دستور پخت گوشت قرمه

گوشت قورمه از جمله غذاهای قدیمی است که در بیشتر در بین مردم آذربایجان مرسوم بود. در این مطلب ما طرز تهیه این غذای لذیذ را به شما آموزش میدهیم.

دستور پخت گوشت قرمه

پخت گوشت قرمه برمی‌گردد به دورانی که در خانه‌ها یخچال نبوده و مردم برای نگهداری گوشت خود از این روش استفاده می‌کردند. به خصوص در آذربایجان و مناطق ترک نشین. گوشت را خرد کرده و سرخ می کردند، و درون کوزه ای بزرگ (خُم) می ریختند و در سرد خانه یا زیر زمین می گذاشتند. این روش با هنوز هم در میان آذری ها متداول است. با این روش می توانید هر وقت لازم بود گوشت آماده برای طبخ و پز داشته باشید. قورمه در آذری یا ترکی به معنی سرخ شده می باشد.

طرز تهیه گوشت قرمه

درابتدا گوشت را بصورت قیمه ای خورد می کنیم. گوشت های با استخوان را نیز می توانید در قطعات کوچک تر بگذارید. چانچه چربی خود گوشت را دوست ندارید، می توانید با اضافه کردن روغن چربی گوشت را جبران کنید. پیاز را پوست می کنیم و دو نیمه می کنیم و با گوشت ها داخل قابلمه ریخته می شود. تا روی گوشت ها آب جوش ریخته می شود و نمک می زنیم. و می گذاریم تا گوشت ها نیم پز شود.

آذری ها به گوشت در این مرحله گوشت بُز باش می گویند، که نون را در آن تریت کرده و مثل آبگوشت، خوراک بسیار لذیذی است.


آب گوشت را در این مرحله جدا می کنیم و گوشت را داخل ماهی تابه ریخته می شود. با اضافه کردن نمک و روغن می گذاریم گوشت خوب سرخ شود. وقتی رنگ گوشت ها تغییر کرد و کمی تیره شد آن را از روی حرارت بر می داریم و میگذاریم تا خنک شود. حالا می توانید آن را درون یک ظرف یا به صورت بسته های کوچک داخل فریزر نگهداری کنید و خیال تان آسوده باشد که تا مدتی گوشت آماده دارید. برای آماده کردن گوشت قورمه نمک زیادی استفاده می کنیم تا مدت طولانی تری بتوانیم آن را نگهداری کنیم.

منبع: مشهدفوری

1980

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد