سرپرست وزارت خارجه:

فرآیند مذاکرات به واسطه عمان در جریان است/ روند مذاکرات هیچ سایشی با قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها نداشته است

سرپرست وزارت امور خارجه اعلام کرد که روندی که مذاکرات طی کرده هیچ سایشی با قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها نداشته و گفت که وقتی طرف مقابل در مذاکرات خواسته‌هایی را مطرح می‌کرد و می‌گفتیم که خلاف این قانون نمی‌شود عمل کرد، مجبور بود که بپذیرد.

 فرآیند مذاکرات به واسطه عمان در جریان است/ روند مذاکرات هیچ سایشی با قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها نداشته است

علی باقری گفت که مسیر مذاکرات رفع تحریم رو به جلو است و تلاش داریم تا روی کار آمدن دولت چهاردهم، زمینه‌های مناسبی را برای حرکت جدی در دولت جدید فراهم کنیم.

فرآیند «مذاکرات رفع تحریم‌ها» از طریق گفت‌وگوهای غیرمستقیم به واسطه عمان در جریان است، این را سرپرست وزارت امور خارجه علی باقری چهارشنبه شب ۲۰ تیر ماه بیان کرد.

باقری همچنین اعلام کرد که روندی که مذاکرات طی کرده هیچ سایشی با قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها نداشته و گفت که وقتی طرف مقابل در مذاکرات خواسته‌هایی را مطرح می‌کرد و می‌گفتیم که خلاف این قانون نمی‌شود عمل کرد، مجبور بود که بپذیرد.

پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم مذاکرات رفع تحریم‌ها در پاییز و زمستان ۱۴۰۰ آغاز و پس از انجام مذاکرات و وقفه‌هایی که ایجاد شد، بنا به گفته علی باقری در پاییز و اوایل زمستان ۱۴۰۱ گفت‌وگوها از سر گرفته شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی دوشنبه ۱۸ تیر با بیان اینکه کانال‌های گفت‌وگوی دیپلماتیک ما به صورت غیرمستقیم با طرف‌های مذاکره کننده از جمله آمریکا برقرار است، گفت که دولت سیزدهم در چارچوب رویکردهای اصولی نظام تلاش‌ها و ابتکارات دیپلماتیک خود را تا این لحظه به کار بسته و تا روزی که مسؤولیت دارد تلا‌ش‌های خود را در چارچوب سازوکارهای تعریف شده، ادامه خواهد داد.

باقری همچنین گفت که مسیر پیش‌رو در عرصه مذاکرات رفع تحریم، رو به جلو است و تلاش داریم در مقطع باقی مانده تا روی کار آمدن دولت چهاردهم بتوانیم زمینه‌های مناسبی را برای حرکت جدی در دولت جدید فراهم کنیم.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    خدا لعنتتان کند که زندگی مردم رو فلج و نابود کردید خدا از سرتان نگذرد

  • واحد حقگو
    13

    سلام بر دوستان آقای باقر کنی دیپلمات محترم کشورمان زحمت می کشند انشالله بعد از استقرار دولت چهاردهم با در نظر گرفتن عزت حکمت و مصلحت و با تدابیر رهبر معظم انقلاب و داشتن اعتماد به رییس جمهور محترم گفتگوها ادامه پیدا کند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به واحد حقگو
      با این روند مذاکرات فرسایشی که بیشتر جنبه نمایشی دارد به هیچ نتیجه ای نخواهیم رسید حالا تفاوتی نخواهد کرد که چه کسی پشت میز می نشیند

  • ناشناس
    0

    خب نتیجه سه سال مذاکراتت چه حاصلی داشته ؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    قانون باصطلاح راهبردی لغو تحریمها مصوب مجلس یازدهم بزرگترین مانع داخلی رئیس جمهور دکتر پزشکیان جهت احیای برجام است!

  • ناشناس
    0

    چرا با واسطه؟ مثل یک کشور مقتدر و مستقل بدون تشریفات دست و پاگیر و فرسایشی که باعث اتلاف وقت و تحمیل زیان بیشتر بمنافع ملی میشود توسط افراد خبره مستقیما به مذاکراه بپردازند یا رومی روم یا زنگی زنگ...

  • ناشناس
    0

    سه سال تمام فقط گفتگو کردید، نتیجه بی نتیجه، به هیچکس هم جوابگو نیستید این همه رفت وآمد و حق ماموریت و حقوق هایی که می گیرید لااقل یک خروجی کوچک نباید داشته باشه؟

  • ناشناس
    0

    آقای علی باقری کنی! از شما و آقای سعید جلیلی و امثالهم برای ملت ایران و منافع ملی آبی گرم نمی شود! آقای سعید جلیلی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی وقت کشور شش سال به وین سفر کرد و با نمایندگان سیاسی کشورهای ۵ ➕ ۱ مذاکره بی حاصل نمود و بعد از هر سال مذاکره بی حاصل یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ملت ایران صادر می شد و شما هم الآن نزدیک به سه سال است به عنوان معاون سیاسی وزیر خارجه با نمایندگان سیاسی دولت آمریکا بطور غیرمستقیم مذاکره بی حاصل می کنید! مذاکره برای مذاکره کاری عبث و بیهوده است! مذاکره ای که برای طرفهای مذاکره به نتیجه برد برد منتهی شود دیپلماتهای کارآزموده ای مثل دکتر محمدجواد ظریف و دکتر عباس عراقچی را می طلبد!

  • الیاس
    0

    والا چه میشه گفت بزرگتون مذاکره برای مذاکره افتخار رندگیشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد