تست هوش: با اضافه کردن 4 چوب کبریت، مربع را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید

یکی از رایج ترین اشکال بازی فکری پازل چوب کبریت موضوع اخیر مورد علاقه بسیاری از کسانی است که به دنبال چنین معماهایی برای حل هستند. ما یکی از این پازل های جالب چوب کبریت داریم که می توانید آن را امتحان کنید.

تست هوش: با اضافه کردن 4 چوب کبریت، مربع را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید

پازل های منطقی چوب کبریت یکی از انواع بازی های فکری است که شامل پازل های تصویری، معماهای ریاضی، معماها و بسیاری موارد دیگر نیز می شود. بسیاری به دنبال انواع مختلفی از بازی‌های فکری هستند تا ذهن خود را به آن سرگرم کنند و تمرین ذهنی داشته باشند.

پازل های منطقی چوب کبریت اساساً پازل های بازآرایی هستند که در آنها باید چوب های کبریت را که به شکل ها یا معادله هایی چیده شده اند دوباره مرتب کنید تا معما را رفع و حل کنید. به طور کلی پازل های چوب کبریت به شکل معادلاتی هستند که نادرست هستند و نیاز به حل دارند. برای همه کسانی که به دنبال بهبود ضریب هوش و مهارت های منطقی حل مسئله خود هستند، ما در این مقاله یکی از این پازل های چوب کبریت را داریم. 

تست هوش با ایجاد مربع

ما در این بخش یکی از جالب ترین پازل های چوب کبریت را داریم که در آن باید چوب کبریت ها را دوباره مرتب کنید تا مشکل ارائه شده برطرف شود. در واقع انواع مختلفی از پازل های چوب کبریت وجود دارد. برخی از شما نیاز به جابجایی 1 چوب برای رفع معما دارند، برخی از شما باید 2 یا بیشتر چوب را جابجا کنید، و همچنین مواردی وجود دارد که ممکن است لازم باشد 1 یا چند چوب کبریت اضافه کنید یا 1 یا چند چوب کبریت را برای رفع مشکل بردارید.

شما باید راه حل را بر اساس پازل چوب کبریت که با آن روبرو هستید پیدا کنید. در تصویر زیر پازل چوب کبریت وجود دارد که باید آن را حل کنید. در تست هوش با ایجاد مربع شما باید به مربع موجود 4 چوب کبریت اضافه کنید و آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.

این بازی فکری پازل چوب کبریت یکی از سخت ترین معماهایی بود که با آن برخورد کردیم، شما را به چالش این معمای چوب کبریت دعوت می کنیم. زمان شما برای انجام این آزمون تنها 8 ثانیه است.

2jmUSeN6cQq6

.

.

.

.

 

 

.

.

.

 

تست هوش با ایجاد مربع

زمان شما به پایان رسیده است. آیا موفق شده اید. مهارت های حل پازل خود را آزمایش کنید! ما در بازی فکری مخصوص نابغه ها، یک نوع سرگرم کننده و چالش برانگیز از پازل های کلاسیک چوب کبریت را پیشنهاد کردیم! اگر نتوانستید پازل را حل کنید بهتر است از شانس دوم خود استفاده کنید.

.

.

.

.

.

.

.

 

پاسخ تست هوش با ایجاد مربع: پاسخ در تصویر زیر مشخص شده است. به کسانی که موفق به انجام این پازل شدهاند، تبریک می گوئیم.

ygKVmpG51j0R

منبع: چشمک
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • ناشناس
    1

    نیازی نبود لقمه رو بپیچانید یک خط مورب با ۴ چوب کبریت میکشیدی حل بود

    نظرات شما -
    • ایکس
      1

      طول چهار کبریت، مخالف است با طول قطر مربع.

  • ایمان
    7

    بسیار معمای بیخودی بود لطفا از این چرت پرتها نذارید

  • زمان
    1

    براي خال ان عمق راهبردي لازم است

  • زمان
    4

    8تا سيب هم وزن داريم يكي سبكتر است با دو بار استفاده از ترازو سيب سبك را پيدا كنيد

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      خودت گفتی ۸ تا سیب هم وزن هست..بنابراین یک بار استفاده از ترازو کفایت می کنه..اینجوری که خودت رو که روی ترازو ببرن مشخص میشه که اونی که سبک هست خودتی :)
      شوخی کردم..

    • نام و نام خانوادگی
      0

      محسن خان، فک کنم منظور ایشون این بوده که نه سیب داریم، هشت تاش هم وزن هست و یکی سبکتر. البته شاید منظورش این بوده. به نظر میرسه که سیب سبکش را باد برده.

    • زمان
      0

      منظورم 8ت سيب هم اندازه است كه يكيش. سبكتره

  • ناشناس
    0

    دو تا چوب کبریتی که مورب هستند ،در صورتیکه کاملا افقی باشند به هم می رسند و در این حالت که به صورت قطری قرار گرفته اند به هم نرسیده و کوتاه می آیند
    جواب کاملا غلط است
    با این استدلال خوب میشد چوب کبریت ها را از وسط مربع افقی یا عمودی گذاشت،اینجا برعکس جواب شما چوب کبریت ها اضافه می آمدند مه منطقی تر است.

  • ناشناس
    0

    سئوال ، به دو قسمت مساوی!!!!!

  • حسین پور
    0

    جوابش طرح های دیگه هم میشه نه لزوما همین شکل

  • عارف
    0

    دوستان صحیح فرمودند.سوال ایراد داره
    اگه چوب کبریت ها کاملا هم اندازه باشند به روشی که جواب دادید دو قسمت دقیقا مساوی نیستند
    تقریبا مساوی هستند

  • زهره
    0

    ۸ تا سیب را به سه دسته تقسیم می کنیم دو تا دسته سه تایی که هر کدام را روی یک کفه ترازو قرار می دهیم و یک دسته دو تایی که کنار می گذاریم که دو حالت پیش می آید
    حالت اول : اگر دو کفه یکسان باشد یعنی یکی از سیب‌ ها که تو کفه ترازو نیست سبکه است که کافی است برای بار دوم دو سیب کنار گذاشته را روی دو کفه گذاشته و وزن کنیم
    حالت دوم : اگر یکی از کفه ها ی که سه سیب دارد سبک‌ تر باشد یعنی سیب سبک تر جزو آنهاست کافی است از کفه سبک تر از سه تا سیب یک سیب را کنار گذاشته و دو سیب دیگر را وزن کنیم اگر مساوی باشند آن سیبی که تو کفه نیست سبک تر است و اگر مساوی نباشند هم آنی که سبک تر است کاملا مشخص است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها