در تماس تلفنی هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس

پزشکیان: دولت من موضوع فلسطین را در اولویت کاری خود قرار خواهد داد

رئیس‌جمهور منتخب گفت: دولت من موضوع فلسطین را به عنوان موضوع محوری جهان اسلام، در اولویت کاری خود قرار خواهد داد. تلاش خواهیم کرد با همکاری و همراهی سایر کشورهای اسلامی و همسایه، از همه اهرم‌های سیاسی و دیپلماتیک، پایان جنگ علیه غزه و توقف کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین را محقق کنیم.

پزشکیان: دولت من موضوع فلسطین را در اولویت کاری خود قرار خواهد داد

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین – حماس در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان، ضمن تبریک دوباره به وی بابت کسب اعتماد مردم ایران، انتخابات ریاست جمهوری اخیر را رویدادی برای به رخ کشیدن قدرت ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی توصیف کرد و گفت: باید از پاسخ شما به پیام تبریک اینجانب قدردانی کنم که حامل مواضع اسلام اصیل در قبال ملت فلسطین و مقاومت بود؛ این پیام نشاندهنده سیاست آینده شما در تداوم مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به مسئله فلسطین و آزادی قدس و مسجدالاقصی است. 

رئیس دفتر سیاسی حماس در تشریح آخرین وضعیت در غزه، با اشاره به سپری شدن بیش از ۹ ماه از عملیات «طوفان‌الاقصی»، این عملیات را یکی از بزرگ‌ترین نبردهای ملت فلسطین برای آزادسازی سرزمین خود دانست و افزود: رژیم صهیونیستی و حامیانش بزرگ‌ترین و هولناک‌ترین جنایات و کشتار جمعی را در این ۹ ماه مرتکب شده‌اند. 

هنیه همچنین با اشاره به جنایت روز شنبه رژیم صهیونیستی در منطقه خان‌یونس غزه اظهار کرد: صهیونیست‌ها هر بار که چنین جنایاتی مرتکب شده‌اند، اینگونه توجیه می‌کنند که به دنبال به شهادت رساندن فرماندهان اصلی حماس هستند، اما این ادعاها برای گمراه کردن افکار عمومی و کاملا دروغ است. واضح است که نتانیاهو نه تنها به دنبال توافق برای پایان جنگ نیست؛ بلکه به دنبال گسترش جنگ نیز است.

پزشکیان نیز در این مکالمه تلفنی ضمن محکومیت جنایت اخیر رژیم صهیونیستی و تسلیت به فلسطینیان، یادآور شد: ارتکاب چنین جنایاتی، بیانگر عزم رژیم صهیونیستی برای تداوم جنایت و کشتار فلسطینیان بی‌گناه و بی‌دفاع غزه با هدف درهم شکستن روحیه مقاومت فلسطینیان است که البته به فضل الهی موفق نخواهد شد. 

رئیس جمهور منتخب با تشکر از تبریکات رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین را برگرفته از آموزه‌های اسلامی، انسانی و اخلاقی و رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است و دولت بنده موضوع فلسطین را به عنوان موضوع محوری جهان اسلام، در اولویت کاری خود قرار خواهد داد؛ تلاش خواهیم کرد با همکاری و همراهی سایر کشورهای اسلامی و همسایه، با استفاده از همه اهرم‌های سیاسی و دیپلماتیک، پایان جنگ علیه غزه و توقف کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین را محقق کنیم. 

پزشکیان با بیان اینکه در گام بعدی با جدیت پایان اشغال طولانی مدت سرزمین‌ فلسطین را دنبال خواهیم کرد، گفت: معتقدیم آینده غزه باید توسط مردم فلسطین و در چارچوب توافق فلسطینی-فلسطینی تعیین شود؛ بدون در نظر گرفتن این واقعیت، هر گونه طرح و ابتکار دیگری محکوم به شکست خواهد بود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • ناشناس
    3

    ماشالله بهشون. فلسطین مسعله اول جهان اسلام است. ان شالله طوفان الاقصی کلید فرج مهدی فاطمه زهرا ست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خب در روز اول ریاست جمهوریت ترور کردن هنیه رو اونم تو تهررررررررران

  • ناشناس
    0

    ما متوجه نشدیم اولویت سیاست خارجی دولت آقای دکتر پزشکیان چیست؟! احیای برجام و پیوستن به FATF است؟ غزه است؟ یا ...

    نظرات شما -
    • رابی
      0

      اولویتش آباد کردن شهرهای لبنان و فلسطین و یمن و سوریه است .

    • ناشناس
      0

      نگفته اولویت سیاست خارجی گفته اولویت. یعنی کل سیاستهای داخلی و خارجی در راستای این هدفند با هر هزینه ای که به ملت تحمیل می شود.

  • ناشناس
    0

    کدوم دولت
    دولت تو یا دولت رئیست

  • ناشناس
    0

    انگار در دولت های قبل در اولویت نبوده!

  • بازنشسته
    0

    جناب دکتر اولویت باشد اما اول ایران و ایرانی .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اگه اول ایران و ایرنی باشه که دیگه اون اولویت نمی شه!!

  • ناشناس
    0

    برا همین بهت رای دادند!!!

  • هامون ته بارزاده
    1

    در اینکه بدبختی ملت ما باز هم ادامه پیدا میکنه...لاریب فیه.....

  • ناشناس
    0

    باز هم حاتم بخشی از جیب ملت فقیر ایران؟؟؟؟؟

  • چای دبش باغ ازگل
    0

    دکی ما رو باش رو دیفار کی یادگاری نوشتیم دکتر مسعود پزشکیان حیف از اون رای دستم بشکنه بشکن بشکن بشکن من می‌شکنم بشکن اینجا بشکنم یار گله داره اون جا بشکنم یار گله داره!!! چه هب ی داره قدرت و ثروت خدایا شکرت که نه پول دارم نه ثروت نه زور دارم نه قدرت!!! درود بر z ها که شعور تون از من نادان خیلی بیشتر است!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      باید ظاهرو حفظ کنه که حرفاش اثرگذار باشه توی بالایی ها

    • چای دبش باغ ازگل
      0

      ب کدام بالایی ها؟ زیرورو کشیدن نداریم برای کسی آشتی با آمریکا یعنی آشتی با همه دنیا یعنی رشد و توسعه کشور یعنی دور از تنش یعنی اقتصاد پویا یعنی گرسنه سربربالین نگذاشتن یعنی ثروت ملی وطن را مفت نفروختن ب روسیه و چین خاعن بالفطره!!!

  • ناشناس
    2

    بعد از پسر دل پدر آماج تیغ شد
    آتش زدند لانۀ مرغ پریده را

    دست کشید از آب مست ز عشق ارباب
    سقای تشنه لب را دریاب یا حسین جان

  • ارسلان
    0

    من هم باور دارم چراغی که به خانه روا هست به مسجد حرام هست اما سیاست چیزی نیست که ما در ذهن داریم باید صبر کرد و حداقل یکسال از دولت جدید بگذره آنوقت ارزیابی کردبه هر صورت بیشتر ملت ایران سخت در عذاب روز افزون تورم فقر نالان هستند و الویت اول باید رضایت و رفاه ملت باشد تهش اگه چیزی ماند باشه

  • ناشناس
    0

    از همه اهرم‌های سیاسی و دیپلماتیک، دمت گرم دکتر. یکی از مشکلات کشور لفاظی های جنگ طلبانه است. با این نگاه بیشترمشکلات حل میشود.

  • احمد
    0

    کاش این حرفو قبل از انتخابات میزدی بعد معلوم میشد چقدر رای میاری .حالا بعد از انتخاب شدن برای ملت ایران شدی زن بابا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد