روش درست نگهداری از مواد غذایی را میدانید؟

روش نگهداری از مواد غذایی تقریبا در همه خانه ها یکسان است، شیر و تخم مرغ در قفسه های در یخچال نگهداری میشود، همه میوه ها در کشو جا میوه ای و برنج هم در یک کابینت.

روش درست نگهداری از مواد غذایی را میدانید؟

اما آیا این روش ها بهترین روش برای نگهداری از مواد غذایی است؟در ادامه به این موضوع پی خواهید برد.

سیب

خوردن یک سیب در روز میتواند شما را از مراجعه به پزشک بی نیاز کند. اما چه سیبی؟

سیب میتواند حتما در دمای محیط هم قرار بگیرد اما برای حفظ تمام کیفیت سیب باید آن را بدون این که بشویید درون کیسه ای در شو جا میوه ای قرار دهید. نکته دوم این که سیب را باید قبل از 7 روز مصرف کنید تا از تمامی خواص جادویی آن بهره مند شوید.

آرد

آرد در مقایسه با دیگر مواد غذایی بسیاری دیر تر فاسد میشود اما اگر در نگهداری آن نکات را رعایت نکنید خیلی سریع کیفیت خود را از دست خواهد داد. بهترین روش نگهداری از آرد ها ، حفظ آنها در یک پاکت کاغذی یا کیسه پلاستیکی و قرار دادن آن در یخچال است. باید تا می توانید هوا داخل کیسه را خالی کنید. برای همین است که قوطی های در دار برای نگهداری آرد توصیه نمی شوند. حواستان باشد که آرد های سبوس دار یا به اصطلاح کامل به مراقبت بیشتری نیاز دارند .

میوه و سبزیجات

تقریبا تمام ما تمام میوه و سبزیجات را در کشو مخصوص میوه در یخچال قرار میدهیم. اما باید بدانیم که این کار بهترین از نیست. قرار گرفتن این دو گروه از مواد غذایی برای مدت چند روز میتواند باعث تولید گازهایی شود که به فاسد شدن زودتر یکدیگر کمک میکند. بنابراین اگر یخچال شما دارای دو کشو میوه مجزا استف حتما این دو گروه مواد غذایی را جدا از هم نگهداری کنید.

نحوه شستن صحیح میوه و سبزیجات

سیب زمینی

هرگز و هرگز سیب زمینی را در یخچال نگهداری نکنید. دمای زیر 50 درجه سانتی گراد باعث تبدیل نشاسته سیب زمینی به قند می شود همین باعث تغییر در مزه و کیفیت پخت سیب زمینی میشود.

بهترین محل برای نگهداری از سیب زمینی ، مکانی خشک و تاریک است تا سیب زمینی برای چندین روز کیفیت عالی خود را حفظ کند.

پیاز

مثل سیب زمینی، پیاز نیز می تواند کمی حساس باشد. آنها باید در مکان های خشک، تاریک و خنک ذخیره شوند، اما به گردش هوا نیز نیاز دارد. پیاز نباید در نزدیکی سیب زمینی نگهداری شود، هرچند هر دو غذا باید در شرایط مشابه ذخیره شوند. پیاز وسیب زمینی با تولید گازهای باعث فساد زودتر یکدیگر میشوند.

گوشت ها

هرگاه که از فروشگاه گوشت خریدید، به سرعت کار بسته بندی آن را انجام دهید و در فریزر قرار دهید. گوشت ها بستر بسیار عالی ای برای رشد میکروب ها هستند. هواستان باشد اگر قرار است گوش را از فریزر خارج کنید و منتظر بمانید تا یخ آن اب شود، حتما گوشت در یخچال آب شود. اینگونه میزان باکتری ها به حداقل میرسد.

نان ها

نگهداری از نان ها ساده است. می توانید آنها را در جا نانی و در دمای اتاق نگهداری کنید اما اگر می خواهید نان را برای مدت طولانی تری نگهداری کنید، بهتر است آن را در فریزر یا یخچال قرار دهید. با این روش کیفیت نان به میزان قابل توجهی حفظ خواهد شد.

منبع: مجله اینترنتی مشروح

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها