رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرم‌دره تاکید کرد:

سیل، پاسخ دست‌کاری انسان در طبیعت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌دره گفت: سیل، پاسخ دست‌کاری انسان در طبیعت است.

سیل، پاسخ دست‌کاری انسان در طبیعت

توکل سلیمانی با اشاره به اینکه وقوع حوادث طبیعی، امری عادی بوده و قابل پیشگیری نیست، اظهار کرد: با انجام برخی اقدامات، از جمله جلوگیری از دست‌کاری انسان در محیط زیست می‌توان خسارت ناشی از این بلایا را به حداقل رساند.

وی با اشاره به بارش‌های اخیر که موجب به وجود آمدن خسارات فراوانی در نقاط مختلف کشور شد، ادامه داد: از دلایل عمده تخریب بالای این سیل‌ها می‌توان به دست‌کاری طبیعت توسط انسان‌ها اشاره کرد که در پاره‌ای از مواقع موجب انحراف سیل از مسیر طبیعی خود شده‌ است.

این مسئول، چرای بیش از حد احشام در مراتع و عدم نظارت سازمان متولی را یکی از دلایل تشدید خسارات سیل عنوان کرد و افزود: این امر موجب کچلی و لختی کوه‌ها و راه افتادن سیل در پی بارش باران می‌شود.

وی، تقویت پوشش گیاهی در مراتع را یکی از راه‌کارهای موثر در جلوگیری از وقوع سیل عنوان کرد و افزود: درخت‌کاری در شیب‌های تند مراتع، جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان توسط عده‌ای سودجو و اجرای طرح‌های آبخیزداری نیز می‌تواند در کنترل سیل موثر واقع شود.

سلیمانی با اشاره به بسترفروشی رودخانه‌ها توسط برخی سازمان‌ها و پیمانکاران سودجو، تصریح کرد: بسترفروشی رودخانه‌ها و تخریب، حمل و فروش مصالح با کیفیت رودخانه‌ها نیز می‌تواند موجب بروز خسارت در هنگام سیل شود.

وی، تحدید بستر و حریم کیفی و کمی رودخانه‌ها توسط شهرداران در داخل محدوده و حریم شهر را از دیگر دلایل سیل عنوان کرد و گفت: عدم مدیریت پسماندهای شهری توسط شهرداران و دهیاران نیز موجب ایجاد آب‌بندها و سیل‌های ناگهانی می‌شود.

این مسئول، ساخت پل‌های نامتناظر با دبی‌های غیرکارشناسی، ایجاد کانال‌های غیراصولی و سرقت آب رودخانه‌ها، عدم برنامه‌ریزی و عدم شناسایی مسیل‌های منطقه، سدسازی‌های متعدد و غیرکارشناسی و نادیده گرفتن اکولوژی پایین‌دست، نادیده گرفتن قوانین طبیعت اقلیم، علم‌ستیزی و نادیده گرفتن قوانین محیط زیست توسط برخی از مدیران و شخم مراتع توسط کشاورزان نیز از عمده دلایل به راه افتادن سیل است.

منبع: ایسنا

10

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد