ماجرای نامه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به رهبران دینی جهان درباره کرونا چه بود؟

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن در نقاط مختلف جهان، فرصتی که دنیا مقداری به خود بیاید و در برخی از رفتارهای گذشته خود تجدید نظر کند.

ماجرای نامه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به رهبران دینی جهان درباره کرونا چه بود؟

حجت الاسلام سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفت وگو، در مورد نامه اخیرش به رهبران دینی جهان در خصوص بازنگری در ارزش های مرتبط با عدالت و تاکید بر اهمیت تشکیل کمیته مشترکی در برابر شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: این نامه خطاب به رهبران ادیان الهی و همچنین روسای پویش های مهم اجتماعی در جهان نوشته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۰۶ کشور در سطح جهان با ویروس کرونا درگیر شده اند و جهان در شرایط خاصی قرار دارد، گفت: ۷۶ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای غربی هستند و نزدیک به ۸۵ درصد کشته شدگان ناشی از ابتلا به این ویروس نیز در این منطقه قرار دارند .

وی با بیان اینکه ویروس کرونا به ما پیام می دهد که اضطراب و گرفتاری های ناشی از شیوع این مسئله متعلق به قومیت و دین خاصی نیست و اگر قوانین و مقررات اکوسیستم جهان رعایت نشود همه گرفتار می شوند، ادامه داد: حل این مشکلات نیازمند همکاری جهانی است.

وی با بیان اینکه در جهان‌بینی الهی و دینی به ما تاکید شده است آنچه که برای ما خوب است برای همسایه مان نیز خوب است و آنچه که برای ما بد است برای همسایه مان نیز بد است، گفت: نگرش جهانی به انسان و سلامت انسان در اندیشه های الهی وجود دارد و اکنون جهان با مشکلی روبرو شده که حل آن نیازمند آن است که پویش های اجتماعی و ادیان الهی در زمینه درمان، پیشگیری و تبیین سلامت انسان ها با یکدیگر همکاری کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بسیاری از افرادی که در نقاط مختلف دنیا گرفتار این بیماری شده اند نیازمند حمایت های مالی، درمانی و غذایی هستند ، ادامه داد : این نامه خطاب به ۱۵ نفر نوشته شده و قرار است توسط وزارت خارجه به همراه یادداشتی برای آنها ارسال شود.

عاملی با بیان اینکه کرونا و تبعات ناشی از آن فرصتی را فراهم کرده که دنیا مقداری به خود بیاید و در برخی از رفتارهای گذشته خود تجدید نظر کند، گفت: امیدواریم در جهان پسا کرونا شاهد جهانی عاری از ظلم و تحریم باشیم چراکه شرم آور است در شرایطی که همه کشورها درگیر مبارزه با این ویروس هستند کشوری چون آمریکا به دنبال ایجاد جنگ در منطقه ویا افزایش تحریم ها علیه برخی از کشورها از جمله ایران است.

وی همچنین با بیان اینکه این نامه از موضوع توانمندی نوشته شده است ، تاکید کرد : متاسفانه مشاهده می کنیم که تفکر حاکم بر دنیای غرب کرونا زده است و جهان سلطه برای تامین منافع خود به سمت تولید سلاح‌های کشتار جمعی می رود و این ناشی از تفکر کرونا زدگی است.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • A. B.
    0

    رهبران دینی جهان درباره کرونا? اینها هیچوقت متحد نمیشوند. داخل را ببین به خرجش بناز

  • تمدید نظام قدیم و برداشتن سهمیه ها
    0

    سلام تورو خدا سهمیه ها رو بردارین تورو خدا کنکور نظام قدیم ۱۴۰۰ تمدید کنید تورو قران فکر ما باشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها