طرز تهیه کیک شکلاتی آلبالویی

یکی از کیک‌های خوشمزه و فصلی کیک آلبالو است که به دلیل مزه ترش و شیرینی که دارد یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌هاست که در برابر طعم بی‌نظیر آن نمی‌توانید مقاومت کنید.

طرز تهیه کیک شکلاتی آلبالویی

درست‌کردن کیک در خانه مزه دیگری دارد به‌ویژه اگر بچه‌ای هم دارید و می‌خواهید کمی سرگرمش کنید یا اگر مهمان عزیزی دارید و می‌خواهید او را با یک کیک خانگی آن هم کیک آلبالو که مزه ترش و شیرین خاصی دارد غرق در لذت کنید. شما می‌توانید این کیک را در قالب‌های مختلف و طرحدار و یا ساده مستطیل تهیه و سرو کنید.

همان‌گونه‌که گفتیم کیک آلبالو در زمره کیک‌های فصلی است. در فصل بهار و تابستان هم‌زمان با رسیدن آلبالو می‌توانید انواع غذا‌ها و دسر‌ها و مربا‌ها را با این میوه خوشمزه تهیه کنید.

اگر مهمانی رسمی و یا دورهمی دوستانه دارید برای هر دوی آن‌ها این کیک گزینه بسیار خوبی است و می‌تواند روزتان را شیرین‌تر کند.

امروز می‌خواهیم این کیک خوشمزه را به شما آموزش دهیم پس تا آلبالو هست دست به کار شوید و از مزه بی‌مانندش خود و اطرافیانتان را بهره‌مند کنید.

بفرمایید کیک شکلاتی آلبالویی!

مواد لازم برای تهیه کیک آلبالو شکلاتی

تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ پیمانه + ۲ ق غذا خوری
بیکینگ پودر ۱ ق مراب خوری
آرد سفید ۲ پیمانه سر صاف
پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری
روغن مایع ۱/۲ پیمانه سرخالی
ماست پر چرب ۱/۲ پیمانه
آلبالو هسته گرفته ۱۰۰ گرم
نشاسته ذرت ۱ ق غذا خوری
آب ۱ ق غذا خوری
شکلات تخته‌ای به مقدار لازم

طرز تهیه کیک آلبالوی خوشمزه

تمام موادی که برای این کیک لازم دارید را آماده کنید و موادی که در یخچال نگه‌داری می‌شوند را بیرون آورید. برای تهیه کیک‌ها معمولا باید این کار را انجام دهید تا مواد به دمای محیط برسند پس به این مسئله دقت کنید تا بتوانید کیک خوبی بپزید.

بفرمایید کیک شکلاتی آلبالویی!

به اندازه مواد دقت کنید و آن‌ها را بر اساس دستور و مقداری که داده شده است پیمانه و اندازه‌گیری کنید.

سپس آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را باهم مخلوط و سه بار الک کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود.

هسته‌های آلبالو را بگیرید و آن‌ها را با کمی آب و نشاسته و ۲ ق شکر روی حرارت بگذارید. این کار را تا هنگامی ادامه دهید که آلبالو‌ها نرم شوند و لعاب بیندازند. این کار را انجام می‌دهیم تا به هنگام پخت آلبالو‌ها غلیظ باشند و داخل کیک آب نیندازند به این ترتیب از خمیرشدن کیک جلوگیری می‌کنیم.

در این مرحله تخم‌مرغ‌ها را به همراه ۲۰۰ گرم شکر و وانیل داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود. سپس روغن مایع را بیفزایید و با همزن یک دقیقه هم بزنید. سپس ماست را بیفزایید و در پایان مخلوط آن را اضافه می‌کنیم و با لیسک و به آرامی هم می‌زنیم.

در این مرحله قالبتان را چرب کنید (اگر کاغذ روغنی دارید بهتر است از آن استفاده کنید.) و مواد کیک را داخل قالب بریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه خارج شود. سپس آلبالو‌ها را روی کیک بریزید.‌

می‌توانید شکلات تخته‌ای را خرد کنید و به طور نامظنم روی کیک قرار دهید و در فر از پیش گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید.

نکات مهم در تهیه کیک آلبالو شکلاتی

در این کیک افزودن شکلات کاملا سلیقه‌ای و براساس خواست شماست پس می‌توانید آن را کم، زیاد و یا حذف کنید.

اگر از فر برقی برای پختن این کیک استفاده می‌کنید دما را روی ۱۶۵ تنظیم کنید.

بهتر است بعد از ۴۵ دقیقه با کمک خلال دندان از مرکز کیک چک کنید.

منبع: جامعه 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها