تمیز کردن برس موها فراموش نشود

چرا فراموش می کنیم که برس مو هم مانند سایر وسایل بهداشتی و آرایشی، نیاز به تمیز کردن دارد؟

تمیز کردن برس موها فراموش نشود

به طور معمول، تو باید حداقل هر ماه یک بار برس موهایت را (که یار و یاور هر روزه تو است) تمیز کنی و آلودگی ها و چربی ها را از لا به لای آن پاک کنی. آخرین باری که این کار را انجام داده ای به یاد می آوری؟
تو برای تمیز کردن و از بین بردن چربی های سرت وقت می گذاری؛ بعد همان برس آلوده و کثیف را به موهای نازنین و تمیزت می زنی؟!

تجمع موها و چربی ها لابه لای دندانه های برس، خطر ایجاد میکروب ها و باکتری ها را افزایش می دهد و این آلودگی ها، هربار که تو از برس برای شانه کردن موهایت استفاده می کنی، به پوست سر تو منتقل می شوند و ممکن است باعث ایجاد بیماری های پوست و مو شوند. حالا به اهمیت تمیز کردن و پاکسازی برس مو پی بردی؟!
همه آنچه که نیاز داری تا بتوانی برس موهایت را پاک و پاکیزه کنی، یک قیچی، یک کاسه آب گرم، کمی شامپو، یک مسواک و البته برس موی کثیف و آلوده ات است!

چطور برس موهایم را تمیز کنم؟

اول از همه تمام موهایی را که لا به لای دندانه های برس ات گیر کرده، با انگشت یا قیچی در بیار (بهتر است هر روز بعد از شانه کردن موهایت این کار را انجام دهی). سپس دسته برس را بگیر؛ سر آن را در کاسه آب گرم قرار بده و به صورت دورانی بچرخان. یک قطره شامپو در کاسه آب بریز و از آن برای پاکسازی لابه لای دندانه های برس و تمام سطوح آن استفاده کن. برس را در آب گرم و شامپو حرکت بده و به صورت دورانی بچرخان؛ سپس آن را به طور کامل آبکشی کن. در نهایت برس را در طول شب داخل یک حوله خشک و تمیز قرار بده و اجازه بده خشک شود.

یک نکته مهم را فراموش نکن! هیچ وقت برس ات را برای مدت طولانی در ظرف آب قرار نده، چون این کار ممکن است به بافت فلزی یا چوبی آن آسیب برساند. همچنین از برس هایی که از مواد طبیعی مثل چوب و استخوان ساخته شده اند، بیشتر و دقیق تر مراقبت کن. حواست باشد که بعد از پاکسازی و تمیز کردن برس، آن را به خوبی خشک کنی و مطمئن شوی که آب از تمام منافذ آن خارج شده است. آب باقی مانده در لابه لای درزها و منافذ برس می تواند به بافت داخلی آن، دندانه ها و بدنه اش آسیب برساند و حتی باعث ایجاد بوی نامطبوع آن هم بشود.

منبع: منودلیار

1696

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد