برادر تا کی شرمسار و سرافکنده تا کی ذلت و خواری ترس تا کی ، ترس از مرگ برای وطن... آینده از ما چه یاد خواهد کرد نمیخواهم فرزندانم مرا بزدل ب یاد اورند

  • بهروز
    0

    انتقام خوبه اما باید اول این انتقام سخت از دولت‌مردان بی کفایت ، مفصدان اقتصادی ، و آقازاده‌های فراری گرفته بشه..تا زمانی که در دولت جاسوس انگلیسی وجود داشته باشه حرف از انتقام فقط کشتن جوانان وطن هست ولاغیر..

  • الله اکبر
    0

    بعضی از کامنتها احساسی بودن و عاقلانه نبودن بعضیا طوری میگن جنگ کنیم که انگار از دنیا بی خبرن. آمریکا فقط دنبال بهانه ست که جنگ رو شروع کنه. ما نه اقتصاد درستی داریم نه پشتیبانی در دنیا داریم نه سلاحهای نظامی مدرنی.نه مسئولان دلسوزی بهترین هواپیمای جنگنده ما ساخت ۵۰ سال پیشه. در ضمن اگه نیروهای امریکا خسارات زیادی ببینه ممکنه از سلاح هسته ای استفاده کنه پس بدون تفکر حرفی نزنید و احساسی برخورد نکنید ایران باید به فکر یه تلافی کوچک باشه نه جنگ جنگی که تمام اقتصاد و تاسیسات رو نابود میکنه و تعداد زیادی بی گناه جونشون از دست میدن و خیلیها یتیم میشن پس عاقل باشید نه احساسی همیشه میگن عاقل نکند کاری بیاره پشیمانی

    نظرات شما -
    • علی
      0

      اتفاقا انتقام نگیره خیلی بهتره از یه تلافی کوچیک. تلافی کوچیک به تمام دشمنان نشون میده اگه باایران کاری بکنند واکنش ایران ضعیفه همین عامل باعث میشه اونابه کشور حمله کنند. شمانگران کشته شدن جوون هانباش الان یه دنیا جوونه که حاظره جونشو فداکنه. شماهم اینقدر نترس ایرانم اونقدرضعیف نیس که آمریکا بخواد شمارو بکشه

    • علی
      0

      نترس خدا باماست

  • حسین گودرزی
    0

    از فرمانده محترم نیروی قدس عاجزانه تقاضا دارم بنده را بعنوان یک سرباز که آمادگی کامل برای انجام هرگونه ماموریتی را با 28 سال سابقه فعالیت در بسیج وگردانهای عاشورا دارم را قبول نموده تا با جان و دل و تمام قوا و نثار قطره قطره خون مدافع سرسخت آرمانهاي امام و انقلاب و فرامین رهبری معظم باشم. خواهش خواهش خواهش. التماس و تمنا

  • علی رآح
    0

    ازسپاه میخاهیم فراخوان عملیات انتحاری در کاخ سفید را اعلان نمایید.همه ما امآده هستیم تا برآی همیشه درس عبرتی به ترامپ بدهیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد