سندروم پُست بی‌قرار زاکانی/ مشاوران آقای رئیس‌جمهور باید دقت بیشتری کنند

اینکه هنوز رسما پست شهرداری به زاکانی تعلق نگرفته اما رئیسی به او تبریک گفته است، نوعی حساسیت را نشان می‌دهد که ظاهرا یکی از رقبای انتخاباتی نه به وسیله رئیسی بلکه به وسیله اعضای شورای شهر، سهمی از قدرت گرفته است.

سندروم پُست بی‌قرار زاکانی/ مشاوران آقای رئیس‌جمهور باید دقت بیشتری کنند

آنچه از اخبار پشت‌پرده به گوش می‌رسد، انتخاب علیرضا زاکانی،رقیب انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی به عنوان شهردار تهران است. گمانه‌زنی‌ها بر این است که رقبای اصولگرای آقای رئیسی در دولت او سهم و قسمتی دارند.
اگر آقای زاکانی درواقع به عنوان شهردار انتخاب شود، یکی ازسهم‌خواهان رقیب از جمع رقبای انتخاباتی آقای رئیسی کنار رفته است.دیگر رقبا مثل آقایان قاضی‌زاده‌هاشمی وجلیلی براساس گمانه‌زنی‌هایی که درفضای مجازی پخش می‌شود، پست خواهند گرفت.

اما مساله آقای زاکانی کاملا متفاوت است. اینکه هنوز رسما پست شهرداری به آقای زاکانی تعلق نگرفته اما آقای رئیسی به او تبریک گفته است، نوعی حساسیت را نشان می‌دهد که ظاهرا یکی از رقبای انتخاباتی نه به وسیله آقای رئیسی بلکه به وسیله اعضای شورای شهر سهمی از قدرت گرفته و تبریک آقای رئیسی موید این مطلب است؛ نه اینکه به آقای زاکانی تبریک بگوید بلکه از اعضای شورای شهر تشکر کند.

اما این مطلب یعنی انتخاب آقای‌زاکانی یک بخش از واقعیت‌های انتخابات شورای شهر است اما بخش دیگر آن صحبت‌هایی است که این چند روزه پیرامون این انتصاب صورت گرفته است. صحبت‌های ‌ آقای مهدی چمران در جلسه‌ای که به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب شد با خانم نرجس سلیمانی، دختر سردار شهید قاسم سلیمانی در جای خود قابل نقد و بررسی است. گفته می‌شود در رای‌گیری استمزاجی و غیررسمی آقای چمران و خانم نرجس سلیمانی دنبال این نبوده‌اند که آقای زاکانی به عنوان شهردار انتخاب شود. اگر مکالمه‌ای که بین آقای چمران و خانم سلیمانی صورت گرفته و به علت باز بودن میکروفن آقای چمران به فضای مجازی کشیده شد، از اینکه- من دیشب یکی از بدترین شب‌ها را داشتم، حتی از جنگ بدتر بود.... و عده‌ای فشار می‌آورند- سخن می‌گوید، واقعیت داشته باشد باید از همین الان این سوال را مطرح کرد که آیا این بود نتیجه یکدستی اداره کشور بین اصولگرایان؟

تا دیروز بحث این بود که اصلاح‌طلبان در بخشی از قدرت سهیم و شریک هستند و به لحاظ اختلاف بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان این اصلاح‌طلبانند که نمی‌توانند با اصولگرایان کار کنند و عملا چرخ مدیریت کشور به لحاظ اختلاف بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در ریل واقعی نمی‌چرخد. هنوز یکدستی قدرت در اردوگاه اصولگرایان عملیاتی و اجرائی نشده که آقای مهدی چمران از فشارهایی که در خارج به اصولگرایان وارد می‌شود تا علیرضا زاکانی به عنوان شهردار انتخاب شود، قصه پرغصه‌ای خواهد بود که همانند کوه یخی که نوک قله آن از دریای طوفانی اصولگرایان بیرون زده، هویدا خواهد شد.

صرف‌نظر ازاین نوع برداشت از مکالمه بین آقای چمران و خانم سلیمانی و اینکه روشن نکرده فشار از ناحیه چه دسته و گروهی و به چه علت بر شورای شهر وارد می‌شود تا یکی از رقبای سیدابراهیم رئیسی در ترکیب هیات دولت جایی نداشته باشد یا عملا با انتصاب وی به عنوان شهردار تهران، موضوع تعیین پست آقای زاکانی برای آقای رئیسی مساله نباشد؛ اما قانون و مقرراتی که در خصوص شرایط تصدی سِمَت شهردار خصوصا شهردار کلانشهرها پیش پای ماست، موضوع دیگری است که عملا آقای زاکانی را اگر بخواهیم مرّ قانون رعایت شود از رسیدن به پست شهرداری تهران محروم می‌کند یا بهتر است بگویم حضور آقای زاکانی در پست شهرداری تهران ممنوعیت قانونی دارد.

برابر آئین‌نامه اجرائی شرایط احراز تصدی سمت شهردار و اصلاحیه چهارم دی‌ماه سال 1367، تصدی شهرداری کلانشهرها دارای شرایط ویژه‌ای است و تحصیلات مرتبط با رشته تحصیلی را نیاز دارد. تبصره یک ماده سه آئین‌نامه اجرائی شرایط احراز تصدی سمت شهردار، شرح وظیفه‌ای برای وزارت کشور درخصوص رشته‌های تحصیلی مرتبط با شهرداری را در نظر گرفته و به همین اعتبار در دی‌ماه سال 1367، وزارت کشور رشته‌های تحصیلی مرتبط با تصدی پست شهرداری را به این شرح اعلام کرد: یعنی رشته‌های تحصیلی مرتبط با شهرداری که شرایط لازم را برای تصدی پست شهردار دارند، عبارتند از، «عمران، سازه، راه و ترابری، محیط‌زیست، مالیه عمومی، مدیریت دولتی، اقتصاد شهری، مدیریت شهری» و چند رشته دیگر که عمدتا با رشته مالی مرتبط هستند. حساسیت قانونگذار برای تصدی پست شهرداری و رشته تحصیلی مرتبط با آن اظهرمن‌الشمس است. شهرداری تهران به تنهایی اندازه چند وزارتخانه پرسنل و شرح وظایف دارد. کلانشهر تهران و اداره آن مدیریتی می‌طلبد که علاوه بر شرایط مدیریتی باید تحصیلات آکادمیکی مرتبط داشته باشد تا شهری به بزرگی تهران را بتوان اداره کرد.

اگر وسعت تهران را در نظر بگیریم، بخش‌های وسیعی از مرکز شهر که به بافت فرسوده معروف است، وجود وزارتخانه‌های کشور، وجود مدیریت سه قوه مقننه، قضائیه و مجریه در تهران و دیگر مواردی که مرتبط با جغرافیای شهر تهران بوده، این حساسیت را به‌وجود آورده است. علیرضا زاکانی دارای کارشناسی دستیاری کودکان و دکترای تخصصی پزشکی هسته‌ای است. برابر آئین‌نامه اجرائی شرایط احراز تصدی سمت شهردار کسی به این سمت منصوب می‌شود که باید سابقه مدیریتی داشته باشد.

دراین نوشتار دنبال این نیستم که سابقه مدیریتی مورد نظر آئین‌نامه را با حضورآقای زاکانی درپست‌هایی که طی این سال‌ها غیر از نمایندگی مجلس برعهده داشته،برشمارم.اما آیا پذیرفتنی است مدیریت کلانشهرتهران را بنا به آنچه آقای چمران ازحوادث پشت پرده می‌گوید به فردی بسپاریم که سابقه مدیریتی ندارد؟مردم براین باورند و توقع دارندحال که گفته می‌شود درگام دوم انقلاب به مدیریتی یکدست رسیده‌ایم، این مدیران برابر مقررات و قوانین موجوده و انطباق سوابق و تحصیلات آنان با اینگونه مدیریت‌ها، انتخاب شوند والا دو سال دیگر با سوءمدیریت افرادی که سوابق اجرائی و تحصیلات منطبق با رشته مدیریتی خود را نداشته است،روبه‌رو خواهیم شد و باراین گناه بر گردن کسانی خواهد افتاد که منافع جناحی خود را برانطباق قوانین و مقررات نسبت به هم‌جناحی‌های خود در تصدی مشاغل ترجیح داده و می‌دهند. نمی‌دانم مشاوران آقای رئیس‌جمهور چه اصلی را در انتصاب هنوز رسمی‌نشده آقای زاکانی در نظر داشته‌اند که جزو نخستین اقدامات از ناحیه رئیس‌جمهور جدید، تبریک به فردی باشد که هنوز رسما به وسیله شورای شهر صرفنظر از شرایط قانونی اعلام نشده است. به نظر می‌رسد مشاوران آقای رئیس‌جمهور باید دقت بیشتری داشته باشند.

منبع: روزنامه آرمان ملی

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 52
  • سیاوش سلطان
    1

    آشنایی مالی برای فساد و دزدی؟!!!!، اتفاقاً دکتر زاکانی اشراف کاملی بر فسادهای مالی دانشگاه آزاد و خودروسازی و .... دارد ، مشگل شما با زاکانی انقلابی بودن و ضد فساد و ولایتمداری و است نه تخصص مالی ، بفرما صف اول جناب انتظاری هروی تو خوبی

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      آشنایی با فساد؟! خوب به واسطه رابطه های پنهانی و انتصابات با پارتی بازی بله حتماً ایشون با این پیشینه ای که از الان مشخصه چطوری رو کار میاد آشنایی با فساد داره ولی خوب کسی که خودش با فساد داره بالا میاد نه براساس قوانین و مقررات و سابقه خوب میتونه توی پستش موفق باشه؟ یا اصولاً کسی که خودش با فساد بالا اومده چطور میخواد با فساد مبارزه کنه؟!...

    • ایران
      0

      مگه مملکت قوه قضائیه انقلابی نداره؟!!!برای برخورد با مفاسد اقتصادی، شهردار تهران باید در درجه اول سابقه مدیریت اجرایی داشته باشد که ایشون ندارند.

  • ابی
    1

    اصلاً به شما چه ؟ فکر کنید ارث باباشونه به هر کی دوس داشتن هر پستی بدن خب ، شما چرا ناراحتید؟ هان؟

  • ف
    0

    سایت های خبری که بیشتر سیاسی اند خود را متخصص تمام امور می دانید. از همه ایراد می گیرند، آب خوردن تا راه رفتن افراد را زیر نظر می گیرند و به دنبال شکار لحظه ها برای تخریب رقبای سیاسی هستند.

  • ناشناس
    0

    بالاخره جمع محارم باید جمع شوند.

  • بي نام
    0

    اين ازنتايج سحراست باش تاصبح دولتت بدمد...

  • علی
    0

    بسم الله مبازه با فساد رو از املاک نجومی شروع کنید. قالیباف

  • علی معینی
    0

    بنده بسیار خوشحال شدم که آقای زاکانی انتخاب شدند و با انتخاب ایشان آقای مازیار حسینی حذف شدند چراکه در دوره 6 ساله ریاست ایشان در معاونت فنی و عمرانی شهرداری بیشترین نارضایتی را در بین کارکنان این معاونت ایجاد کرد، ایشان با نصب درب شیشه در راه پله دفتر مدیریت مانع از ارتباط خودش با پرسنل گردید و حق و حقوق و امور رفاهی پرسنل را تا جایی که می توانست کاهش داد و از طرفی حقوق مدیران منتسب به خودش را افزایش و بین خودشان پاداش تقسیم می کرد و با این کار باعث ایجاد نفرت در معاونت شده بود که وقتی مهندس جاوید خوشنام به این معاونت تشریف آوردن تمامی پرسنل جشن گرفتند.

  • 598
    0

    کور بشه چشمی که نمتونه ببینه

    نظرات شما -
    • ایران
      0

      ادبیات حرف زدنت دقیقا شبیه ارباب است !!!!!!!!!

  • نامی
    0

    چ بخواهیم چ نخواهیم امریکا هم ابر قدرت است هم همه ی دنیا حرفش را می برند چون بیشترین نظم جهانی کار امریکاست دیدیم با 50درصد تحریم ریشه ما را زدن بدم زد هیچی نماند هیچی مردم کارت بزنی خونشون در نمیاد از دست مسئولین کوتاه فکر لذا تنها را مشاورین رئیسی ادامه راه ظریف و تیم ظزیف برای احیای برجام است و گرنه اگر این ها کاری نکنند مردم در امان هستند هر اقدامی خود سر از مشاورین رئیسی یعنی کره شمالی شدن و اسفبار به نابودی کامل می رسد این ها بشینند حقوق بگیرند کاری نکنند ملت ییشتر در امان هستند حقوق فوق لاکچری بگیرید بیخیال ملت شوید نظری طرحی ووو ندهند ملت بیشتر سود می برند خیر از مشاورین رئیسی نمی خواهیم لطفاً شرر نرسانید/ تنها را نجات اقصاد و امید به ملت این است موشک و راکت حمل نیابتی به امریکایی ها نکنید تا می تونید از امریکا فاصله بگیرید ولی سلام علیک داشت باشید چون شما بیشترین مشتری نظامی برای کارترهای سلاح میارید منطقه از غزه تا افغان درگیر شود ک کبریت ایران می زت=ند ولی امریکا ود می کند تا این هست امریکا نوکر ماست چون میلیاردها دلار فروش اسلح ووو اروپا امریکا به عربها همگی اقدامات ایران در منطقه هست چون تنها کشوری ک شبهه نظامی نیابتی دارد ایران اصولگراست

  • طه
    0

    تبریک رئیسی به ذاکانی رقیب در انتخابات سیزدهم می تواند از دو منظر بررسی شود. نخست آنکه این تبریک نوعی بیغام برای دکتر روشنفکر و دارای برنامه ای است که با توجه خواست طرفداران نظام سالمی که خواهان روی کار آمدن افرادی چون رئیسی یا ذاکانی بودند باشد مبنی به اینکه دنبال منصب در کابینه رئیسی نباشد و دوم آنکه و در بعد از این بیام منتظر واکنش دکتر ذاکانی بماند تا چراغ سبزی دیگر برای آمادگی یا عدم آن در کابینه را اعلام کند.

  • ح.م
    0

    اصولگدایان، از دوسال گذشته به کمک شورای نگهبان استصوابی، قدرت سیاسی کشور را پله به پله بدست گرفتند.بر همه اعیان هست که رد صلاحیت سایر احزاب و گروه های ریز و درشت برای یکدست شدن قدرت سیاسی و اقتصادی و نظامی و اجتماعی کشور بود.مشخص شد که مردم سالاری دینی و دموکراسی دروغ و فریبی بیش نیست.هدفشان کره ای کردن کشور هست اما در اشتباه هستند.با این انتصابات و حذف انتخابات بجایی نخواهید رسید.

  • علی
    0

    مملکتیه واسه خودشون یکی به واسطه پدر یکی پدر زن یکی برادر زن و ....باید سهمشون رو از سفره انقلاب بردارن ماهم که سیاهی لشگریم

  • احمد شاه مسعود
    0

    آهای! دارید دیوونمون میکنید.از یک طرف خبر میرسد فرزندان ایثارگران( هر سنی_ هر مدرکی) استخدام رسمی بشوندو از یک طرف ( گفتگوی چمران_ خانم سلیمانی در شورای شهر ) تحت فشار هستند که قانون را زیر پا گذاشته وزاکانی را شهردار انتخاب کنند.چه خبره؟؟؟؟؟ دارید گندش در میارید.پس مردم ستمدیده چی؟؟؟؟؟ حاج آقا از این گوشت قربونی به ماهم میرسه آخه ما ته صف هستیم.؟! لعن الله قوم الظالمین

  • حسین
    0

    انشا اله سایت خبر بی بی سی فوری فیلتر بشه صلوات

    نظرات شما -
    • ب حسین
      0

      فقط بهت میگم زرررشک زارت زارت زرررشک زرررشک زارت زارت زرررشک زرررشک زارت و دگر هیچ مگوی

    • صدام هم حسین بود!!!!
      0

      چقد بهت فشار اومده و عاشق فیلترررر کردنی

  • فریبرز
    0

    فقط یک کلمه قادرم بگویم ، متاسفم و نا امید ، جوانیم در این دو حس از بین رفت

  • قحط الرجال
    0

    رزومه دوران دانشجویی ایشون دقیقا نشون میده ایشون فرد بسیار کارآمدیه !!!! و بهتر از ایشون نداریم!!!!، نه استاد جغرافیای شهری داریم نه ... نیست دیگه، قحط الرجاله!!!!!

  • احمدی
    0

    یه چند جلسه کلاس اخلاق اسلامی برای ایشون مفید هست

  • ناشناس
    0

    معمولا شهرداران موفق افراد باسواد و نخبه هستن اما در سرزمین ما پست شهردار هم سیاسی شده باید شهردار با ازمون علمی وارد این شغل بشود

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      بله میشه ازمون ازش گرفت که میتونه مثل اقای نجفی زنشو بکشه یا نه؟

  • ناشناس
    0

    مسئولان با وجه مشترک مشهدی بودن آیا تصادفی است که همگی مسئولان انقلابی فقط از مشهد میآیند رئیسی قالیباف جلیلی زاکانی و دیگر مقامات ارشد نظام قدرت یک دست در اختیار مشهدیهای انقلابی

    نظرات شما -
    • طه
      0

      نظرات ما که توجه نمیشه توسط سایت محترم. اما در باسخ به اینکه بیان شد ذاکانی هم مشهدی است باید دقت داشت و مطالعه در باره زندگی نامه ایشون که وی اهل مشهد نیستند.

    • د
      0

      زاکانی مشهدی نیست.

    • آری یو
      0

      و طالبان خراسان یادت رفت

  • رضا
    0

    تنهاراه ساکت کردن این شیفتگان به اصطلاح خدمت دادن یک پست ومقام نون وآبداربه آنهاست تابیقراری وفحش وناسزاگفتنشان کنترل شودوگرنه ازهمین فرداشروع می کنن به تهمت زدن وچوب لای چرخ گذاشتن ازآقای رئیسی درخواست داریم اولین معضل که کنترل این بیقراراست رابه نحوه شایسته که نه سیخ بسوزه ونه کباب حل کنه وگرنه اگربخواهد مثل آقای روحانی به این جماعت بی قراروشیفته خدمت!!!!بی توجه ای کنه بیشترمشکل رابرایش فراهم می کنن هم ابزارشا دارن هم میکروفن وهم روی زیادوهم اهل جنجال وهیاهو هستن

  • سید
    0

    اقای خبر فوری.مهرعلیزاده به بی ادبی کرد که شما هم تکرار کنید/بی ادبی هنر نیست.هر کسی بلد است.من به عنوان یک قمی به شدت مخالف شهردار شدن زاککانی هستم ولی باید مودب بود.خوبه به شما بگیم خبر فوری سندروم بی ادبی

  • کارواش
    0

    متاسفانه دیگه این مملکت ازدست رفته! کاریش نمیشه کرد

  • ............
    0

    جالبه فتنه جویان 88 ساعتها قبل از اعلام رسمی رای خودرا منتخب مردم قلمداد می کردند در حالیکه 13 میلیون رای عقب تر بودند الان تبریک گفتن به شخصی که منتخب شورای شهر می باشد ولی هنوز پستش را تحویل نگرفته بر نمی تابند.

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      شماتای کی می خواهیداتفاقات 88که تازه معلوم شده عامل اصلیش کی بودوازکجاآب می خورده ودرانتخابات 1400هم بارای ندادش وتحریم قصدفتنه دیگری داشت راپیراهن عثمان کنید

  • مهرداد سربندی
    0

    ای زاکانی ، باز کردی عجب دکانی، پست میگیری مجانی، دروغ می گویی به آسانی، ته خطت شهردار تهرانی ولی در این پست نمی مانی. خودت را زرنگ می خوانی ولی نمیدانی که عاقبت مثل شریفی به زندانی و بر سرت میزنی وامسلمانی وا مسلمانی.

  • ناشناس
    0

    حالا خوبه دم خروس بیرون زده و اینها دارند به هم تبریک میگن و نوشابه باز میکنند(میکروفن چمران باز بوده و صحبتش پخش شده) ببینید در خفا و جلسات خصوصی برای تقسیم و تصاحب پستها و مناصب چه لابی گری ها و سفارشات و توصیه هایی در جریان است،یعنی مردم باز هم باید منتظر امثال خاوری ها و بابک زنجانی ها و حیدری ها و.....‌ باشند، خدایا خودت به داد مردم ایران برس.

  • کاربر ناشناس
    0

    چرا بعضی ها از سر کار آمدن افراد با ایمان وکاری بدشون میاد ودائم در حال کوبیدن هستن جناب زاکانی خیلی خوب می تونه کار کنه ودست مفسدان را ازسفره ایران اسلامی کوتاه کند

    نظرات شما -
    • ناشناش
      0

      مي‎گويند تقوا از تخصص لازم‎تر است، آن را مي‎پذيرم. اما مي‎گويم آن کس که تخصص ندارد و کاري را مي‎پذيرد، بي‎تقواست شهید چمران

    • کلنگ
      0

      4 سال دیگه خواهیم دید که اینها فقط شعار می دهند . همانگونه که در چهل سال گذشته دیدیم قرار نیست ملت به آسایش برسه . یه گروه میره یه گروه با شعار جدید میان و این چرخه ادامه خواهد داشت . صبر داشته باشید .

  • عباس بوعذار
    0

    مشخص شده با فشار حدادعادل شورای شهر انقلابی حاج علی با ادب سهمیه یی و انتخاب کرده

  • دکتر موسی نجفی
    0

    احسنت بر جناب دکتر سید زاکانی احسنت شهرداریت مبارک

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      جناب آقای دکتر زاکانی حواستون باشه موسی نجفی بهتون تبریک گفته اگر مجوز چیزی خواست از بچه پاچه خوار خودی هست.

  • وحید
    0

    افساد طلبان از کالاندولا و یخ درمانی استفاده کنید

  • منم مختار
    0

    عاقبت پوششی شد رویشی عجب صبری خدا دارد عجب صبری ملت دارد هوای دولت سایه موازی هوای باغ پاییزست

  • زرگانی
    0

    درود بر مرد انقلابی زاکانی اکنون ملت ایران خوشحال باشید کشور در دست انقلابیون است بر پدر احمدی نژاد هاله نور لعنت

  • علي
    0

    بالاخره در جنگ قدرت يه گروه پيروز شده و قدرت رو دست گرفته و طبيعي هست كه غناءم رو كه همان پست ها ميباشند رو بترتيب أولويت بين خودشان تقسيم كنند. وگرنه يه پزشك چكارش به شهردار تهران ؟

    نظرات شما -
    • کلنگ
      0

      پزشک ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مدرک کیلویی گرفته

  • رحیم آب چنگوله
    0

    زاکانی دیگه جای مهر بر پیشانی نداره دقت کنید

  • ناشناس
    0

    ای کاش یک پست هم به تتلو می دادندآخه اون ازنظر سابقه هم درنظر بگیریم حق بیشتری اززاکان داره ....

  • بهرام
    0

    اگر این رانت خوار ویژه تجربه مدیریتی ندارد که ندارد و اظهر من الشمس است و فاقد صلاحیت حتی برای شهرداری نیست که ان را همه می دانند که نیست . پس بر اساس کدام تجربه و اصول ایشان کاندید ریاست جمهور شدند و شورای مثلا نگهبان ( دوستان اقای جنتی ) ایشان را واجد شرایط اداره کشور دانستند و این شازده را تائید کردند ؟ خنده دار نیست ؟

  • غریبه
    0

    ایشون می تونه با حفظ سمت نمایندگی مجلس. شهردار و وزیر بهداشت و رئیس دفتر رئیس جمهور هم باشه ..... بهش فکر کن --میشه

  • حاج طوسی
    0

    زاکان جون رنگ و روت باز شده، به سری به مکتب من بزن احساس میکنم قرائت قرانت ضعیف شده و باید کمی فشرده کارکنم باهات

  • محسن ا
    0

    اخه ايشون چه سهمي از قدرت از رييسي ميتونه بگيره؟يعني واقعا فكر كرديد چون كنار كشيده رييسي بهش پست و مقام ميده؟ايشون اگه كنار نميكشيد نهايتا ١٠٠ هزار راي مياورد از اصحاب رسانه بعيده اينجور تيتر زدنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد