پاسخ عراقچی به وزیر خارجه آمریکا

رییس تیم ایران در مذاکرات وین در توییتی به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد.

پاسخ عراقچی به وزیر خارجه آمریکا

سید عباس عراقچی در صفحه توییتر خود نوشت : «دیروز ۴ ساعت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص مذاکرات وین گفتگو داشتم. جلسه سخت اما مفیدی بود.
اصول یکی است:
آمریکا به عنوان طرفی که برجام را ترک کرده است، باید اول تحریم های خود را بردارد. پس از راستی آزمایی ایران اجرای کامل برجام را از سر خواهد گرفت.
آیا آمریکا آماده است؟»

گفتنی است، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در گفت‌وگویی با شبکه ای بی سی در پاسخ به سوال مجری که می‌پرسید "آیا ایران در حال تامین مالی حماس است و اگر اینطور باشد، آیا تحریم ها باید باقی می‌مانند؟" مدعی شد: ایران در شماری از فعالیت‌ها نظیر تامین مالی گروه‌های افراطی، حمایت گسترده‌تر از گروهک‌های تروریستی و گروهک‌های نیابتی که در خاورمیانه دست به اقدامات بی‌ثبات‌کننده می‌زنند و اشاعه تسلیحاتی دخیل است.

وی ادامه داد: ایران با داشتن سلاح هسته‌ای یا توانایی ساخت سلاح هسته‌ای در مدت کوتاه می‌تواند در این زمینه‌ها با مصونیت بیشتری فعالیت کند که همین مسئله خود لزوم بازگردان مسئله هسته‌ای به چارچوبی که توافق هسته‌ای تعیین کرده بود را می‌افزاید. خیلی از این فعالیت‌ها درحال حاضر و در طول چهار سال گذشته ذیل فشار حداکثری که دولت قبلی اعمال کرده بود پیش می‌روند. بدون شک (فشار حداکثری) نتیجه‌ای که به دنبال آن بودیم - که توقف تمامی این فعالیت‌ها است - را به ارمغان نیاورد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: برای همین اولین کاری که باید انجام دهیم بازگرداندن مسئله هسته‌ای به چارچوب خود است. به همین خاطر متعهد هستیم که تلاش کنیم و ببینیم آیا ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای یا همان برجام بازخواهد گشت یا نه. برای همین مذاکرات در جریان است و آز آن به عنوان سکویی برای رسیدگی به دیگر مشکلات استفاده خواهیم کرد.

بلینکن در رابطه با برداشته شدن تحریم‌های اعمالی گفت: فکر کنم ما در پنجمین دور مذاکرات خود در وین با ایرانیان هستیم. چیزی که این مذاکرات مشخص کرده‌اند این است که هر طرف برای بازگشت به پایبندی باید چه کارهایی انجام دهد. ما می‌دانیم که چه تحریم‌هایی اگر در مغایرت بر توافق هسته‌ای باشند، باید برداشته شوند. مسئله مهمتر این است که ایران نیز می‌داند که برای بازگشت به توافق باید چه کارهایی انجام دهد اما ما هنوز ندیده‌ایم که آیا ایران حاضر و مایل به انجام کارهایی است که باید انجام دهد یا نه. این یک آزمون است و ما هنوز جوابی برای آن نداریم.

جلسات اخیر کمیسیون مشترک برجام در راستای احیای توافق هسته‌ای از طریق لغو تحریم‌های اعمال شده آمریکا بر ایران و بازگشت دوجانبه آمریکا و ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای، در هفته‌های اخیر برگزار شده‌اند.

نمایندگان آمریکا نیز در طول این مذاکرات در وین حضور داشتند اما هیچ مذاکره مستقیمی میان ایران و آمریکا در وین انجام نشده و روند احیای برجام صرفا از طریق مذاکرات شرکای برجام و فعالیت کارگروه‌ها ادامه داشته است.

منبع: ایسنا

66

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • Ali
    0

    انقدر که وقتو برا منت کشی و ناز خریدن برای مذاکره صرف کردیم. اگه..

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      اگه یه کم عرضه داشتین همین داخل خیلی از کارها رو زمین نمیماند وضعیت اقتصاد و سیاست و اجتماعی بهتر بود ایران ظرفیت اقتصادی بالای داره از کشاورزی بگیر تا ذهر مار حتما باید بری زیر یوغ استعمار هشت ساله دنبال برجامی خجالت هم خوب چیزی هست خدا میدونه دارید چه کار میکنید خوبه اگه رایزنی انجام بگیره که کاری راه بیوفته سیاست همینه ولی بهتره از این طرف رو خودت هم حساب کنی ان شاُ الله اقای ریسی بیاد کاری انجام بده با اینکه تو قوه قضاییه بود ولی کار دولت داشت انجام میداد اینو الکی نمیگم خدا بزرگه

  • سید علی
    0

    برای اینکه بدانیم چقدر و چرا بایستی نرمش داشته باشیم باید سناریو نتایج ناشی از عدم توافق دربرجام و ادامه کارهای گذشته غنی سازی را پیش روی بیاوریم، درآن شرایط پرونده ایران به شورای امنیت میرود وبا اجماع جهانی، امریکا و متحدانش و اعضای ناتو ایران را مورد حمله گسترده قرار خواهند داد از طرف دیگه دولت با نارضایتی که در اکثر مردم ایجاد کرده پشتوانه داخلی هم نخواهد داشت و ....نتیجه کار تقریبا روشن خواهد بود،بامید تفکر

    نظرات شما -
    • اکبر
      0

      تفکر!! با مخ پلاستیکی

  • علی
    0

    دیگر این عراقچی وابسته به سپاه جای ظریف را گرفته ظریف دیگر نیست

    نظرات شما -
    • وحید
      0

      مزدور، اگه این وابسه به سپاه بود صنعت هسته یی رو تعطیل نمیکرد، معلومه سپاه بدحوری تو یکی رو سوزونده

  • حمیدپاپی
    0

    با سلام آقای عراقچی شما یک اشراف زاده و سرمایه داری هستی که دلت به حال ملت نمی سوزد. دست از این بازیها بردارید. در هتل وین چی پیدا کردی که دل نمی کنی و همیشه به آنجا می روی؟

  • رفراندوم
    0

    چقدر مسئولین بی فکری داریم؟؟!!!خودتان هم قبول داشتید که بر جام نقص های زیادی داشت،!!چرا اصرار دارید همان اجرا شود ،میتوانستید با ترمیم نقاط ضعف برجام،جلوی دست اندازی های بعدی آنها را بگیرید،، مامانت اگر این مرحله توافق هم بشود ،بهانه های دیگر کارها را برای تحریم جدید دارند،مثل حقوق بشر؟؟؟!!

  • رفراندم
    0

    آقا ،اول بگویند عرقچی اهل کجاست؟!دوم به آقایی سید علی،،!کی گفته مردم نا راضی هستند؟؟!! اگر کسی ناراضی هست نظر را منفی !!و اگر راضی است ،مثبت رای دهد ،،خودش رفراندومه

  • سیندرلا
    0

    پاسخ عراقچی ؛ جون مادرتون توافق کنید تا این انتخابات رو رد کنیم

  • بردیا
    0

    عراقی چی تو عددی نیست بهش حرفی بزنی

    نظرات شما -
    • ممد
      0

      اصلا جزو اعداد نیست

  • زخمی
    0

    با اجرای هر توافق، آمریکا به دنبال امتیازات دیگر خواهد بود و این ماجرا ادامه دارد...

  • برديا
    0

    سنگ اندازي نکنيد

  • محمد
    0

    به خدا قسم این دولت این جور که برای مذاکره تلاش میکنه برای تولید داخل وجلوگیری از وادرات کالاهای غیر ضرورئ تلاش میکرد الان وضعیت بهتری داشتیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد