درخواست آمریکا از ترکیه درباره ایران

سفیر آمریکا در ترکیه گفت واشنگتن از آنکارا و سایر کشورهای متحد که روابطی با ایران دارند، می‌خواهد تا تهران را متقاعد کنند که تنش‌ها در منطقه غرب آسیا را کاهش دهد.

درخواست آمریکا از ترکیه درباره ایران

جف فلِیک که به آخرین روزهای ماموریت خود نزدیک می‌شود در یک میزگرد رسانه‌ای با خبرنگاران در استانبول گفت: ما از همه متحدان‌مان که هر گونه روابطی با ایران دارند، می‌خواهیم تا آنها را متقاعد به تنش‌زدایی کنند و این شامل ترکیه نیز می‌شود.

این اظهارات دیپلمات آمریکایی پس از آن بیان می‌شود که اقدام رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران و همچنین شهادت فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان در حمله صهیونیست‌ها به جنوب بیروت به تنش‌ها در منطقه دامن زده است. جمهوری اسلامی ایران تهدید کرده است که به این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در زمان مناسب و به شکل مناسب پاسخ خواهد داد.

جف فلیک در ادامه درباره مقامات ترکیه‌ای طرف صحبت واشنگتن تصریح کرد: آنها هر کاری که می‌توانند انجام می‌دهند تا اطمینان یابند که (تنش‌ها) تشدید نشود. به نظر می‌رسد که آنها بیشتر از ما مطمئن هستند که تشدید نخواهد شد.

بنابر گزارش رویترز، روابط ایالات متحده و ترکیه در سال‌های اخیر به دلیل اتحاد واشنگتن با کردهای سوریه که آنکارا آنها را تروریست می‌داند و خرید سامانه دفاع اس-۴۰۰ روسیه از سوی ترکیه که موجب تحریم‌های ایالات متحده و حذف برنامه فروش جت F-۳۵ شد، تیره شده است.

با این حال، فلیک گفت او فکر می‌کند که روابط ایالات متحده و ترکیه در حال حاضر در موقعیت بهتری نسبت به چند مدت پیش قرار دارد.

وی همچنین در صحبت‌های خود به نقش ترکیه در بزرگ‌ترین تبادل زندانیان بین ایالات متحده و روسیه از زمان جنگ سرد در آنکارا در آغاز ماه اوت اشاره و آن را مفید توصیف کرد.

این دیپلمات آمریکایی خاطرنشان کرد: آنها در زمینه مذاکره شرکت نداشتند، اما در بخش تدارکات نقش مهمی داشتند.

فلیک پیشتر در گفت‌وگویی با خبرگزاری رویترز در ماه ژوئن گفته بود ترکیه جایگاه خود را در غرب محکم کرده و شراکتش با ایالات متحده هرگز قوی‌تر از این نبوده است.

او روز دوشنبه گفت که وضعیت غزه بسیار دشوار است، به‌طوری که لفاظی‌های رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه علیه اسرائیل، ایفای نقش آنکارا به‌عنوان یک طرف گفت‌وگو را دشوار کرده است. فلیک تصریح کرد شکاف بین آنکارا و واشنگتن در مورد غزه پس از آغاز فعالانه درخواست برای آتش‌بس از سوی واشنگتن کاهش یافته است، اما اصطکاک همچنان ادامه دارد.

سفیر ایالات متحده همچنین درباره همکاری‌های نظامی آنکارا و مسکو گفت ایالات متحده همچنان نگران ارسال سخت افزارهای نظامی مرتبط با روسیه از ترکیه است و از آنکارا خواست تا همکاری خود را برای جلوگیری از این صادرات افزایش دهد.

وی اظهار داشت: این یک نگرانی برای ماست و ما آن را به‌طور مکرر و پیوسته مطرح می‌کنیم. هنگامی که در اینجا با مخاطبین خود صحبت می‌کنیم، آنچه بر آن تاکید می‌کنیم این است که اطمینان یابیم که روسیه از توانایی جنگیدن محروم است.

فلیک افزود: ما همچنان شاهد ورود اقلام قابل توجهی از طریق ترکیه هستیم. بنابراین ما به دنبال همکاری بهتر در اینجا هستیم و از بسیاری جهات در حال به دست آوردن آن هستیم. می‌دانم که روسیه درباره‌اش شکایت می‌کند که این نشانه خوبی است.

 

بخوانید: پیش‌بینی جدید ترامپ از حمله ایران به اسرائیل

 

ببینید: ویدیوی بازسازی سه بعدی ترور اسماعیل هنیه

 

 

منبع: ايسنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    2

    جالبه ، خودشون شروع می کنند ، بعد میگن ایران از تنش جلوگیری کند ؟؟؟

  • ناشناس
    3

    اسرائیل مسئولیت کشتن هنیه را بر عهده نگرفته و از طرفی ایران هم مدرکی برای اثبات دخالت اسرائیل مطرح نکرده است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      چرا به عهده گرفت تو خبر نداری یم زنگ به نتانیاهو بزن سوال کن تو که رفیقش هستی بهت می گه

    • ناشناس
      2

      همینطوره بر عهده نگرفته و جنگ شود ما مقصر میشیم ولی بعضی ها درک و فهم درستی ندارند و نمیفهمند

  • ناشناس
    0

    بیخود واسطه نتراشید .ما غیر از زبان زور هیچ چی سرمون نمیشه .

  • ناشناس
    0

    آنچه شرط عقل بود با توگفتم،،

  • ناشناس
    0

    یک سوال اسرائیل دانشمند هسته ای ما اقای فخری زاده را با آن فرایند پیچیده ترور کرد و رسما اعلام کرد کار ما بوده چرا آن موقع ایران به اسرائیل حمله نکرد

    نظرات شما -
    • چای دبش باغ ازگل
      1

      آن موقع یک دانشمند ایرانی توسط اسرائیل ترور شد اما الان یک عرب در ایران ترور شده هیچ مدرکی دال بر این که تروریست کیه روشن نیست!!! بنظرم دام بزرگی چیدمان کردن برای حمله ب ایران زمین!!! بدون گواهینامه و بیمه نامه نمی‌شود رانندگی کرد چطور بدون مدرک محکمه پسند می‌شود از دیگران انتقام سخت گرفت؟؟؟؟؟؟؟

  • چای دبش باغ ازگل
    0

    جرقه های شروع جنگ جهانی سوم زده شد کافیست پای ترکیه ب عنوان میانجی گری بیاد وسط ترکیه تجربه کافی برای کاسبی جنگ های بزرگ را دارد! نمونه اش جنگ روسیه و اوکراین سود زیادی بدست آوردن!!!

  • علی
    2

    شهادت فرمانده ارشد حزب الله لبنان چه ربطی به ایران و ایرانی دارد؟ لبنان خودش یک کشور کاملا مستقل هست و اگه بخواد انتقامی گرفته شود باید توسط کشور لبنان گرفته شود و به ایران.به این میگن دخالت درامورداخلی یک کشور دیگر(لبنان).

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      لبنان کجا ؟هنیه کجا؟
      تاریخ و جغرافیا چند می شدی؟

  • حائری
    0

    شما کثیف ترین آدمها روی زمین هستید مکشید قارت می کنید وبه کسی رحم نمی کنید وهمیشه هواستان به همنوعان پلید خود هستید تا صدمه نبینند روزانه چند صد نفر دست خود وعوامل پلید خود انسانهای بیکناه را قتل عام می کنید آنها جز بشر نیستند ؟ اماترس از آن را دارید خون یک اسرائیل پست به زمین بریزد .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      می کشید
      غارت می کنید
      حواستان

  • حمید
    1

    سیاست مداران امریکایی بیشرمترین وبی ناموس ترین سیاستمداران ،دنیا هستند بعد از آن انگلیس آلمان نازی و فرانسه که با بی شرمی تمام حاضر نیستند از سلاح دادن به اسراییل و حمایت از آنها دست بردار و همچنان به قتل عام و نسل کشی ادامه میدهد آنوقت ازسایر کشورها در واقع میخواهد که از اسراییل حمایت کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد